آب میوه در برابر اسموتی: کدام سالم تر است؟


وقتی نوبت به آب میوه گیری در مقابل اسموتی ها می رسد ، کدام یک برای شما سالم تر است؟ شاون موریسون ، MS ، RD ، LD ، مزایا و معایب را قبل از توزیع قضاوت نهایی خود برای هر یک توضیح می دهد.

یکی از ساده ترین راه ها برای استفاده از مزایای میوه ها و سبزیجات در رژیم غذایی ، قرار دادن آنها در یک نوشیدنی است. تهیه آن آسان است ، به شما امکان می دهد طعم ها را به دلخواه خود آزمایش کنید و می توانید آن را در سفر حرکت دهید.

دو راه برای استفاده از این موارد با ساده سازی محصولات جدید یا ترکیب آنها با براق وجود دارد. اما آیا این آب میوه بیشتر از اسموتی است؟ و دقیقاً چه تفاوتی با آنها دارد؟

در حالی که هر کدام مجموعه ای از مزایای سلامتی خود را دارند ، برخی از تفاوت های کلیدی را باید در نظر گرفت. درک مزایا و معایب آب میوه و نوشیدنی ها به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که برای توده ها و نگرانی های شما بهترین است.

تمام جزئیات آب میوه و طعم ها ، از جمله نکات مربوط به تهیه هر دو را بخوانید.

پدر و پسر در آشپزخانه می دوند

معایب و مزایای آب میوه گیری

آب میوه گیری مجموعه ای از غلات کامل یا میوه ها و سبزیجات است که توسط دستگاهی که آب را خارج می کند پوست کنده و پردازش می شود.

این یک روش رایج برای افزایش سریع غذا است ، با این حال همچنین جزء بسیاری از غذاهای مadد و “پاک کننده” است. و در حالی که نوشیدن – آب کامل – یا هرگونه غذای ناسالم توصیه نمی شود ، اما ورزش مزایای مناسبی را ارائه می دهد.

امتیاز

درصد آب میوه توسط USDA آب میوه محسوب می شود. USDA توصیه می کند که بزرگسالان روزانه دو تا سه فنجان میوه مصرف کنند ، بنابراین چربی می تواند به شما در برآوردن این نیاز کمک کند.

آب میوه مملو از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است. این مواد مغذی برای بسیاری از عملکردهای بدن برای حفظ سلامتی کمبود طولانی مدت ضروری هستند.

علاوه بر این ، ممکن است میزان آب میوه ها در مقایسه با نوشیدنی ها کمتر باشد – اما بسته به مواد تشکیل دهنده این مقدار بسیار متفاوت است. به عنوان مثال ، آب حاوی سبزیجات و سیب اغلب بیشتر از یک اسموتی بر پایه موز دارای شکر است-به ویژه اسموتی در سایر مواد مانند کره کره ، دانه ها یا پودر پروتئین برای ایجاد تعادل بیشتر.

مزیت آبمیوه های کم قند در مقایسه با اسموتی ها این است که ویتامین ها و مواد معدنی را نیز در عین کاهش مصرف قند تأمین می کنند. اگر یکی از نگرانی های سلامتی شما کاهش یا حذف قند از رژیم غذایی است ، ورزش ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد.

جنبه های منفی

تا زمانی که فرآیند آب میوه بافت چربی و آب میوه ها را از بین ببرد ، آب میوه ها قوی نیستند ، بنابراین یکی از قسمتهای پایین جریان را معرفی می کند. فیبر یکی از مواد مغذی اصلی میوه ها و سبزیجات است زیرا سرشار از چربی است و می تواند به هضم غذا کمک کند.

یکی دیگر از اشکال آب میوه گیری این است که برخلاف اسموتی ها ، آب میوه ها نمی توانند به درستی مواد مغذی را جایگزین کنند. اگرچه مکمل های غذایی یا الزامات پاکسازی ممکن است متفاوت باشد ، میوه های چرب به تنهایی کالری ، پروتئین ، کربوهیدرات یا چربی مورد نیاز بدن شما را تامین نمی کنند. در نهایت می توانید وزن خود را کاهش دهید (به دلیل کمبود کالری) ، اما این روش برای مدیریت وزن سالم یا پایدار نیست.

در نهایت ، یک ابزار مفید برای پخش می تواند گران باشد. در حالی که می توانید آب میوه های فراوان و برخی سبزیجات را با دست تهیه کنید ، انجام این کار بسیار ناخوشایند است و مانع انعطاف پذیری این روش می شود. آب میوه گیری از 50 دلار تا 400 دلار قیمت دارد ، بنابراین ، این ممکن است برای همه گزینه مقرون به صرفه نباشد.

یک زن میوه جلا داده شده را در لیوان برای پروتئین ، کربوهیدرات و چربی های سالم می ریزد

معایب و مزایای اسموتی ها

اسموتی ها میوه ها ، سبزیجات و سایر مکمل های غذایی مانند شیر ، پودر پروتئین ، کره کره و دانه ها را ترکیب می کنند.

اسموتی ها انواع مختلفی دارند. برخی (درست به نام آنها) صاف و کرمی هستند. برخی دیگر می توانند یخ یا آب باشند ، همچنین طعم دهنده یا “آسیاب شده” با مقدار زیادی سبزیجات هستند. همچنین می توانید کاسه های براق را در خانه درست کنید یا آنها را که قبلاً مونتاژ کرده اید بخرید.

امتیاز

دو مزیت عمده طعم ها سازگاری و توانایی آنها در داشتن رژیم غذایی متعادل است.

با طعم دهنده ها ، شما به راحتی می توانید پروتئین و چربی های سالم را برای افزایش سیری ترکیب کنید. مصرف گوشت یا سبزیجات نیز فیبر را تغذیه می کند که برای مدت طولانی تری آن را سیر نگه می دارد. با ترکیب مناسب مواد ، طعم ها می تواند سیر کننده باشد و حتی ممکن است بتوانید یک وعده غذایی را جایگزین کنید. (از طرف دیگر ، آب میوه واقعی است قطع کردن مقداری از مواد مغذی – یعنی فیبر – در طول آماده سازی.)

علاوه بر این ، اسموتی ها نسبتاً ارزان هستند و به راحتی قابل تهیه هستند. حتی می توانید از قبل مخلوط کن یا غذاساز در خانه داشته باشید. در غیر این صورت ، میکسرهای ارزان قیمت زیادی وجود دارد که می توانید بصورت آنلاین یا در فروشگاه خریداری کنید.

جنبه های منفی

هنگامی که اسموتی ها مخلوط می شوند ، مواد تشکیل دهنده می توانند ارزش غذایی خود را ایجاد کرده یا بشکنند. متأسفانه ، اکثر دستور العمل های اسموتی تقریباً به اندازه نوشابه ها قند دارند.

برای تهیه یک اسموتی سالم – به عنوان میان وعده یا جایگزین غذا – تعادل کلیدی است. ما نکات خاصی در مورد نحوه انجام این کار را بعداً بیان می کنیم. فعلا آن اسموتی ها را به خاطر بسپارید ممکن تا زمانی که کربوهیدرات ، پروتئین و چربی های سالم شامل آنها می شود ، سالم بمانید.

یکی دیگر از نقاط ضعف اسموتی ها این است که آنها می توانند آزمایش هایی را برای کار انجام دهند. گاهی اوقات یک اسموتی خوشمزه می تواند با قهوه ای یا خاکستری شدن کمی به نظر برسد و حتی می توانید هنگام نوشیدن رنگ آن را تغییر دهید. هر اسموتی که درست کنید برای اینستاگرام مناسب نخواهد بود – اما این خوب است! از این گذشته ، ظاهر یک اسموتی فواید سلامتی آن را تعیین نمی کند.

با این حال ، اگر ظاهر شما را آزار می دهد ، برخی از الگوها را جمع آوری کرده و بچرخانید. ایجاد مجموعه متنوعی از دستور العمل های آشامیدنی مورد علاقه خود نیز با ارائه غذای زیاد به نفع شما خواهد بود.

زن یک نوشیدنی نرم با سبزیجات نوشید ، که سالم تر از غلیظ است

آب میوه در برابر اسموتی: کدام سالم تر است؟

همانطور که در بالا مشاهده شد ، مزایای ضخامت و طعم نیز وجود دارد. بهترین انتخاب برای شما بستگی به پوشش سلامت شما دارد. با این حال ، به عنوان یک رژیم غذایی ثبت شده ، قضاوت من این است که کراس سالم تر از آب میوه است.

من این را می گویم زیرا خوردن میان وعده ها و وعده های غذایی متعادل مهم است. این که آیا سعی می کنید وزن خود را کنترل کنید یا فقط متابولیسم بیشتری را در رژیم غذایی روزانه خود بخواهید ، طعم و مزه اغلب بیشتر است زیرا:

  • اسموتی ها قوی تر از آبمیوه ای هستند که ندارند
  • اسموتی ها بیشتر سیر کننده هستند
  • بهترین دستور العمل های اسموتی تعادل سالم پروتئین ، کربوهیدرات و چربی های سالم را متعادل می کند

باز هم ، مزایای سلامتی نیز وجود دارد ، بنابراین من توصیه نمی کنم که آب میوه ها را به طور کامل قطع کنید. در عوض ، من توصیه می کنم آنها را با رژیم غذایی متعادل بنوشید تا سیری را تقویت کرده و به طور م effectivelyثرتری رژیم غذایی آنها را بهبود بخشد.

با این حال ، من نوشیدن آب میوه را به عنوان مکمل غذایی برای کاهش وزن توصیه نمی کنم. پس از همه ، شما می توانید کمبود کالری ایجاد کنید در حالی که از یک رژیم متعادل برای کنترل وزن سالم استفاده می کنید.

طرز تهیه بهترین اسموتی و آب میوه

در اینجا نکاتی برای جمع آوری بزرگترین مزایای هر دو نوع مخلوط وجود دارد.

نکات آب میوه گیری

  • از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید و مطمئن شوید قبل از رشد آنها را کاملاً بشویید.
  • زنجبیل یا زردچوبه تازه را برای اثر ضدالتهابی اضافه کنید.
  • به آب میوه های خود سبزیجاتی مانند کلم پیچ ، چای سوئیس ، هویج و چغندر اضافه کنید. در حالی که ممکن است طعم آب میوه خالص را نداشته باشند ، بسیاری از مواد مغذی مهم را که برخی میوه ها ندارند ، ارائه می دهند.
  • فقط با نوشیدن قسمتهای کوچک در یک زمان به میزان قند توجه کنید. به عنوان مرجع ، هشت وعده آب میوه صد در صد برابر با یک وعده میوه است. اکثر بزرگسالان حداقل به دو فنجان میوه در روز احتیاج دارند و بیش از نیمی از آن نباید از آب میوه تهیه شود.

نکات اسموتی

  • مخلوط کن خود را با افزودن مقدار زیادی پروتئین ترکیب کنید-به مغز کره ، دانه ها ، گیاهان لبنی یا شیر ، اسپیرولینا و پودر پروتئین فکر کنید.
  • مطمئن شوید اسموتی شما مقدار زیادی چربی سالم مانند آووکادو ، شیر یونانی ، روغن نارگیل / کره ، دانه های چیا و دانه های کتان آسیاب شده را با هم ترکیب کند.
  • به محصولات جدیدی تبدیل شوید که در فرآیندهای پرداخت بعدی استفاده کنید. سبزیجات یخ زده ، موز و آناناس همگی یک دسر عالی ایجاد می کنند.

افرادی که با میوه و سبزیجات سبز اسموتی درست می کنند

پایین پایین

اکثر مردم از میوه و سبزیجات کافی استفاده نمی کنند ، بنابراین آب راهی آسان برای افزایش رژیم غذایی شما است. با این حال ، مزایا و معایب آب میوه گیری در مقابل اسموتی ها نیز ، بنابراین مهم است که بدانید چگونه آنها را تا حد ممکن سالم نگه دارید.

اگر می خواهید سرعت وعده های غذایی را بدون نیاز به جایگزینی غذا افزایش دهید ، نوشیدن آب میوه با رژیم غذایی متعادل گزینه مناسبی است. با این حال اگر چیزی رضایت بخش تر می خواهید که بتواند کنترل وزن سالم را نیز ارتقا دهد ، طعم ها بهترین گزینه شما هستند.

در حالی که خرده ها و آب میوه ها غذاهای مهمی هستند ، خرده ها اغلب بهترین هستند زیرا می توانند ترکیبی متعادل از درشت مغذی ها داشته باشند.

با توجه به مواردی که برنامه ریزی شده است ، می توانید با افزایش محصول خود از طریق نکات و ایده هایی که در بالا مورد بحث قرار گرفته است ، سلامت و طول عمر را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید