طرز تهیه گرانولای سالم در خانه


نیازی به انکار طعم گرانولای سالم نیست – این یک میان وعده شیرین و خارش دار است که برای کودکان مناسب است و راه رفتن آسان است.

اما گرانولای خریداری شده می تواند به سرعت کالری و محتوای قند را افزایش دهد.

اشلی نادر ، RD می گوید: “گرانولا یکی از سخت ترین محصولات موجود در بازار است که شرکت های بزرگ غذایی دوست دارند آن را” سالم “تلقی کنند و در واقع یک تن قند ، روغن و مواد نگهدارنده اضافه کنند. توضیح دهید.

این بدان معنا نیست که شما نباید مواد مغذی ارائه شده از گرانول – یا طعم لذیذ آن را از دست بدهید.

نحوه تهیه گرانولای سالم در خانه را بیاموزید و می توانید از این میان وعده ساده و همه کاره به نحوی که شما را تغذیه می کند لذت ببرید.

1. با مواد خشک شروع کنید

جو دوسر پایه گرانولای خانگی سالم است.

علاوه بر این ، می توانید با انتخاب یک مهره ، یک دانه و یک میوه خشک برای افزودن به مخلوط ، مقدار کمی به گرانولوی خود اضافه کنید.

مکنزی برگس ، RDN ، متخصص تغذیه و توسعه دهنده دستور العمل ثبت شده در Chirful Choice می گوید: “گردو” یک رژیم غذایی سالم از پروتئین های گیاهی و مواد مغذی مهم مانند ویتامین E و پتاسیم را فراهم می کند.

ممکن است بخواهید برای بافت بیشتر ، یک نوع آجیل خرد شده (مانند هویج) و یک نوع آجیل کامل (بادام) اضافه کنید.

فقط مطمئن شوید که آجیل خام و بدون نمک می خرید.

اگر این گرانول را به عنوان بخشی از برنامه تغذیه ای برای کاهش وزن تهیه می کنید ، به خاطر داشته باشید که اگرچه آجیل سالم است ، اما کالری بالایی دارد.

کدو تنبل ، شاهدانه و تخمه آفتابگردان انتخاب های خوبی هستند ، اما برگس دانه های چیا را در گرانولای خود ترجیح می دهد زیرا این دانه های کوچک اما قدرتمند اسیدهای چرب امگا 3 سالم برای قلب فراهم می کنند.

میوه خشک نشده را بیشتر ادویه ای در نظر بگیرید تا ماده اصلی گرانولای شما.

کالری می تواند به سرعت افزایش یابد ، اما کمی پاشیدن بافت جویدنی و ظاهر شیرین را به ارمغان می آورد.

از میوه های خشک استفاده کنید – بافت تردتری نسبت به میوه های خشک سنتی دارد و فاقد شکر است.

2. ادویه جات ترشی جات را اضافه کنید

دارچین یک انتخاب کلاسیک است ، اما با خیال راحت با ترکیب خود آزمایش کنید.

برای گرانولای ادویه کدو تنبل ، دارچین را با میخک ، گردو ، زنجبیل و فلفل دلمه ای ترکیب کنید.

یا اگر احساس می کنید ماجراجو هستید ، از پنج ادویه چینی استفاده کنید تا گرانولا سالم شما گرمایی و شیرینی مورد علاقه دارچین را با طعم شیرین بیان به شما بدهد.

3. مواد مرطوب خود را عاقلانه انتخاب کنید

این مرحله جایی است که گرانولای خانگی شما با گرانولای از پیش بسته بندی شده در مسیر خرید مواد غذایی بسیار متفاوت خواهد بود.

هنگام استفاده از روغن کانولا یا روغن سویا ، می توانید روغن نارگیل بکر را انتخاب کرده و مقدار آن را کنترل کنید.

شما همچنین باید یک شیرین کننده را انتخاب کنید-چیزی که کمتر از شربت ذرت با فروکتوز بالا در اکثر مارک های گرانولای خریداری شده یافت می شود.

شربت افرا و عسل هر دو گزینه جامد هستند و می توانید بدون زیاده روی در آنها طعم خود را شیرین کنید. استویا و میوه راهب جایگزین های خوب بدون قند هستند.

نادر خاطرنشان می کند که نیازی به استفاده از شکر در گرانولای سالم خود ندارید – می توانید کمی شیرینی به میوه های خشک یا ادویه جات مانند دارچین ، جوز هندی و عصاره خالص وانیل اضافه کنید.

گرانولای خانگی خوشمزه در میان وعده شیشه ای.

4. مواد خشک و مرطوب را جداگانه مخلوط کنید

آجیل ، دانه ها ، آجیل ها (در صورت استفاده از آن) و ادویه ها را جمع آوری کنید.

اگر از دانه های نارگیل یا چیپس شکلات در گرانول خود استفاده می کنید ، آنها را فعلا کنار بگذارید – آنها را به مرحله نهایی اضافه می کنید.

آن مخلوط را کنار بگذارید و روغن و شکر خود را در یک کاسه دیگر مخلوط کنید. اگر عصاره وانیل را به دستور غذا اضافه می کنید ، با مواد مرطوب همراه است.

5. مواد مرطوب را روی مواد خشک بریزید

آنها را مخلوط کنید تا جایی که می توانید مواد خشک خود را بپوشانید. (هیچ کس خشکی دهان نمی خواهد.)

این مخلوط را به یک ورقه پخت که با کاغذ پارکت پوشانده شده یا ورقه پخت لغزنده منتقل کنید.

اگر دوست دارید گرانولا با مقدار زیادی در آن باشد ، مخلوط را خیلی نازک پخش نکنید. جو دوسر ، آجیل و دانه ها باید برای پختن در آن گروه های بسیار بد دور هم جمع شوند.

6. تا زمانی که قهوه ای طلایی شود بپزید

گرانولای خانگی در شیشه و روی تابه.

مخلوط گرانول خود را در دمای 325 درجه فارنهایت به مدت 25 تا 30 دقیقه بپزید ، هر 10 دقیقه هم بزنید یا تا زمانی که گرانول قهوه ای روشن و ترد شود.

ورق پخت خود را زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید هیچ دسته ای در لبه های آن وجود ندارد.

اگر گرانول به طور ناهموار قهوه ای شد ، می توانید از یک کاردک در اواسط زمان پخت خود به آرامی آن را تغییر دهید.

7. نارگیل و شکلات را برای آخرین بار ذخیره کنید

اگر به دنبال مواد نارگیل تراشیده یا شکلات تراشیده به عنوان مواد گرانولایی هستید ، در اینجا چند مرحله خاص را باید انجام دهید.

وقتی گرانولای شما از فر خارج شده و در دمای اتاق خنک شده است ، چیپس شکلات را باید در آخر اضافه کنید – در غیر این صورت ، با یک آشفتگی پیچیده روبرو می شوید.

نارگیل تراشیده سریعتر از سایر مواد ذکر شده در بالا قهوه ای می شود.

اگر می خواهید از آن استفاده کنید ، نصف زمان پخت را اضافه کنید تا طلایی شود اما به منطقه سوخته نرسد.

روشهای خلاقانه برای استفاده از گرانولای سالم رشد کرده در خانه

صبحانه با چای ، گرانولا ، انواع توت ها و ماست در یک لیوان عالی است.

در اینجا بخش سرگرم کننده ای وجود دارد: به روش های مختلف خوشمزه برای لذت بردن از گرانولای سالم خود فکر کنید.

گرانولای سالم خانگی هنوز می تواند اضافه کند ، بنابراین برگس توصیه می کند بسته به نیاز کالری خود ، یک چهارم یا نصف فنجان را سرو کنید.

“دانه طبیعت” بسازید

این دستور ویژه نادر است: او گرانولای سالم را در یک کاسه سرو می کند و میوه های تازه خرد شده ، مانند موز و توت فرنگی را اضافه می کند.

سپس روی آن شیر بادام شیرین نشده بریزید.

پروتئین را با استفاده از شیر معمولی به جای شیر بادام یا اضافه کردن شیر بادام به پودر پروتئین قبل از ریختن روی مخلوط میوه و گرانول ، اضافه کنید.

(برای صبحانه متعادل تر ، از منبع پروتئین دیگری مانند دو تخم مرغ آب پز لذت ببرید.)

ماست یونانی خود را روی آن بریزید یا آن را کامل کنید

پاشیدن گرانولای خانگی باعث می شود یک کاسه ماست یونانی خوش طعم تر و از نظر بافت پیچیده تر شود.

اگر می خواهید چیزی شبیه به یک عطر داشته باشید میوه اضافه کنید ، یا مواد را در یک لیوان لایه بندی کنید تا یک عطر واقعی را تجربه کنید.

آن را به عنوان میان وعده مصرف کنید

گرانولا یک میان وعده آسان برای انداختن در یک کیسه است ، به خصوص اگر مطمئن شوید که دستور غذا حاوی یک دسته جو دوسر است.

آن را با پروتئین مانند شیک پروتئینی یا ماست قابل نوشیدن ترکیب کنید.

آن را روی سالاد بپاشید

ممکن است بیشتر به کروتون های خوشمزه اعتیاد داشته باشید ، اما گرانولای سالم خانگی همچنین باعث خوش آمدید کاسه سبزیجات شما می شود.

گرانولا یک غذای عالی برای تهیه پنیر بز و سالاد توت فرنگی است!

آن را به دسرهای یخ زده اضافه کنید

آب پاش ها عالی هستند ، اما طعم چندانی ندارند. نادر پیشنهاد می کند بستنی یا ماست یخ زده خود را با گرانولای خانگی بپاشید.

آیا نکات و توصیه های تغذیه ای متخصص تری می خواهید؟ برای اینکه بدانید برنامه ها و محصولات تغذیه BeachBody چگونه می تواند به شما در داشتن یک سبک زندگی سالم کمک کند ، از BODNutrition.com دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید