دو استراتژی اصلی تناسب اندام


حقیقت این است که تناسب اندام همیشه با اصلاح و رعایت رژیم غذایی به دست می آید و هیچ راه جادویی و غلطی وجود ندارد، بنابراین بدون رژیم و ورزش به تنهایی به هدف خود نمی رسید.

تناسب اندام یکی از مواردی است که می تواند ذهن طیف وسیعی از افراد را به خود مشغول کند. بنابراین، اولین قدم این است که باور کنید شما تنها فردی نیستید که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید.

حسن موسوی مربی ورزش و پژوهشگر سلامت در این خصوص گفت: بدن شما تمام مواد غذایی اضافی (بیش از مقدار مورد نیاز برای متابولیسم اولیه بدن) را به عنوان یک بانکدار مطمئن ذخیره می کند. طبیعی است که هر چه بیشتر سرمایه گذاری کنید، پس اندازتان بیشتر می شود.

حقیقت این است که تناسب اندام همیشه با اصلاح و رعایت رژیم غذایی به دست می آید و هیچ راه جادویی و غلطی وجود ندارد، بنابراین بدون رژیم و ورزش به تنهایی به هدف خود نمی رسید. اما برای کنترل رژیم غذایی چه باید کرد؟

صبح با معده خالی روی ترازو قرار بگیرید. عددی که می بینید وزن واقعی شماست. آن را یادداشت کنید یا به خاطر بسپارید. قد خود را با یک متر اندازه گیری کنید. می توانید از اطرافیان خود بخواهید که به شما کمک کند.

با وارد کردن اعداد مربوط به قد و وزن خود در ماشین حساب BMR، میزان کالری مورد نیاز برای متابولیسم پایه بدن خود را محاسبه کنید. اگر هدف شما کاهش وزن است، کالری دریافتی شما باید کمتر از مقدار پایه باشد.

کالری را محدود کنید

برای موفقیت بیشتر در این سفر، مهم است که میزان کالری مصرفی خود را از بین غذاهای سالم انتخاب کنید. مصرف قندهای ساده (شکلات و بیسکویت و تنقلات با شکر مصنوعی) را کاهش دهید. در این زمینه افراط و وسواس نداشته باشید و فکر نکنید که هر چه کالری بیشتری بخورید زودتر به هدف خود خواهید رسید.

اگر کالری دریافتی خود را بیش از حد کاهش دهید، آسیب های جبران ناپذیری به سلامتی خود وارد خواهید کرد. یک اتفاق مکرر در بین افراد چاق، رژیم غذایی غیر اصولی و اشتباه است.

هنگامی که افراد بدون در نظر گرفتن ترکیب بدن خود، از جمله درصد عضله و درصد چربی، رژیم های غیر منطقی را شروع می کنند، اغلب عضلات خود را از دست می دهند.

با ورزش وزن کم کنید

ورزش یکی از مهم ترین پارامترهای یک سبک زندگی سالم است. این بدان معناست که حتی اگر نمی خواهید وزن کم کنید، باید حداقل ۳ ساعت در هفته را برای سلامتی خود به ورزش اختصاص دهید.

ورزش کالری دریافتی شما را افزایش می دهد، بنابراین کاهش وزن با ورزش و رژیم غذایی موثر خواهد بود. داستان از این قرار است که وقتی کالری دریافتی خود را کاهش می دهید، در واقع مواد مغذی کمتری نسبت به آنچه روزانه مصرف می کند به بدن خود می دهید.

در این صورت بدن شما مجبور می شود از ذخایر و پس انداز خود (چربی) برای تامین کالری مورد نیاز خود برای انجام اعمال حیاتی استفاده کند. این باعث می شود ذخایر چربی بدن به مرور زمان کاهش یابد.

منبع: همشهری آنلاین