آخرین رتبه استان در راهسازی، چالشی برای توسعه



تابناک ایلام، علی اصغر اسدی :: راه ها و شریان های ارتباطی یکی از مهم ترین مولفه های توسعه هر کشوری است. آن را در دستور کار قرار دهید.

علیرغم اینکه در برنامه های کلان توسعه کشور توجه به زیرساخت ها و بهبود راه های ارتباطی از جمله گسترش بزرگراه ها و بزرگراه ها و همچنین شبکه ریلی سرلوحه برنامه ریزی ذینفعان بود. برنده شد.

از آنجایی که شبکه استاندارد ارتباطی کشور می تواند به عنوان زمینه ساز توسعه کشور باشد، علاوه بر تامین امنیت جان مردم و کاهش تصادفات، می تواند به توسعه حمل و نقل و ترانزیت ایمن داخلی کمک کند.

متأسفانه در این سال ها علیرغم برنامه ریزی های کلان، با توجه به جایگاه مهم کشور در منطقه، این موضوع نتوانست کمک شایانی به اقتصاد کشور و در نتیجه تسهیل روند توسعه کشور کند.

در حالی که بخش قابل توجهی از وام های عمرانی ملی و استانی در سال های اخیر به توسعه زیرساخت های ارتباطی اختصاص یافته است، در عین حال ضعف زیرساخت های جاده ای پاشنه آشیل توسعه کشور محسوب می شود.

بنابراین باید اذعان داشت که علیرغم توجه برنامه ریزان کشور به توسعه زیرساخت های ارتباطی، تشدید سوانح رانندگی و از یک سو عدم دستیابی به اهداف توسعه حکایت از تداوم این چالش مهم توسعه ای در کشور دارد. . متصل.

استان ایلام از معدود استان هایی است که در بین سایر استان ها و حتی در مقایسه با استان ها از نظر راه های ارتباطی رتبه آخر را دارد.

موضوعی که روز گذشته استاندار ایلام در جلسه شورای اداری شهرستان بدره به آن اشاره کرد و گفت: استان ایلام از ابتدا در حوزه راهداری بوده است.

این موضوع که حکایت از کسب آخرین رتبه استان در حوزه راهداری دارد، هرچند کوتاه است، باید بدترین خبر برای استان محرومی چون ایلام دانست.

همانطور که پیشتر اشاره کردیم راه ها مهم ترین مولفه توسعه هستند، اکنون نباید انتظار داشت استان محرومی مانند ایلام که آخرین کشور در مدیریت این مولفه توسعه است، از زیر بار محرومیت خارج شود.

اگر استانداران استان مسیر محرومیت زدایی از استان را طی کنند، ابتدا باید تکلیف مولفه های موثری که در توسعه نقش دارند را روشن کنند، زیرا در گام اول توسعه، ابتدا باید مسیر را برای جمعیت و ارتباطات هموار کرد. شریان های استان

جای تاسف برای استانی که سالیان متمادی کریدور بزرگ ترین رویداد جهان تشیع یعنی اربعین بود، مسیر زیارتی به عتبات عالیات و چندین بازارچه مرزی و تجاری بود اما همچنان از راه دسترسی مناسب محروم بود.

اکنون مشخص شده است که پس از گذشت چندین سال از پذیرایی از زائران ایلام از اربعین و تصویب اعتبارات ملی برای بهسازی راه های این استان، چرا جاده های استان به قتلگاه مردم تبدیل شده و جاده های آن نتوانسته در خدمت ترانزیت و تجارت بین المللی باشد.

اکنون که استاندار ایلام کانون ضعف زیرساخت های ارتباطی استان را به درستی شناسایی کرده است، بعید است ساکنان استان هر گونه توضیحی را در خصوص اینکه چرا بسیج برای تغییر وضعیت کانال های ارتباطی وجود ندارد، بپذیرند.

بدیهی است که درمان این بیماری مزمن در مدیریت حرفه ای و مجرب در حوزه راهداری و راهسازی نهفته است و برخلاف سایر ویژگی ها، مدیریت این دو دستگاه باید صرفا بر اساس تجربه، تخصص و عمل گرایی انتخاب شود. را باید مهمترین چالش در ارتقای زیرساخت ها در استان دانست