درباره سخنان آیات بهیت و ناصری درباره ورود


یادداشت مرتضی نایفی قدسی منتشر شده در خبرگزاری فارس را در زیر می خوانید:

«اسم خدای مهربان».

«یَوْمَ نَطْوِی السَّمَاءَ کَطَیِّ السِّجِلِّ لِلْکُتُبِ کَمَا بَدَأْنَا أَوَّلَ خَلْقٍ نُّعِیدُهُ وَعْدًا عَلَیْنَا إِنَّا کُنَّا فَاعِلِینَ * وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ» (سوره انبیاء، آیات ۱۰۴ و ۱۰۵) روزی که آسمان‌ها را مانند طوماری در هم می‌پیچیم و ما آنها را به حالت اول برمی گردانیم که آنها را خلق کردیم و این وعده ما است که قطعاً به آن عمل می کنیم، سپس می گوید و قطعاً همانطور که در تورات بعد از زبور نوشتیم، میراث یا حکومت نهایی زمین قطعاً خواهد بود. از بندگان صالح خدا.

رحلت آیت الله حاج شیخ محمدعلی ناصری (ره) که عمر خود را عاشقانه با امام زمان (عج) سپری کرد، ضایعه بزرگی برای مردم اصفهان، ملت ایران و روحانیت شیعه است که امیدواریم این عزیزان به شهادت برسند. پیروی از اسلوونی ۱۰۶. Ajeta Sura Bakara: Ajet او نونسها او را به او یا او یا او یا او را به چیزی شبیه به “فضل.

درباره شخصیت آیت الله ناصری سخنانی گفته شده و خواهد شد، اما به نظر من مهمترین بخش زندگی علمی و عرفانی ایشان «نهاد شدن روح انتظار» در این عالم ربانی بود. نام و یاد حضرت ولیعصرا در دل قربانیان زنده نگه داشته شد. او نمونه ای از شیعیان منتظر بود که پیوسته با یاد امام غایبش زندگی می کرد و منتظر ظهورش بود و حتی با عشق به سوی او دراز می کرد و سر تا پا او را نمی شناخت.

ماجرای دیدار آیت الله ناصر و آیت الله العظمی بهیت

آیا ماجرای دیدار ایشان با آیت الله العظمی محمدتقی بهیات (ره) را شنیده اید که خود ایشان در یکی از سخنان خود فرمودند: من در محضر آیت الله بهیات بودم، پرسیدم حاج آقا خبری از آیت الله بهیت دارید؟ ورود امام زمان (عج)؟!

آیت الله بهجت گفتند بله! دوستی دارم که افتخار خدمت امام زمان (عج) را داشته و از او در مورد ظاهرش پرسیده است که کی ظهورت برای مسلمانان خواهد بود؟! حضرت فرمود نزدیک است، این دوستمان پرسید آقا من هم زمان ظهور شما را می فهمم؟! حضرت فرمود حتی بزرگتر از تو هم می فهمند!

بسیاری از شما این داستان و شاید موارد مشابه را شنیده اید و یا کلیپ هایی از سخنان مرحوم آیت الله ناصری را دیده اید، حرف مهم در این مقوله بحث انتظار است و هیچکس نباید به فکر تعیین وقت باشد زیرا هر وقت این موضوعات مطرح می شود. ، بلافاصله حدیث «باطل» است. الوکاتون» راه اندازی می شود و در حالی که این گونه دسته بندی ها اصلاً موضوع تعیین زمان ظهور نیست، بلکه بر اساس دیدگاه قرآنی، مؤمن باید حتی تا ظهور قیامت را از نزدیک تماشا کند!

در قرآن کریم که بیش از یک سوم آن اشاره به معاد و قیامت دارد، مکرراً به نزدیکی این واقعه اشاره شده است، مانند: «اکترب الساعه» یا «اکترب لنا رسهم» و تشبیهات آنها. که بسیار است همه به نزدیکی آخرالزمان اشاره دارند و ظهور امام زمان که از وعده های الهی است و در آیه اول این یادداشت آمده است قبل از قیامت است یعنی ظاهر آن حضرت نزدیکتر از قیامت است که نزدیک است، پس چرا وقتی کسی می گوید قیامت نزدیک است؟ عده ای از ناآگاهان به او خرده می گیرند که مثلاً از ظاهر چه می دانی و نباید وقت معین کرد و از این قبیل سخنان و تا زمانی که با ادبیات قرآن آشنا نشدند، قرآن کریم بارها اشاره می کند که قیامت نزدیک است، پس چه خبر که قبل از قیامت است! دلیل این معنا این است که اگر این وقایع را بعید و دور ببینیم در دنیا غرق می شویم و این بحث های معاد و ظهور دیگر اثر سازنده ای ندارد، اما اگر ظاهر قیامت را ببینید. نزدیک شما دست و پای خود را جمع می کنید و شیطان را فریب می دهید شما قیامت نمی خورید چون قیامت و قیامت و حساب و حساب را نزدیک می بینید پس این کلمات برگرفته از ادبیات قرآنی است که مردم معمولاً واقعه ای مانند قیامت را می بینند. بسیار بعید و دور است، اما قرآن می گوید نزدیک است.

یاد استاد آموزش و پرورش در بحث انتظار

روزی در خدمت مرحوم استاد سید علی اکبر پرورش از شخصیت های بزرگی بودم که سال ها مانند آیت الله ناصری (ره) منتظر حضور ایشان بودند. آخرین روزهای قبل از بیماری او بود. از من پرسید: تا حالا از من امام زمان شکایت کردی) شنیدی؟ گفتم نه و بعد به عنوان مقدمه گفت: من از اول دادستان نبودم، اما آنچه الان به شما می گویم عین حقیقت و واقعیت است و اینکه این روزها آمدن پیامبر اکرم را می بینم. نزدیک پیراهن یعقوب میریس یوسف! آن سؤال و مقدمه برای درک بهتر معنای این کلمه و اهمیت آن بود.

جالب اینجاست که روزی به یکی از کشیشان که استاد کر را هم خوب می‌شناخت، همین سخنان صمیمانه استاد نورتورا را مطرح کردم، ناگهان بی اختیار خندید و گفت: امام زمان تا دو هزار سال دیگر ظهور نمی‌کند! از عکس العمل غیرمنتظره او متعجب شدم و جوابی به ذهنم رسید و به او گفتم چرا قرآن می فرماید انهم ایرونه بعید است و ناریه نزدیک است و بلافاصله به خود آمد و خندید و گفت: معلم درست است و من شوخی کردم! اما سخنان او در واقع اعتقاد بسیاری از ماست که مانند بسیاری از اهل دنیا وقوع را بعید و دور می دانیم، در حالی که قرآن می فرماید ما باید حوادثی مانند قیامت یا ظهور حکومت امام زمان را ببینیم. -زمان رحمتش کند و نجاتش دهد مواظب باش و منتظر نباش، فایده ای ندارد، انتظار نزدیک است و بعید است که انتظار برآورده نشود.

بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در بحث انتظار

رهبر معظم انقلاب در مورد امام زمان(عج) و بحث انتظار بیان جالبی دارند که می فرمایند: در مورد امام زمان(عج) اول اینکه این بزرگوار مناجات الله است، نگاه به آن بزرگوار. وسیله ای است برای ابراز ارادت و عبادت نسبت به درگاه حضرت حق علیه السلام یا داعی الله و رب الآیات.

ثانیاً نام این بزرگوار و یاد این بزرگوار پیوسته یادآوری می کند که طلوع آفتاب حق و عدالت در پایان این شب تاریک حتمی است، نام امام زمان نشان می دهد که خورشید طلوع می کند و روز طلوع می کند. بیا.

نکته سوم اینکه ما را به انتظار دعوت می کنند، انتظار یعنی چه؟ صبر کردن، ناظر بودن است، در ادبیات نظامی چیزی به نام «آماده باش» داریم، صبر کردن یعنی آماده بودن! ما باید آماده باشیم، مؤمن و منتظر، آماده کننده است، این آماده بودن خیلی مهم است، انتظار یعنی این، انتظار یعنی همیشه باید آماده باشی و این انتظار، کار و عمل نیک می خواهد.

بیانات امام خمینی (ره) در بحث منشأ و انقلاب اسلامی

امام خمینی (ره) در بیانات خود مکرراً از انقلاب اسلامی ملت ایران به عنوان زمینه ساز ظهور امام زمان و حکومت ایشان یاد می کنند و در این جمله می فرمایند: «این نهضت مقدس برای انقلاب بزرگ مهدی موعود است. یا در چهاردهم شعبان ۱۴۰۸ دو ماه و نیم قبل از مرگشان می گویند:

سلام و درود بر پیامبر اکرم ولادت نیمه شعبان و آخرین ذخیره امامت، بقیه الله، فدیه ارواح و یگانه داور جاویدان و پرچمدار بزرگ رهایی انسان. از مهار ظلم و استکبار، سلام بر او، سلام بر منتظران او، سلام بر غیب و ظهور او و درود بر آنان که ظهور او را به حق درک کرده و از جام هدایت و علم او پر شده اند. و درود بر مردم بزرگ ایران که با فداکاری و ایثار و شهادت راه ظهور او را هموار می کنند.

حضرت امام خمینی (ره) در ادامه می فرمایند: «مسئولان ما بدانند که انقلاب ما فقط محدود به ایران نیست، انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام در زیر لوای حضرت خوجت (ارواحنا فداه) است. ) که خداوند به همه مسلمانان و جهان برکت داد و ظهور کرد و عورت خود را در عصر حاضر قرار داد! دولت جمهوری اسلامی باید تمام تلاش خود را برای ادامه خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم به کار گیرد، اما این بدان معنا نیست که او را از اهداف عالی انقلاب که برپایی حکومت جهانی اسلامی است، منصرف کند». صحیفه نور، ج ۲۱، ص ۱۰۷، چاپ اول ))

آیا به بیانات صریح امام خمینی (ره) دقت کردید که فرمودند: «خداوند به همه مسلمانان و جهان برکت داده و ظهور و تسکین خود را در عصر حاضر قرار داده است!». این یعنی چی! کسانی که به سخنان آخوندها اعتراض می کنند، آیا اینجا هم اعتراض می کنند که مثلاً امام خمینی (ره) برای ظهورش وقت گذاشته اند! خیر، نمی توان آن را چنین برداشت و این موضع قرآن است که ظهور قیامت را می بیند و این عصر را ظهور عصر می داند!

امروز اگر به بیداری ملتها و مناطق و ملتهای اسلامی جهان بنگرید قدرت رو به رشد جمهوری اسلامی را می بینید که به اعتراف دشمن یکی از هفت قدرت بزرگ جهان است. و از طرفی افول و زوال و از هم پاشیدگی آمریکای استکباری و جنایتکار را می بینید متوجه می شوید که جمهوری اسلامی با رهبری حکیمانه جانشین خود در مسیر امام حرکت می کند و انشاءالله این مقدمات ظهور ملت ها و عدالت جهانی حضرت بقیه الله اعظم را فراهم خواهد کرد.

Alice Al Subh در نزدیکی »

انتهای پیام