انواع غلات: روشهای نگهداری و پخت


من به تمام سوالات شما در مورد غلات پاسخ می دهم! از خیساندن تا آشپزی و تغذیه ، در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد انواع مختلف غلات بدانید وجود دارد.

احتمالاً می دانید ، اگر تا به حال KERF را خوانده اید ، من علاقه مند به غلات کامل هستم. عشق من به جو دوسر است. و من که قبلاً نانوایی غلات کامل داشتم ، با گندم کامل غریبه نیستم!

من قطعاً در مورد نان یا هر غله سبکی تبعیض قائل نمی شوم.

من به عنوان یک متخصص تغذیه ثبت شده ، از خوردن غلات کامل به عنوان یکی از بسیاری از گروه های غذایی رنگارنگ حمایت می کنم (اگرچه ممکن است این امر توسط پزشک شما عادلانه نباشد). آنها حاوی مواد مغذی خوبی برای شما مانند ویتامین B ، آنتی اکسیدان ها ، فیبر و پروتئین هستند.

غذا غلات کامل کلید این است:

  • مغز این پوسته خارجی دانه است که فیبر ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها را تأمین می کند.
  • آندوسپرم لایه میانی غلات بیشتر از کربوهیدرات تشکیل شده است.
  • میکروب ها این لایه داخلی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی و پروتئین است.

انواع مختلف غلات

در زیر مروری کوتاه بر انواع غلات و به ویژه نحوه نگهداری و پخت آنها خواهید داشت.

در اینجا یک قابل هضم راهنمای غلات 🙂

انواع غلات: روشهای نگهداری و پخت

دانه ها دانه های خوراکی چمن هستند

غلات ، که معمولاً “دانه” یا “دانه دانه” نامیده می شوند ، دانه های مخصوص علف خوار هستند.

انواع مختلفی از غلات در جنس غلات وجود دارد که متعلق به خانواده گیاه شناسی “Poaceae” هستند ، از جمله گندم ، جو دوسر ، برنج ، ذرت ، جو ، سورگوم ، چاودار و ارزن. این گروه ها شامل گونه هایی مانند فراعنه ، کک ومک و جادوها هستند که همه انواع گندم هستند و همچنین دانه های جدیدی مانند تریتیکال که مخلوطی از گندم و چاودار است.

غلات شبه غلات چیست؟

گروههای “شبه غلات” جزء خانواده گیاهی مشابه غلات “واقعی” نیستند ، اگرچه از نظر تغذیه ای مشابه هستند و به همان شیوه دانه های “واقعی” مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری از اینها ، مانند گواوا ، گندم سیاه و کینوا ، در واقع غلات نیستند بلکه دانه های بسیاری از انواع گیاهان خارج از خانواده Pousy هستند.

شبه دانه ها به عنوان جایگزینی برای نان ، نان تخت ، نان ترد ، ماکارونی ، غلات صبحانه و میان وعده ها ، و همچنین برنج ، ماکارونی و ماهی تابه استفاده می شوند. منابع

سوالات متداول در مورد غلات

نحوه خرید غلات

می توانید آنها را از مارک های خام و کامل مانند Bobs Red Mill یا Whole Foods 365 خریداری کنید. روش مورد علاقه من برای خرید آنها فروشگاههای عمده است ، بنابراین من فقط می توانم مقدار مورد نیاز خود را تهیه کنم (مخصوصاً هنگام پخت و پز. با چیزی که اغلب از آن استفاده نمی کنم). توصیه می کنم یکی از آنها را که در یک ماه آینده به آن نیاز دارید بخرید ، بنابراین آنها بد نکن برای اطلاع از نکات ذخیره سازی به زیر مراجعه کنید.

نحوه ذخیره غلات

حالت تهوع: غلات را در شیشه های سرد و تاریک نگهداری کنید. دانه های خشک حدود 3 ماه در انبار ، 6 ماه در یخچال و 1 سال در فریزر می مانند.

پخته: دانه های پخته شده را در یخچال در ظرف محکم بسته به مدت 3-5 روز نگهداری کنید.

چگونه غلات را خیس کنیم

  1. آبکشی کنید غلات (به استثنای جو دوسر) اولین دانه ای است که هرگونه خاک یا گرد و غبار را از بین می برد.
  2. خیس شدن: غلات را در یک کاسه شیشه ای یا سرامیکی قرار دهید. با آب گرم بپوشانید. 2 قاشق غذاخوری اضافه کنید انصاف برای هر فنجان دانه *. در دمای اتاق خیس کنید.

* واگن برقی خنثی چیست؟

  • غیرلبنی: آب لیمو ، سرکه سیب خام ، جوش شیرین
  • لبنیات: ماست شیر ​​کامل ، کره سانسکریت ، کفیر ، پنیر مایع

چرا دانه را خیس می کنیم؟

خیساندن دانه ها به صورت خنثی قبل از پخت ، جذب مواد مغذی را برای دستگاه گوارش آسانتر می کند و زمان پخت را کوتاه می کند.

همیشه دانه های خود را قبل از پخت ، حتی اگر مرطوب نیستند ، بشویید.

نحوه پخت غلات

1 بجوشانید: غلات را در قابلمه ای با آب جوش (یا آب گوشت برای تغذیه بیشتر) قرار دهید.

2 فصل: کمی مزه به نمک اضافه کنید.

3 سیمران: قابلمه را بیش از حد گرم کنید ، حرارت را به جوش بیاورید و بپزید تا تمام شود (زمان پخت برای دانه های مختلف متفاوت است).

4 حرکت نکن: حین پخت دانه ها را تکان ندهید زیرا آب آشپزی را خیلی زود خشک می کند و شیرین می شود.

تجهیزات پخت و پز: ما از پلوپز یا قابلمه فوری برای پخت غلات استفاده می کنیم.

تغذیه غلات کامل

غلات کامل بسیاری از مواد مغذی اصلی را تأمین می کنند.

  • فیبر: قهوه ای بیشتر فیبر موجود در غلات کامل را تأمین می کند.
  • ویتامین ها: غلات کامل به طور معمول حاوی ویتامین B هستند ، از جمله نیاسین ، تیامین و فولات.
  • مواد معدنی: آنها همچنین حاوی مقدار زیادی مواد معدنی مانند روی ، آهن ، منیزیم و منگنز هستند.
  • پروتئین: بسیاری از وعده های غلات کامل دارای پروتئین هستند.
  • آنتی اکسیدان ها: بسیاری از ترکیبات موجود در غلات کامل به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند.
  • ترکیبات گیاهی: غلات کامل انواع ترکیبات گیاهی را ارائه می دهند که در پیشگیری از بیماری ها نقش دارند. اینها شامل پلی فنول ها ، استانول ها و استرول ها هستند. منابع

غلات برای سلامتی چیست؟

خوردن غلات کامل فواید زیادی برای سلامتی دارد. برخی از آنها شامل کاهش فشار خون ، تأمین انرژی طولانی مدت و ارائه آنزیم های ضروری ، آنتی اکسیدان ها ، مواد معدنی و فیبر هستند.

در اینجا چند روش خاص وجود دارد که غلات کامل از سلامت خوب حمایت می کنند:

  • مغز و فیبر تجزیه نشاسته را به گلوکز کاهش می دهد – بنابراین قند خون را به جای تثبیت آن تیز می کند.
  • فیبر به کاهش کلسترول و همچنین انتقال مواد زائد در دستگاه گوارش کمک می کند.
  • فیبر همچنین می تواند از تشکیل لخته های خونی کوچک که باعث حمله قلبی یا سکته مغزی می شوند جلوگیری کند.
  • مواد شیمیایی گیاهی و مواد معدنی ضروری مانند منیزیم ، سلنیوم و مس موجود در غلات کامل می تواند در برابر برخی سرطان ها محافظت کند. منابع

نکات سریع غلات

  • کینوا پروتئینی است که با 8 اسید آمینه ضروری رقابت می کند.
  • اگر برنج سفید دوست دارید ، نیمی سفید و نیمی قهوه ای را برای مواد مغذی بیشتر امتحان کنید.
  • برنج وحشی در مقایسه با برنج سفید یا قهوه ای سرشار از پروتئین و کربوهیدرات کمی است.
  • جو دوسر فوری معمولاً حاوی شکر است ، به جای آن نورد کامل یا برش فولادی را انتخاب کنید.

5 دستور العمل غلات سالم و خوشمزه

1. سالاد یونانی با کینوا

سالاد یونانی با کینوا |  انواع غلات: روشهای نگهداری و پخت

2. دستور تهیه پنکیک بلغور جو دوسر

پنکیک بلغور جو دوسر |  انواع غلات: روشهای نگهداری و پخت

3. سالاد ارزن تند

سالاد ارزن تند |  انواع غلات: روشهای نگهداری و پخت

4. سالاد فرعون مرکبات کاری

5. سالاد تربچه و گندم

6. سالاد فرو کدو تنبل

7. سالاد برنج تابو رنگی



دیدگاهتان را بنویسید