آیا تخمه آفتابگردان سالم است؟ 411 بگیرید


دانه های آفتابگردان جزء اصلی دوگ بیس بال و قهرمانان نامشخص ترکیب مسیر هستند. (بدون توهین کشمش.)

اما روشهای خلاقانه زیادی برای لذت بردن از این دانه های خوراکی وجود دارد.

DRNA Alice Hunns ، دکترای تخصصی ، MPH ، RD ، متخصص تغذیه در مرکز پزشکی RR -UCLA و نویسنده کتاب آینده ، می گوید که آنها را به عنوان غذای سالاد یا دسرهای منجمد اضافه کنید – آنها شیرین و خوش طعم هستند. ، “دستور العمل بقا”.

دانه های آفتابگردان را می توان در اسموتی مخلوط کرد ، با بلغور جو دوسر ترکیب کرد ، در میله های انرژی زا پخت ، در یک دسر مست کننده به نام حلوا مخلوط کرد ، روی نان تست آووکادو ، یک کاسه فوق العاده غذا پاشید. می توان به تنهایی به آن اضافه کرد یا خورد.

به عبارت دیگر ، آنها بسیار متنوع هستند. اما ، مانند دیگر آجیل ها و دانه ها ، این گونه هستند خیر غذای کم کالری.

بنابراین آیا تخمه آفتابگردان سالم است؟ چگونه تخمه آفتابگردان متواضع در رژیم غذایی متعادل قرار می گیرد؟

این همون چیزیه که باید بدونید.

فواید تخمه آفتابگردان

آیا خوردن تخمه آفتابگردان برای شما مفید است؟ میتوانست باشد!

دانه ها از نظر مواد مغذی متراکم هستند ، به این معنی که می توانند راهی آسان برای به دست آوردن بسیاری از مواد مغذی و ریز مغذی مورد نیاز شما باشند.

مانند هر غذای دیگر ، اگر به اندازه وعده غذایی خود توجه نکنید ، کالری موجود در تخمه آفتابگردان می تواند به سرعت افزایش یابد. اما گنجاندن آنها در رژیم غذایی مزایای متعددی دارد.

آنها محل تغذیه مواد مغذی هستند

تخمه آفتابگردان دارای لیستی از مواد مغذی است.

هانس می گوید: “دانه های آفتابگردان حاوی ویتامین E ، تیامین (ویتامین B1) ، ویتامین B6 ، آهن ، مس ، سلنیوم ، منگنز و روی – ویتامین ها و مواد معدنی است که بدن برای سلامتی به آنها نیاز دارد.”

آنها آنتی اکسیدان ها را ارائه می دهند

آنتی اکسیدان ها – مانند ویتامین E موجود در تخمه آفتابگردان – به مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک می کند ، که تحقیقات نشان می دهد ممکن است به برخی از شرایط جدی سلامتی کمک کند.

Cain Wu ، متخصص تغذیه راش بدن می گوید دانه های آفتابگردان غنی از سلنیوم است که به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند.

آنها منبع چربی های سالم هستند

اگرچه تخمه آفتابگردان مقداری پروتئین گیاهی دارد ، اما بیشتر کالری آنها از چربی های سالم برای قلب تامین می شود.

آیا تخمه آفتابگردان باعث افزایش وزن می شود؟

تخمه آفتابگردان مغذی در یک کاسه چوبی.

هون ها خاطرنشان می کنند: “اگر مقدار زیادی از آن را بخورید ، هر چیزی باعث افزایش وزن می شود.”

دانه های آفتابگردان دارای کالری متراکم هستند و برخی از افراد به سختی می توانند به یک وعده-یک دانه پوست کنده یا ¼ فنجان بچسبند.

وو می گوید: “اگر هدف شما کاهش وزن است ، نمی خواهید زیاد تخمه آفتابگردان بخورید.”

اما تا زمانی که به قسمت ها توجه کنید ، دانه های آفتابگردان اساساً وزن شما را افزایش نمی دهند.

وو می گوید: “برای به دست آوردن نیم کیلو وزن بدن حدود 3500 کالری زمان نیاز است.” بنابراین مطمئن شوید که دائماً در مصرف آن زیاده روی نمی کنید.

به طور مشابه ، دانه های آفتابگردان حاوی هیچ ترکیب خاصی نیستند که به کاهش وزن شما کمک کند ، اما می توانند یک افزودنی عالی برای رژیم متعادل باشند.

چند دانه آفتابگردان در روز باید بخورید؟

بار گرانولای خانگی با تخمه آفتابگردان

از آنجا که دانه های آفتابگردان کالری بالایی دارند ، وو پیشنهاد می کند مصرف روزانه خود را به چند دانه حلال برای روکش سالاد یا تزئینات – یا حداکثر دو قاشق غذاخوری محدود کنید.

در مورد میان وعده ها ، seeds فنجان دانه ها “اندازه یک قسمت خوب است که قطعاً به شما راضی می شود.”

این اندازه استاندارد سرو است و حدود 200 کالری را تأمین می کند.

می توانید از آن به عنوان یک میان وعده یکبار – معمولی یا به روش دانه دارچین افرا – لذت ببرید یا آن را در طول روز میل کنید.

فقط به خاطر داشته باشید که این کالریها عمدتا از چربی هستند ، بنابراین شما باید آنها را در دستورالعمل استفاده کنید که تخم آفتابگردان را با پروتئین ارضا کننده متعادل می کند ، مانند تخمه آفتابگردان ما.

وو می گوید ، اما تا زمانی که در مصرف آن زیاده روی نکنید ، “آنها مطمئناً می توانند بخشی از رژیم کاهش وزن باشند.”

آیا به دنبال اطلاعات تغذیه ای تخصصی تری هستید؟ از BODNutrition.com دیدن کنید و نحوه تغذیه سالم را برای مدت طولانی با کمک دو برنامه تغذیه ما ، 2B Mindset و Portion Fix بیاموزید.

دیدگاهتان را بنویسید