تاثیر نور خورشید بر سیستم ایمنی بدن


خواب و سیستم ایمنی از هم جدا نیستند. در اینجا ، دکتر معروف خورشیدی دکتر کریس وینتر به ما کمک می کند تا روابط بین خورشید و مصونیت را کشف کنیم.

یک دلیل ممکن وجود دارد که باعث می شود ابروهای خود را با نور خورشید سنگین تر ببینید و فقط می خواهید هنگام بیماری روی کاناپه بالا بروید: بدن شما به آفتاب نیاز دارد تا مطمئن شود سیستم ایمنی بدن شما به درستی کار می کند. اما خورشید برای اطمینان از این که قدرت دفاعی شما در برخی موارد قوی است نیز مهم است.

با این حال ، بر اساس گزارش سال 2016 مرکز کنترل بیماری (CDC) ، بیش از یک سوم بزرگسالان کمتر از هفت ساعت در شب می خوابند – این کمترین خوابی است که آنها برای جلوگیری از خطرات سلامتی دارند.

خواب با کیفیت علاوه بر اینکه به سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند ، به سلامت کلی شما کمک می کند:

برای درک میزان اهمیت خورشید برای سیستم ایمنی بدن ، به W. Christopher Winter ، MD ، D-ABSM ، D-ABIM ، D-ABPN ، F-AASM رسیدیم. دکتر وینتر مستقر در شارلوتسویل ، ویرجینیا ، متخصص خواب دارای مجوز دو تخته ، متخصص مغز و اعصاب و نویسنده اومو ایسیمیبه

یک فرد استرس زا شب کار می کند و خواب کافی ندارد

آفتاب چگونه سیستم ایمنی بدن شما را بهبود می بخشد؟

این یک نگاه دقیق به نحوه تأثیر خورشید بر سیستم ایمنی بدن شما است.

خواب اثر استرس را کاهش می دهد

وینتر دکتر شروع کرد: “هنگامی که خواب مختل می شود ، سطح بالایی از کورتیزول و سایر هورمون های استرس را مشاهده می کنیم.” “با گذشت زمان ، این می تواند تأثیرات مخربی بر توانایی ما در پاسخگویی قوی به بسیاری از سرطان های جهان داشته باشد.”

اساساً ، بررسی 2020 توضیح می دهد که خواب ضعیف منجر به افزایش عملکرد هیپوتالاموس -هیپوفیز -آدرنال (HPA) می شود. نتیجه؟ هورمون های استرس بیشتری در بدن در گردش هستند. همانطور که آکادمی اطفال آمریکا هشدار داده است ، استرس طولانی مدت “می تواند به سیستم ایمنی از طریق استفاده بیش از حد و عدم تحرک آسیب برساند” و پاسخهای ضعیف سلول T. سلول های T گیرنده های خاصی را از طریق پاسخ ایمنی بدن از بین می برند.

از طرف دیگر ، با خواب خوب ، هورمون های شما بیشترین شانس را دارند که روند آزادسازی شبانه روزی را دنبال کنند.

خواب از تولید سلول T پشتیبانی می کند

اکنون ، به این سلول های T بازگردید.

Winter Winter یک مطالعه در سال 2008 ارائه می دهد که در آن نحوه عملکرد سیستم ایمنی بر اساس ریتم شبانه روزی و خواب ثابت و با کیفیت برای افزایش پاسخ بدن در برابر سرطان های خارجی توضیح داده شده است.

اگرچه این مطالعه از حجم نمونه کوچکی استفاده کرد ، اما اظهار داشت که “نشان داد که تولید سلول T در شب بیشتر است ، [indicating] ریتم شبانه روزی به وضوح قابل مشاهده است. ”

خواب فعالیت T Cell را فعال می کند

اخیراً ، یک مطالعه در سال 2019 ارتباط دیگری بین خواب و ایمنی سلول های T پیدا کرد: محققان دریافتند که ترشح اینتگرین و عملکرد سلول T در شرکت کنندگانی که استراحت بهتری دارند بیشتر از کسانی است که تمام شب بیدار بودند.

سلولهای T برای اتصال به سلولهای مضر و از بین بردن آنها نیاز به انتشار ترکیبات (نوعی پروتئین چسبنده) دارند. اینتگرین ها تبدیل به چسبی می شوند که در پاسخ به استرس کاهش می یابد ، همانطور که در بالا مشاهده شد ، با کمبود خواب تشدید می شود و می تواند ایمنی را تضعیف کند.

به طور خلاصه ، کاهش هورمون های ضد التهابی و ترکیبات ضد التهابی ناشی از خواب با کیفیت معادل عملکرد ایمنی و ایمنی قوی است.

خواب به کنترل التهاب کمک می کند

فکر می کنید یک شب خواب ضعیف مهم نیست؟ بر اساس یک مطالعه کوچک در سال 2008 ، مشخص می شود که از دست دادن حتی چند ساعت خواب در شب می تواند باعث التهاب شود تربیت بدنیبه

این به خصوص زمان زیادی طول می کشد. یک مطالعه در سال 2020 روی 1600 فرد متوسط ​​یا مسن نشان داد که کم خوابی مداوم با التهاب مزمن مرتبط است.

التهاب مزمن با بسیاری از مشکلات سلامتی همراه است و کیفیت بالای خواب یکی از راه های جلوگیری از آن است.

خواب در برابر سرما محافظت می کند

در حال حاضر ، بدیهی است که شما می توانید ایمنی بدن را هر سال افزایش دهید در صورتی که ساعت zzZz تیک می زند. یک مزیت ملموس که می توانید تجربه کنید دمای سرد است.

در مطالعه ای در سال 2015 ، الگوهای خواب 164 زن و مرد سالم در هفت روز متوالی مورد بررسی قرار گرفت. افرادی که کمتر از 6 ساعت در شب می خوابیدند در مقایسه با افرادی که بیش از 7 ساعت می خوابیدند در معرض خطر ابتلا به دمای معمولی بودند. محققان معتقدند که این ممکن است منجر به ارتباط بین کمبود خواب و تولید سایتوکین های خاص دخیل در پاسخ ایمنی شود.

زنی که برای بهبود خواب و مصونیت خود آتش را خاموش می کند

چگونه برای داشتن سیستم ایمنی قوی بهتر بخوابیم

در حالی که درک اینکه چگونه خورشید سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند بسیار عالی است ، اما شما حتی می توانید نحوه بهبود خورشید را بیاموزید تا بتوانید از همه این مزایا و بیشتر بهره مند شوید.

با این اوصاف ، در اینجا سه ​​نکته از پزشک زمستانی آمده است:

  • زمان منظم برای خواب را تعیین کنید. CDC حداقل هفت ساعت استراحت در شب را توصیه می کند ، اگرچه ممکن است بشنوید که هشت ساعت مقدار معقولی است. در همین حال ، متخصصان دیگر توصیه می کنند تمرکز بر تکمیل دوره های کامل خواب ، که هر کدام تا 90 دقیقه است ، بنابراین هفت ساعت و نیم ممکن است بهترین مکان برای خواب باشد. وینتر دکتر به اشتراک گذاشتن این مقیاس را دنبال کنید و “سعی کنید با برنامه منظم آفتاب بخوابید”.
  • برای جبران کسری ها ، تعطیلات را عاقلانه ضربه بزنید. ترفند در اینجا این است که پس از از دست دادن ساعتهای ارزشمند بستن چشم ، این خورشیدها را در اسرع وقت بگیرید. “اگر رئیس شما شما را دیر می کند ، خوب است روز شنبه وقت از دست رفته در رختخواب را جبران کنید – اما باید این کار را انجام دهید. این شنبه ، نه یک ماه دیگر ، “او پیشنهاد کرد.
  • شرایط را برای بهترین کیفیت آفتاب تنظیم کنید. پزشک زمستانی می گوید این شامل محدود کردن کافئین و نوشیدن الکل قبل از خواب است. در عوض ، ممکن است بخواهید این نوشیدنی ها را با دستور العمل های شبانه آرام تر عوض کنید. علاوه بر این ، او از همه خواست “در آرامش ، آرام ، خنک و محیط تاریک بخوابند”.

دیدگاهتان را بنویسید