آیا آرد سبزیجات برای شما مفید است؟


این ایده توسط شنونده قدیمی Diva Food ، Staci ، ارائه شد که تصویری از چیزی به نام آرد تخمه کدو ارسال کرد. “آیا چیز دیگری تجزیه می شود یا قانونی است؟ آیا مانند آرد گندم عمل می کند؟”

باید اعتراف کنم که ایمیل استاچی اولین باری بود که در مورد آرد تخمه کدو شنیدم. فکرش را بکنید ، با آمدن کدو بدون دانه (که مطمئناً یکی از مهمترین دستاوردهای دوران مدرن است) ، آخرین باری را که حتی یک دانه کدو تنبل دیدم ، به یاد نمی آورم. ظاهراً همه آن دانه هایی که سالاد میوه ما را نگه نمی داشتند ، اکنون آسیاب شده و به عنوان کربوهیدرات کم ، جایگزینی بدون دانه ، دوباره ساخته شده اند.

آیا آرد تخمه کدو قابل خوردن است؟

یک چهارم بطری تخم کدو تنبل 15 گرم چربی ، 9 گرم پروتئین و تنها 3 گرم کربوهیدرات را تأمین می کند. محتوای چربی بالا به ویژه دارای کالری بالا است. یک چهارم بطری آرد کدو تنبل حاوی 180 کالری است در حالی که 160 آرد بادام ، 130 آرد نارگیل و 110 کالری آرد گندم کامل دارد. مشخصات تغذیه ای دانه کدو تنبل بسیار شبیه به آرد بادام است.


برای مقایسه آردهای غلات و بدون گلوتن اینجا را کلیک کنید.

اما چی این نیست در آرد تخمه کدو مهم به نظر می رسد.

چه چیزی در آرد تخمه کدو وجود ندارد؟

به گفته یکی از محققان برجسته آرد تخم کدو تنبل ، نه تنها بدون دانه و گلوتن بلکه همچنین “8 بزرگ رایگان” است. این بدان معناست که هیچ یک از هشت ماده غذایی مسئول 90 درصد از کل واکنش های آلرژی غذایی نیستند. “8 بزرگ” ، همانطور که نامیده می شود ، هستند (تقریباً در ابتدا ، از بیشترین تا کوچکترین): لبنیات ، ماهی ، ماهی قزل آلا ، گندم ، تخم مرغ ، آجیل ، بادام زمینی و سویا.

برخلاف تصورات غلط ، خوردن غذاهایی مانند گندم یا سویا شانس ابتلا به آلرژی را افزایش نمی دهد.

بدون آزادی حساسیت های معمولی ، ممکن است بسیار زیاد به نظر برسد. و در حقیقت ، بسیاری از مصرف کنندگان این نوع بسته بندی های آینده را به عنوان نشانه ای از سالم بودن یا مغذی بودن این غذاهای غیر حساسیت زا تفسیر می کنند. اما برای 95 of از مردم بدون حساسیت غذایی ، هیچ فرصتی برای اجتناب از آنها وجود ندارد. برخلاف تصورات غلط ، خوردن غذاهایی مانند گندم یا سویا شانس ابتلا به آلرژی را افزایش نمی دهد.

8 بزرگ – آیا باید از حساسیت های غذایی معمول اجتناب کنید؟

پنکیک پالئو (و صدف های دیگر)

به نظر می رسد آرد تخمه کدو توسط پیروان رژیم “Paleo” پذیرفته شده است ، که سعی کردند از رژیم شکارچیان جمع آوری کننده که میلیون ها سال پیش ، قبل از شروع کشاورزی و دامداری در این سرزمین سفر کرده اند ، تقلید کنند. اولین دستور پخت کدو تنبل که به صورت آنلاین پیدا کردم مربوط به کیک های کم کربوهیدرات ، پنکیک پالئو و وافل بود.

من احساسات متفاوتی در مورد خوردن غذای Paleo دارم ، که در این قسمت قبلی در مورد آن صحبت کردم. دوستداران سرخپوشان ممکن است در مورد آنچه که “Paleo تأیید شده” است یا نه ، تردید داشته باشند ، که به نظر من جالب است ، با توجه به این که ما در مورد بیشتر جمعیت های پارینه سنگی و مسائل مربوط به سلامتی آنها جزئیات کمی داریم. و برای حرکتی که شبیه بازگشت به ریشه های رژیم غذایی است ، به نظر می رسد بسیاری از رژیم های پالئو وحشتناک است.

من قبل از رفتن به خانه برای گرم کردن اتو وافل های قبلی خود برای مرحله تخم کدو تازه ، از افرادی که در خیابان های فروشگاه طبیعی محلی من قدم می زدند ، عکس می گرفتم ، کرم های قهوه ، بارها ، چاقوهای پنیر و سس مایونز را که در کتاب تاریخ آنها تأیید شده بود می دزدیدند. کلوچه. من فکر می کنم چیزی نکته را از دست داده است.

برای حرکتی که مانند بازگشت به ریشه های رژیم غذایی است ، به نظر می رسد بسیاری از رژیم های پالئو وحشتناک است.

دانه ها چه مشکلی دارند؟

بسیاری از افرادی که با رفتارهای سرخپوش یا کم کربوهیدرات آشنایی دارند ، دانه ها را ناسالم و ناسالم می دانند. اما بدیهی است افرادی که از کربوهیدرات کم و سبک زندگی پالئو استفاده می کنند ، بدون داشتن دسته ای از غذاها مشکل دارند. در حقیقت ، اکثر دستور العمل های سرخپوشان که من در آنها دیده ام ، تلاش برای تهیه نان ، کلوچه ، کلوچه و محصولات پخته بدون توسل به غلات است.

به عنوان مثال ، شما می توانید بسیاری از مخلوط های آرد Paleo را انتخاب کنید – هم مخلوط و هم دستور العمل هایی که می توانید در خانه درست کنید. بیشتر آنها حاوی ترکیبی از بادام ، نارگیل ، کاساوا ، تاپیوکا یا نشاسته پیکان هستند. بسیاری از این محصولات مستلزم این است که بتوانید به راحتی آنها را با همان مقدار آرد معمولی گندم جایگزین کنید. اما اگر انتظار داشته باشید نتایج مشابهی را بدست آورید ، احتمالاً شکست می خورد. پروتئین های گلوتن موجود در گندم و سایر دانه ها دارای خواص منحصر به فردی هستند که به استحکام ، کشش و افزایش خمیر و خمیر می افزایند. محصولات بدون دانه و بدون گلوتن سنگین تر و سنگین تر از محصولات مشابه خود هستند.

بنابراین ، برای پاسخ به سوال استاسی: نه ، آرد تخمه کدو مانند آرد گندم کار نمی کند. اما اگر نمی توانید گندم بخورید یا فقط از بازی با آردهای دیگر لذت ببرید ، پیشنهاد می کنم از آرد کدو تنبل و همچنین نحوه استفاده از آرد بادام استفاده کنید.

آیا اجتناب از دانه ها رژیم غذایی شما را سالم می کند؟

شخصاً ، مگر اینکه تحمل خاصی داشته باشید ، فکر نمی کنم برای داشتن رژیم غذایی سالم لازم باشد دانه ها را حذف کنید. با این اوصاف ، غذاهای غلات (به ویژه غذاهایی که با آرد تصفیه شده تهیه می شوند) می توانند کالری زیادی به رژیم غذایی شما وارد کنند ، بدون اینکه در میزان کل هضم غذا سهیم باشند.

تا آنجا که اجتناب از غلات به این معنی است که در نهایت محصولات انتخابی بیشتری و سبزیجات بیشتری می خورید ، من می توانم ببینم چگونه می توانید کیفیت غذای خود را بهبود بخشید. اما اگر غذاهای غلات را با مقدار بسیار زیادی نان سبوس دار ، سبد ، بیسکویت ، مافین و وافل جایگزین کنید ، مطمئن نیستم که از نظر مواد غذایی به چه میزان به آن دست یافته اید.

بنابراین آیا محصولاتی که انتخاب می کنید و سایر خوراکی ها از گندم ، برنج ، کاساوا یا آرد تخمه کدو تهیه می شود ، پیشنهاد می کنم از همان مقدار متعادل استفاده شده در مورد آرد سنتی استفاده کنید.



دیدگاهتان را بنویسید