آیا شیرینی های تقلبی به سلامت روده شما آسیب می رسانند؟ کارشناسان توضیح می دهند


جوش شیرین ، آدامس بدون قند ، میله ها ، آب نبات ها و کلوچه هایی که با شیرین کننده های مصنوعی بدون کالری ساخته شده اند-به نظر می رسد آنها جایگزین سالم تری برای همتایان اصلی خود هستند که با شکر واقعی تهیه شده اند. از این گذشته ، آنها کالری کمتری دارند و شیرین تر از شکر روی میز هستند ، پس چرا عشق نمی ورزیم ، خوب؟

بحث بر روی شیرین کننده های مصنوعی سال ها ادامه داشته است ، اما یک دلیل قانع کننده برای متوقف کردن شیرین کننده ها وجود دارد: تحقیقات اخیر نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی مانند ساکارز ، acelsfame-k و آسپارتام می توانند برای سلامت روده شما مضر باشند.

چگونه شیرین کننده های مصنوعی می توانند بر سلامت روده تأثیر بگذارند

جسی وانگ ، RDN ، LD ، متخصص تغذیه و متخصص در بهداشت و IBS گفت: “تحقیقات کنونی نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی ممکن است ترکیب میکروبی روده شما را تغییر دهند زیرا برخی از میکروب ها می توانند شیرین کننده های مصنوعی را بهتر از بقیه تجزیه کنند.” “این به میکروب هایی اجازه می دهد که در صورت عدم امکان آنها را تجزیه کنند ، که این باعث تغییر ترکیب می شود.”

به عنوان مثال ، مقاله اکتبر 2017 مولکول توضیح می دهد که چگونه نیوتام ، یک شیرین کننده مصنوعی بدون کالری ، تنوع باکتریایی را در میکروبیوم روده در موش های صحرایی با تحریک رشد برخی از باکتری ها و کاهش رشد برخی دیگر تغییر می دهد. (برای یادآوری ، هرچه میکروبیوم روده شما متنوع تر باشد ، بهتر است.)

اگرچه مطالعات گسترده ای برای بررسی اثرات طولانی مدت شیرین کننده های مصنوعی بر روده انسان مانند نیوتام مورد نیاز است ، اما این واقعیت که آنها می توانند باعث دیس بیوزیس روده شوند-عدم تعادل بین باکتری های خوب و بد معده شما می تواند طیف وسیعی از چیزهای بدن شما را تحت تأثیر قرار دهد.

آنها می توانند منجر به ضعف سیستم ایمنی بدن شوند

علم نشان می دهد که ارتباط قوی بین سلامت روده و عملکرد سیستم ایمنی بدن وجود دارد. ماروین سینگ ، پزشک متخصص گوارش ، پزشک بنیانگذار کلینیک دقیق و نویسنده کتاب آینده ، می گوید: “شیرین کننده های مصنوعی می توانند باعث ایجاد عدم تعادل باکتریایی در میکروبیوم روده شوند که بر سیستم ایمنی بدن ما تأثیر می گذارد.” سلامت خود را حفظ کنیدبه

دکتر سینگ می گوید: “این شیرین کننده ها می توانند میکروبیوم روده را تغییر داده و باعث اختلالات متابولیک و عدم تحمل گلوکز شوند.” پس چرا مهم است؟ “اگر میکروبیوم ما متعادل نباشد ، سیستم ایمنی ما نمی تواند آنقدر قوی باشد – و بیشتر سیستم ایمنی بدن ما در روده یافت می شود.”

به طور خلاصه: طبق یک مقاله در مه 2015 ، تحقیقات نشان می دهد که دوزهای زیاد شیرین کننده های مصنوعی میکروبیوم را تغییر داده و باعث عدم تحمل گلوکز می شود. میکروارگانیسم های رودهبه دانشمندان آب آشامیدنی موش ها را با دوزهای بالای ساخارین ، ساکاروز یا آسپارتام تکمیل کردند. پس از 11 هفته ، موش هایی که آب شیرین مصنوعی می نوشیدند ، عدم تحمل گلوکز را در مقایسه با کسانی که فقط آب می نوشیدند یا آب با ساکاروز یا گلوکز افزایش یافته بود ، نشان دادند.

در حالی که هنوز کاملاً مشخص نیست که چرا برخی از شیرین کننده های مصنوعی می توانند باعث عدم تحمل گلوکز شوند ، یک نظریه این است که آنها می توانند با گیرنده های شیرین کننده بدن تداخل داشته باشند و پاسخ انسولین را تحریک کنند. می تواند میل به شیرینی را به جای کاهش آن افزایش دهد.

تحقیقات بیشتری برای درک کامل اثرات شیرین کننده های مصنوعی بر روده انسان مورد نیاز است ، اما این کشف در موش ها به ما درک اولیه می دهد.

آنها می توانند علائم گوارشی را بدتر کرده یا ایجاد کنند

مطالعات دیگر روی موش ها روی شیرین کننده های مصنوعی نشان داده اند که می توانند التهاب روده را بدتر کنند ، به ویژه در افرادی که با بیماری های التهابی روده مانند بیماری کرون و کولیت اولسروز زندگی می کنند. Farmadi ، Ina Lukyanovsky می گوید. رفع کرون و کولیتبه

“به عنوان مثال ، یک مطالعه در مه 2018 بیماریهای التهابی روده لوکیانوفسکی می گوید شیرین کننده مصنوعی ساکارز مالتودکسترین (Splenda) التهاب روده را در موش ها تشدید کرده و منجر به بیماری کرون می شود. “به ویژه ، تعداد شیرین کننده های تقلبی افزایش یافته است پروتئوباکتری هاگونه ای از باکتری های مرتبط با سالمونلا ، E. coli، و لژیونلی– در موشهایی که مستعد ابتلا به کرون و بیماریهای مرتبط با آن بودند. ”

از آنجا که شیرین کننده های مصنوعی می توانند باعث عدم تعادل باکتریایی در روده شوند ، می تواند به طور بالقوه در افراد مبتلا به IBD ، IBS یا هر نوع دیس دیوز روده یا مشکلات گوارشی علائم را بدتر کند یا ایجاد کند.

“هنگامی که تغییراتی در میکروبیوم ایجاد می شود ، ممکن است شما بیشتر تحریک کنید. عوامل زیادی وجود دارد که می تواند علائم IBD را تحریک یا تشدید کند ، اما داشتن میکروبیوم نامتعادل قطعاً یک خطر است.

مردی که میله های پروتئینی می خورد

چگونه می توانید مصرف شیرین کننده های مصنوعی خود را کاهش دهید

اگر بر سلامت روده ، سیستم ایمنی بدن یا مشکلات گوارشی خود تمرکز کرده اید ، ممکن است بخواهید مصرف شیرین کننده های مصنوعی خود را کاهش دهید. وونگ می گوید چون شیرین کننده های مصنوعی در بیشتر غذاهای فرآوری شده یافت می شوند ، بهترین راه برای محدود کردن آنها خواندن برچسب غذاهای بسته بندی شده است. او می گوید: “همه غذاها ، نوشیدنی ها و مکمل ها ، مانند پودر پروتئین ، منابع پنهان شیرین کننده های مصنوعی را بررسی کنید.”

مراقب الکل قندی – نوع دیگری از جایگزین قند – باشید که می تواند باعث اختلالات گوارشی مانند گاز ، ناراحتی معده و نفخ شود. تفاوت اصلی الکل قندی با شیرین کننده های مصنوعی این است که الکل های قندی کالری کمتری دارند ، اگرچه کالری کمتری نسبت به قند رومیزی دارند و شیرین کننده های مصنوعی معمولاً بسیار شیرین تر هستند.

وونگ پیشنهاد می کند که شیرین کننده های مصنوعی و الکل های قندی را کنار بگذارید و مقدار کمی از معاوضه های سالم را در زیر امتحان کنید.

برای جلوگیری از شیرین کننده های مصنوعی و الکل قند

  • ساخارین
  • ساکارز
  • آسپارتام
  • آسسولفام
  • نیوتام
  • زایلیتول
  • اریتریتول
  • سوربیتول
  • Multitol

دسرهای طبیعی را امتحان کنید

  • عسل
  • شربت افرا
  • قایقرانی
  • آگاو
  • قند نیشکر ، در حد اعتدال
عسل از قاشق در فنجان می چکد

همچنین می توانید سعی کنید جایگزین های سالم برای غذاهایی که معمولاً می خورید حاوی شیرین کننده های مصنوعی پیدا کنید. به عنوان مثال ، اگر شما معمولاً نوشابه می نوشید ، آب Celtzer طعم دار را در نظر بگیرید. و اگر هوس غذاهای پخته کرده اید ، آنها را به جای بسته بندی شده در خانه تهیه کنید و از شربت افرا یا عسل خالص به عنوان شیرین کننده استفاده کنید.

لوکیانوفسکی می گوید استویا ، جایگزین طبیعی قند ، می تواند جایگزین مناسبی برای شیرین کننده های مصنوعی و الکل های قندی باشد زیرا مشکلات معده زیادی ایجاد نمی کند. با این حال ، این نگرانی وجود دارد که استویا ممکن است یک اختلال غدد درون ریز باشد. او گفت که تحقیقات بیشتری برای تأیید یافته ها لازم است. سینگ می گوید.

غذای آماده

وونگ می گوید: “در حالی که منتظر تحقیقات بیشتری برای روشن شدن اثرات شیرین کننده های مصنوعی بر روده هستیم ، شاید بهتر باشد از شیرینی های سنتی بیشتری مانند نیشکر ، عسل و شربت افرا با خویشتن داری استفاده کنیم.” “آنها قرن ها مورد استفاده قرار گرفته اند ، و ما می دانیم که آنها به طور متوسط ​​در اعتدال ایمن هستند.”

عملیات در مورد انواع شیرین کننده ها نام بازی است: “اکثر تحقیقات روی شیرین کننده های مصنوعی نشان می دهد که مصرف منظم و طولانی مدت (بیش از چهار هفته) شیرین کننده های مصنوعی باعث این تغییرات در روده می شود.” “وونگ توضیح می دهد به بنابراین مصرف گاهگاهی شیرین کننده های مصنوعی احتمالاً برای اکثر افراد سالم بی خطر است. “



دیدگاهتان را بنویسید