زمان درست و نادرست مصرف شیر



به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیف، شیر یکی از مهم ترین مواد مغذی برای افراد در هر سنی است زیرا به هضم غذا کمک می کند و مواد مغذی را در بدن متعادل می کند و انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند. شیر نیز سالهاست که بخشی از رژیم غذایی انسان بوده است.

جزئیات بیشتر:

شیر حاوی انواع مختلفی از مواد معدنی و ویتامین ها است که آن را به غذایی کامل و مناسب برای سلامت انسان تبدیل می کند. زمان نوشیدن شیر نقش مهمی در نحوه هضم آن دارد و فواید زیادی برای بدن به همراه دارد.

شیر نیز یک ماده غذایی طبیعی و در دسترس در سراسر جهان است که حاوی تمام مواد مغذی برای رشد بدن انسان است.

مصرف شیر در صبح:

صبح زود معمولا بهترین زمان برای نوشیدن شیر است زیرا بدن را در تمام طول روز فعال و پر انرژی نگه می دارد و همچنین یک نوشیدنی سالم و کم چرب است که کلسیم مورد نیاز بدن را تامین می کند.

شیر همچنین حاوی مواد مغذی ضروری است که فواید زیادی برای سلامتی دارند. نوشیدن شیر گرم در صبح بهترین راه برای شروع روز است. همچنین پروتئین موجود در شیر برای افرادی که می خواهند حجم عضلانی خود را افزایش دهند فواید زیادی دارد.

مصرف شیر در عصر:

نوشیدن شیر در عصر برای افراد در هر سنی مناسب است زیرا باعث افزایش قدرت سالمندان و انرژی بخشی به کودکان می شود. مصرف منظم شیر در هنگام عصر همچنین به تسکین شرایط مختلف دردناک بدن مانند مشکلات بینایی یا سنگ کلیه کمک می کند.

شیر منبع غنی کلسیم است که ماده ای مهم برای حفظ سلامت استخوان ها است. کلسیم شیر حتی با فعالیت کم در شب جذب بدن می شود.

مصرف شیر بعد از غذا:

نوشیدن شیر بعد از غذا به هضم راحت‌تر غذا کمک می‌کند. هرگز نباید هنگام غذا شیر بنوشید زیرا هضم غذا را سخت می کند و در عوض بهتر است بعد از غذا آن را بنوشید. همچنین برای تسهیل هضم و تامین حداکثر انرژی بدن، این شیر را باید گرم نوشید.

مصرف شیر در شب:

مصرف شیر در زمان های مختلف اثرات متفاوتی بر بدن دارد. نوشیدن شیر در شب به آرامش شما کمک می کند و باعث می شود بهتر و آرام تر بخوابید. همچنین خستگی و استرس را در طول شب از بدن خارج می کند.

نوشیدن شیر گرم در شب باعث آرامش بدن و درمان یبوست می شود. کلسیم موجود در شیر به شما کمک می کند وزن خود را متعادل نگه دارید. اگر به طور منظم در شب شیر می نوشید، می توانید چربی بدن را کاهش دهید و نوشیدنی عالی برای گنجاندن آن در رژیم غذایی خود است.

همچنین منبع غنی از کلسیم و مواد معدنی ضروری برای استخوان ها و دندان های سالم است و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد. همچنین پوست شما را نرم و درخشان نگه می دارد.

نوشیدن روزانه شیر همچنین به کاهش وزن سریعتر کمک می کند، بنابراین کاهش وزن بخش مهمی از رژیم غذایی شما است. همچنین از بیماری هایی مانند فشار خون پایین، سکته مغزی و سوزش سر دل جلوگیری می کند.

فرقی نمی کند که شیر را صبح یا عصر مصرف کنید. در هر صورت، فواید باورنکردنی برای شما دارد و یک سبک زندگی سالم ایجاد خواهید کرد.

قبل از خواب

اگر در نوشیدن شیر مشکلی ندارید و نفخ و دل درد ندارید، برای داشتن خوابی آرام و دلپذیر، قبل از خواب شیر بنوشید زیرا در هنگام خواب شیر حاوی تریپتوفان است و بدن فرصت جذب دارد. کلسیم و پروتئین های آن، توسط این غذا تامین می شود.

برای صبحانه

مصرف یک لیوان شیر برای صبحانه ارجحیت دارد زیرا صبحانه کمترین میزان آهن را دارد و کلسیم از جذب آهن جلوگیری می کند. همچنین مصرف شیر در صبحانه باعث بی حالی، بی حوصلگی و عصبانیت می شود و یادگیری را افزایش می دهد.

بدترین زمان برای مصرف شیر؛ چه زمانی نباید شیر مصرف کرد؟

برای ناهار شیر مصرف نکنید زیرا مصرف شیر اشتها را کم می کند و باعث می شود بدن آهن و روی فرآورده های گوشتی را جذب نکند.

رفع سردی شیر با دارچین

مصرف شیر با دارچین باعث رفع سردی شیر و افزایش جذب مواد مغذی شیر می شود. در طب سنتی به افراد مسن مبتلا به پوکی استخوان و آرتروز نیز خوردن شیر با دارچین توصیه می شود.

جذب بهتر آهن و کلسیم شیر با مصرف همراه با میوه

خوردن شیر با میوه تازه باعث می شود آهن و کلسیم شیر به دلیل ویتامین C موجود در میوه بهتر جذب شود.

مقدار شیری که در روز می نوشید

کودکان زیر هفت سال باید ۱.۵ تا دو لیوان در روز بنوشند.
در سن بلوغ پسرها باید سه لیوان و دخترها ۲.۵ لیوان شیر بنوشند.
مقدار شیری که بزرگسالان و افراد مسن باید در روز بنوشند دو لیوان است.
برای مادران شیرده و زنان باردار نوشیدن ۳.۵ تا چهار لیوان شیر در طول روز همراه با مصرف سایر لبنیات ضروری است.

انتهای پیام/