آیا Adaptogens شما را در برابر استرس محافظت می کند؟


موضوع امروز توسط شنونده پادکست Nurition Diva Willow پرسیده شد:

“من دوست دارم در مورد سازگارها بیشتر بدانم. آیا آنها واقعی هستند؟ آیا می توانند استرس را کاهش دهند؟ ما در سال گذشته استرس زیادی داشتیم ، بنابراین هر چیزی که می تواند به کاهش عوامل استرس زا کمک کند.”

بسیاری از ما احساس می کنیم در طول یک سال گذشته بیش از هر زمان دیگری تحت استرس بوده ایم. اما حتی قبل از همه گیری ، اکثریت قریب به اتفاق بزرگسالان تحت نظر آکادمی اطفال آمریکا معتقد بودند که سطح استرس روزانه ناسالم است. و عوامل سازگار نیز چیز جدیدی نیستند.


تاریخچه جلبک های سازگار

اگرچه اصطلاح آداپتوژن نسبتاً جدید است ، بسیاری از گیاهانی که به عنوان سازگار شناخته می شوند ، قرن ها در طب سنتی کانادا و آیورودا استفاده می شده است. اینها شامل ashwagandha ، ginseng ، rhodiola و schisandra chinensis هستند. در این سیستم های پزشکی قدیمی ، این گیاهان اغلب به عنوان “تقویت کننده” یا داروهای همه منظوره در نظر گرفته می شدند که برای هر چیزی که شما را آزار می دهد مفید هستند.

با شروع قرن بیستم ، متخصصان پزشکی و انتخاب داروهایی که آنها را به عنوان ضد عفونی کننده به سطوح ظاهراً غیرقابل حل استرس ناشی از زندگی مدرن متصل می کنند. اصطلاح “آداپتوژن” در سال 1940 ابداع شد و در ابتدا به عنوان یک داروی گیاهی توصیف می شد که به بدن کمک می کند تا با اثرات مفید استرس مبارزه کند یا بر آن غلبه کند-اعم از علمی ، احساسی ، شیمیایی یا محیطی.

در 20 سال گذشته ، آنها بیشتر مورد توجه محققان قرار گرفتند تا آزمایش کنند آیا این گیاهان واقعاً پاسخ مثبتی به فیزیولوژی دارند و در صورت وجود ، چگونه واقعاً کار می کنند. در سال 1998 ، FDA تعریف زیر را ارائه داد: “نوع جدیدی از تنظیم کننده های شیمیایی که نشان داده شده است به تنظیم محیط و جلوگیری از آسیب های خارجی کمک می کند.”

اصطلاح “آداپتوژن” در سال 1940 ابداع شد و در ابتدا به عنوان یک داروی گیاهی تعریف شد که به بدن کمک می کند تا در برابر اثرات آموزش استرس مقاومت کند یا بر آن غلبه کند.

استرس همیشه بد نیست

هانس سلی شاید پدر ایده های مدرن در مورد کارآفرینی باشد. و یکی از درک های کلیدی او این است که قلدری همیشه (یا فقط) بد نیست. پذیرش ارتقاء ، عاشق شدن یا بچه دار شدن همه نمونه ای از موقعیت های بالا – اما مثبت – هستند. لذتي كه قبل از طرح س toال از معشوق خود احساس مي كنيد و ترسي كه قبل از ارائه يك نمايشگاه بزرگ در محل كار احساس مي كنيد هر دو با هورمون هاي استرس يكسان هستند.

هنگامی که ما اضطراب یا هیجان را تجربه می کنیم – از حملات وحشت ، گرفته تا دوچرخه سواری طولانی مدت ، درجه حرارت بالا ، و ناراحتی احساسی – سیستم عصبی ما کار می کند. سرعت آدرنالین باعث می شود قلب ما تندتر بتپد و آگاهی ما را افزایش دهد. سطح قند خون و اکسیژن ما افزایش می یابد و در پایه ماهیچه های ما شروع به کار می کند.

اما او فکر می کند که ما زمان زیادی را در حالت افزایش می گذرانیم – و سیل مداوم (“اضطراری”) هورمون ها به بدن ما آسیب می رساند و خطر بیماری را افزایش می دهد.

Adaptogens از نظر علمی می تواند با مقابله با اثرات مضر سیستم عصبی سطحی کمک کند. ایده این است که این مواد به طور مستقیم سطح هورمون های خاص را افزایش یا کاهش نمی دهند ، بلکه از توانایی ما برای حفظ تعادل (هموستاز) در سیستم عصبی پشتیبانی می کنند ، که در صورت مشاهده تهدید ، واکنش مبارزه / پرواز ما را افزایش می دهد. ، و سیستم عصبی پاراسمپاتیک ، که با پایان تهدید یا لذت ما را خنک می کند.

استرس چقدر به ما آسیب می رساند

آیا زندگی ما بیشتر از اجدادمان استرس زا است؟ منابع این بیماری به ویژه تغییر کرده است. اما آیا گذراندن وقت در محل کار یا مراقبت از فرزندان یا والدینمان کمی سخت تر از زندگی برای خود در طبیعت است؟ مطمئن نیستم. اما یکی از مزایای اجداد ما نسبت به ما این است که آنها نگران سطح استرس زا خود نیستند.

و در حقیقت ، تحقیقات نشان داده است که قتل باعث آسیب جسمی می شود در حالی که اعتقاد بر این است که تنهایی مضر است. اگر ما خیلی زود هستیم که تلاش و کوشش را به عنوان یک چیز خوب – به عنوان یک چالش یا به عنوان یک لذت – ببینیم ، آسیب های زیادی به بدن ما وارد می کند.

بنابراین بسیار محتمل است که با مصرف تونیکی که معتقدیم از ما در برابر افسردگی محافظت می کند ، آسیب کمتری را تجربه کنیم. با این حال ، ممکن است اعتقاد ما چیزی نباشد که این را نشان دهد.

شواهد منفی زیادی در مورد اثرات سازگار کننده ها وجود دارد. و مطالعات کنترل می تواند به ما در تمایز آثار شر از آثار معنوی کمک کند.

به احتمال زیاد با مصرف یک داروی تقویت کننده که ما را در برابر افسردگی محافظت می کند ، آسیب کمتری را تجربه می کنیم. با این حال ، ممکن است اعتقاد ما چیزی نباشد که این را نشان دهد.

تحقیق در مورد سازگار کننده ها

بیست سال زمان زیادی در تحقیقات بیولوژیکی یا پزشکی نیست و اگرچه تعداد مطالعات به صورت تصاعدی افزایش یافته است ، اما علم درباره سازگار کننده ها هنوز در مراحل اولیه خود است. مطالعات روی حیوانات و سلول های موجود در پتری ظرف نشان می دهد که این دانه ها ممکن است در واقع اثرات دارویی بر بسیاری از هورمون ها و سیستم های سلولی دخیل در پاسخ ایمنی داشته باشند. اما عدم آموزش خوب مدیریت شده در مورد تأثیر عوامل سازگار بر افراد واقعی که افسردگی واقعی را تجربه می کنند. آیا آنها دقیقاً نحوه تأثیر استرس روزانه بر بدن ما را تغییر می دهند؟ آیا آنها علائم مربوط به استرس را کاهش می دهند یا خطر بیماری ما را کاهش می دهند؟ ما فقط نمی دانیم.

همچنین اطلاعات زیادی در مورد نحوه عملکرد این گیاهان در بدن ما وجود دارد ، برای چه شرایطی مناسب هستند ، دوزها و ترکیبات م effectiveثرتر هستند و آیا نگرانی های ایمنی یا عوارض جانبی وجود دارد. در همین حال ، من فکر می کنم کارهای زیادی می توان انجام داد تا اثرات مضر استرس را کاهش دهد.

چگونه می توان اثرات مضر الکل را کاهش داد

  1. با تنبلی نکردن در مورد سختی کار خود شروع کنید. کمکی نمی کند. در عوض ، به خودتان یادآوری کنید که کار سخت بخشی از زندگی است و در واقع می تواند برای تقویت خلاقیت و خلاقیت بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.
  2. شناسایی و حذف منابع تقلبی درهم و برهمی. البته ارزشمند است مواردی را که همیشه در زندگی احساس می کنید بررسی کنید تا ببینید چه چیزهایی را می توانید کاهش ، حذف یا اجتناب کنید. (اغلب ، م effectiveثرترین تکنیک مدیریت استرس که می توانیم یاد بگیریم ، توانایی “نه” گفتن است).
  3. مشکل را با هم قاطی نکنید با روشهای اعتبار سنجی که فقط انعطاف پذیری بیشتری را ایجاد می کند. به عنوان مثال ، بسیاری از افرادی که با آنها کار می کنم به من می گویند که اضافه وزن باعث اضافه وزن آنها می شود – و یکی از منابع اصلی استرس در زندگی آنها این واقعیت است که آنها اضافه وزن دارند.
  4. نحوه بازگرداندن سکوت را بیاموزید. از آنجا که مقدار مشخصی از استرس غیرممکن است ، همچنین ارزش یادگیری نحوه تماس با سیستم عصبی پاراسمپاتیک برای آرام کردن بدن و مغز را دارد. بسیاری از تکنیک های م effectiveثر وجود دارد ، از جمله تمرینات حرکتی ملایم مانند تای چی ، یوگا ، مدیتیشن ، تجسم ، تکنیک های تنفس ، آواز ، موسیقی ، بیوفیدبک یا ماساژ. همه آنها را مرور کنید و یکی دو مورد را که برای شما راحت و م effectiveثر است انتخاب کنید. پس از همه ، اجازه دهید آنها بخشی منظم از فرایند تولید شما باشند ، بنابراین وقتی به آنها نیاز دارید ، دسترسی به آنها آسان است.

مراقب باش

اگر تصمیم دارید از گیاهان تطبیقی ​​به عنوان بخشی از برنامه کاهش استرس خود استفاده کنید ، موارد زیر را باید در نظر داشته باشید:

از آنجا که آداپتوژن ها به عنوان مکمل های غذایی در نظر گرفته می شوند ، خیلی دقیق مورد پردازش قرار نمی گیرند. برخلاف داروخانه ها ، مکمل های غذایی نیازی به مثر بودن ندارند. فروش مواد غذایی اضافی که بر ماهیت محصول تأثیر نمی گذارد ، یک قانون کامل است.

در حقیقت ، مکمل ها باید دارای برچسب روی برچسب باشند ، در آن آمده است که “قصد تشخیص ، درمان ، درمان یا پیشگیری از هر گونه بیماری را ندارند”. تا زمانی که بازاریابی شما از مرز سلامتی یا بیماری عبور نکند ، می توانید هر چه می خواهید بسیار بگویید. بنابراین ، در مورد هرگونه توصیه ای که با شواهد قانع کننده و قانع کننده پشتیبانی نمی شود ، شک کنید.

تولید کنندگان و توزیع کنندگان مکمل های معمولی که در طبق قانون اطمینان حاصل شود که محصولات آنها ایمن بوده و به درستی بازرسی می شوند. با این حال ، این بدان معنا نیست که همه مکمل های غذایی بی خطر یا نامعتبر هستند – بیشتر از آنکه قوانین مالیاتی ما بدان معنا باشد که هیچ کس در مالیات خود تقلب نمی کند. بنابراین ، فقط مکمل های غذایی را از شرکت ها و خرده فروشان معتبر خریداری کنید.



دیدگاهتان را بنویسید