آنزیم های آنزیمی در برابر پروبیوتیک ها: مزایا ، شباهت ها و تفاوت ها


پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی بر بسیاری از مکالمات پیرامون مکمل های سلامت روده و گوارش غالب هستند. گاهی اوقات آنها با وجود اینکه نقش های متفاوتی در بدن دارند ، به جای یکدیگر صحبت می کنند. اگر سعی می کنید سلامت روده خود را افزایش دهید ، جایی برای هر دوی آنها وجود دارد که به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید. اما تفاوت بین پروبیوتیک ها و آنزیم ها چیست و مزایای آنزیم ها در مقابل پروبیوتیک ها چیست؟ با این مکمل های منحصر به فرد برای سلامت روده آشنا شوید و دریابید که کدام مکمل با اهداف شما بهتر کار می کند.

آنزیم ها آنزیم ها در برابر پروبیوتیک ها

آنزیم ها و پروبیوتیک ها هضم را پشتیبانی می کنند ، اما به روش های مختلف.

پروبیوتیک ها چیست؟

پروبیوتیک ها باکتری های زنده ای هستند که در صورت مصرف می توانند طیف وسیعی از مزایای سلامتی را به همراه داشته باشند. یکی از وظایف اصلی پروبیوتیک ها کمک به استعمار باکتری های خوب روده است. روده انسان که میکروبیوم روده نیز نامیده می شود ، میزبان میلیاردها باکتری است. نسبت سالم باکتری های خوب و بد روده می تواند به هضم ، سلامت پوست ، عملکرد سیستم ایمنی ، وزن و موارد دیگر کمک کند.

علاوه بر این ، انواع مختلفی از ژن های پروبیوتیک وجود دارد. محبوب ترین و مورد مطالعه ترین گونه ها هستند لاکتوباسیل ها و بیفیدوباکتریومبه هر دو دارای عوامل استرس زای متفاوتی هستند که هر کدام مزایای سلامتی خود را دارند.

مصرف پروبیوتیک ها می تواند به شما در تضمین تعادل ایده آل باکتری های خوب روده کمک کند. پروبیوتیک ها به طور طبیعی در غذاها و نوشیدنی های تخمیر شده وجود دارند ، از جمله:

  • کیمچی
  • کامبوچا
  • کلم ترش
  • تامپک
  • ماست

پروبیوتیک ها نیز به طور گسترده ای به عنوان مکمل در دسترس هستند. این محصولات معمولاً هضم را هدف قرار می دهند. با این حال ، دیگر فرمول های پروبیوتیک به دلیل مزایای مختلف نگرانی های مختلف از جوش تا سلامت واژن را برطرف می کند.

آنزیم های آنزیمی چیست؟

آنزیم های آنزیمی موادی هستند که به تجزیه مواد مغذی اصلی مانند پروتئین ، کربوهیدرات ، چربی و فیبر برای جذب موثر کمک می کنند. ممکن است شما شنیده باشید که فردی دچار عدم تحمل لاکتوز است ، به این معنی که فاقد آنزیم لاکتاز است و استفاده از لاکتاز ، قندی که در لبنیات وجود دارد ، برای آنها مشکل است. این فقط یک مثال از نحوه عملکرد آنزیم ها در بدن شما است.

بدون آنزیم ها ، بدن از مواد مغذی موجود در غذا بهره نمی برد. علاوه بر این ، سطح پایین آنزیم ها با عملکرد ضعیف گوارشی (نفخ ، بی نظمی ، سوء هاضمه) و در موارد شدیدتر ، سوء تغذیه همراه است.

سه نوع اصلی آنزیم های گوارشی وجود دارد. این شامل:

  • آمیلاز که نشاسته را به قندهای ساده تجزیه می کند
  • پروتئین هایی که پروتئین ها را به اسیدهای آمینه تجزیه می کنند
  • لیپاز ، که لیپیدها (یعنی چربی ها) را به اسیدهای چرب و گلیسرول تجزیه می کند

آنزیم ها آنزیم ها به طور طبیعی در سراسر دستگاه گوارش از جمله دهان ، معده ، آنزیم ها و روده کوچک وجود دارند. جالب است که آنها در غذاهایی مانند آناناس ، کیوی ، عسل ، زنجبیل و آووکادو نیز یافت می شوند.

کدام مکمل برای شما مناسب است؟

پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی از جهاتی شبیه یکدیگر هستند زیرا هر دو برای هضم شما مفید هستند ، اما در نهایت مزایای متفاوتی دارند. برای کمک به کاهش بهترین مکمل سلامت روده بر اساس نیازهای خود ، مشخص کنید کدام علائم را می خواهید بهبود دهید یا شرایطی که برای شما صدق می کند.

بعد از خوردن غذا احساس نفخ می کنید.

اگر فقط بعد از غذا احساس نفخ می کنید ، سعی کنید آنزیم های آنزیمی را در ابتدای غذا مصرف کنید. با انجام این کار ، آنزیم هایی را معرفی می کنید که به تجزیه مواد مغذی اصلی در رژیم غذایی شما کمک می کند. در نتیجه ، آنها می توانند ناراحتی های بعد از غذا مانند نفخ و سوء هاضمه را تسکین دهند.

شما می خواهید روحیه و سلامت پوست خود را تقویت کنید.

اگر می خواهید سلامت و خلق و خوی پوست را بهبود ببخشید ، فرمول های پروبیوتیک را در برنامه روزانه خود قرار دهید تا باکتری های خوب روده را تقویت کند. عدم تعادل روده می تواند بر سلامت کلی و ظاهر پوست در نتیجه محور روده-پوست تأثیر بگذارد. علاوه بر این ، استرس روزانه می تواند میکروبیوم روده را به طور منفی تغییر دهد.

شما غذاهای بزرگ می خورید و اهل چریدن نیستید.

اگر معمولاً وعده های بزرگ غذا می خورید ، آنزیم آنزیم می تواند متحد کامل شما باشد. بخشهای سخاوتمندانه ، در حالی که بیشتر رضایت بخش هستند ، می توانند از سیستم گوارشی شما نیز مالیات بگیرند. هضم یک وعده غذایی بزرگ مدت بیشتری طول می کشد و باعث ایجاد احساس سیری ناخوشایند می شود. این جایی است که یک ترکیب آنزیمی آنزیمی می تواند به تجزیه مواد مغذی اصلی در غذای شما کمک کند.

داروی تجویزی مصرف می کنید.

اگر دارویی مصرف می کنید که بر هضم غذا تأثیر می گذارد ، پروبیوتیک مصرف کنید (البته با راهنمایی پزشک). برخی از داروها می توانند باکتری های خوب روده را که باعث عوارض جانبی ناخواسته مانند تغییر در منظم فعالیت روده می شوند ، کاهش دهند. افزودن پروبیوتیک می تواند با معرفی و جایگزینی میکروارگانیسم های مفید در روده ، به تعدیل اثرات گوارشی کمک کند.

شما نسبت به شیر حساسیت دارید.

اگر عدم تحمل یا حساسیت به لاکتوز دارید ، باید فرمول های پروبیوتیک و آنزیم های آنزیمی را در نظر بگیرید. شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد پروبیوتیک ها ممکن است مشکلات رایج گوارشی مرتبط با عدم تحمل شیر را تسکین دهند. به طور مشابه ، آنزیم آنزیم لاکتاز می تواند به تجزیه قند شیر کمک کند و برای افراد غیر حساس / حساس لذت بردن از لبنیات در حد اعتدال را آسان کند.

چگونه آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها می توانند برای بهبود هضم غذا با هم کار کنند

آنزیم ها و پروبیوتیک ها به طور کلی به خوبی تحمل می شوند و برای افراد سالم بی خطر تلقی می شوند. اما مانند هر مکمل ، افرادی که از دارو استفاده می کنند باید ابتدا با پزشک خود مشورت کنند تا عوارض جانبی احتمالی را رد کنند.

بسیاری از مردم می توانند از هر دو نوع مکمل در برنامه معمول خود استفاده کنند. به هر حال ، آنها برای فرآیندهای گوارشی ما حیاتی هستند. اگر می خواهید ترکیبی از آنزیم های پروبیوتیک و آنزیم را در برنامه معمول خود قرار دهید ، چند نکته را باید در نظر داشته باشید.

اول ، پروبیوتیک ها دارای مزایای طولانی مدت هستند. ثبات کلید دستیابی به مزایای معنی دار است. علاوه بر این ، نتایج مصرف پروبیوتیک ها ممکن است چندان واضح نباشد. با این حال ، می توانید انتظار داشته باشید که تفاوت های مثبتی در هضم کلی خود مشاهده کنید.

از سوی دیگر ، آنزیم های گوارشی بسیار سریع عمل می کنند. آنها بلافاصله پس از خوردن تسکین فوری می دهند. بسیاری از فرمول های آنزیم آنزیمی را می توان روزانه یا همراه با غذا مصرف کرد که می تواند باعث تورم یا سوء هاضمه شود.

دوم ، شما باید مطمئن شوید که از هر فرمول به درستی استفاده می کنید تا بهترین نتایج را بدست آورید. بیشتر فرمول های پروبیوتیک زمانی م onثر هستند که با معده خالی مانند اولین صبح یا قبل از خواب مصرف شوند. برعکس ، آنزیم های آنزیمی باید با غذا مصرف شوند تا بتوانند به درستی عمل کنند.

نظر نهایی

پروبیوتیک ها در سموم و آنزیم ها مانند مکمل های روده ای و نفخ HUM یافت می شوند که راهی موثر برای هضم سالم و حمایت از سلامت کلی روده شما هستند. برخی از افراد ممکن است از هر دو استفاده کنند ، در حالی که برخی دیگر باید بر اساس اهداف خود انتخاب خود را کاهش دهند. با شرکت در آزمون ما ، مکمل های مناسب خود را پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید