فواید فیبر محلول برای سم زدایی ، عدم تعادل هورمونی و موارد دیگر


بسیاری از ما وقتی به نقاشی در مورد فیبر می پردازیم ، موضعی آرام داریم. این احتمالاً به این دلیل است که بارها و بارها شنیده ایم که فیبر محلول فواید زیادی دارد و یک ماده مغذی ضروری در هر رژیم غذایی سالم است. درست است: دریافت فیبر کافی می تواند به کنترل سطح قند خون ، کاهش سطح کلسترول و تداوم هضم کمک کند. این یکی از مهمترین مواد مغذی است که برای حفظ وزن سالم توصیه می شود.

اما بسیاری از مردم این کار را می کنند نکن آگاهی از فیبر این است که نقش مهمی در روند سم زدایی طبیعی بدن دارد. به طور خاص ، اگر می خواهید از توانایی بدن در سم زدایی حمایت کنید ، فیبر محلول باید ضروری باشد.

سم زدایی چیست؟

سارا روئن ، بنیانگذار RDN ، CDN ، و Rooted Wellness می گوید: سم زدایی فرآیندی است که بدن ما برای تبدیل سموم به بدن خود استفاده می کند.

سموم از دو منبع اصلی تامین می شوند. برخی از سموم مانند اوره ، اسید لاکتیک و مواد زائد تولید شده توسط میکروبیوم روده ما ، در طول فعالیتهای روزانه ما در طول متابولیسم در بدن تولید می شود. منبع دیگه؟ رووین می گوید: “سموم همچنین می توانند از موادی که ما می خوریم ، جذب یا استنشاق می کنیم ، مانند جیوه ، آلاینده ها ، داروها و الکل ناشی شوند.” هنگام استفاده از انواع خاصی از محصولات آرایشی ، خوردن غذاهای خاص و مصرف برخی داروها ، ممکن است با سمومی در تماس باشیم که بدن آنها را از بین می برد.

قبل از وحشت ، خبر خوب این است که بدن ما در طول روز سم زدایی می کند. به گفته روئن ، بدن انسان مجهز به مسیرهای سم زدایی است که در کبد ، کلیه ها ، دستگاه گوارش و پوست یافت می شود. به طور خاص ، کبد و کلیه ها وزن زیادی دارند. کبد سموم را به داخل صفرا ترشح می کند و سپس از طریق مدفوع دفع می شود. کلیه ها نیز همین کار را می کنند و به فیلتر کردن سموم دفع شده از طریق ادرار کمک می کنند.

اگر نمی دانید فیبر محلول از کجا آمده است – ما به آنجا می رسیم. بهترین راه برای حمایت از توانایی بدن در سم زدایی رژیم غذایی و شیوه زندگی است. ارین کنی ، متخصص تغذیه ثبت شده و بنیانگذار Nutrition Rewide ، خاطرنشان می کند: اما نیازی به سم زدایی یا اصلاح طولانی مدت نیست که احتمالاً تبلیغات آنلاین را در اینترنت مشاهده کرده اید. “برای سم زدایی نیازی به رژیم غذایی محدود ، آبمیوه پاک کن یا کیت گران قیمت ندارید. سم زدایی یک فرآیند روزانه ، آهسته و ملایم است که می توان با رژیم غذایی سالم ، آب آشامیدنی تمیز ، حرکت و کاهش مواجهه با سموم به آن کمک کرد. حدس می زنید که پشتیبانی از سیستم های سم زدایی بدن شما یک بخش کلیدی از رژیم غذایی سالم است.

محلول در مقابل فیبر محلول: تفاوت چیست؟

دو نوع اصلی فیبر وجود دارد: فیبر محلول و فیبر محلول. تفاوت اصلی این دو در نحوه تعامل آنها با آب است.

فیبر محلول چیست؟

فیبر محلول نمی کند در آب حل می شود. رووین می گوید: “فیبر محلول با جذب آب در دستگاه گوارش ، افزایش حرکات روده و تسریع زمان انتقال در دستگاه گوارش از یبوست جلوگیری می کند.”

فیبر محلول چیست؟

فیبر محلول میکند در آب حل می شود. روئن خاطرنشان می کند: “با حل شدن ، یک قوام ژل مانند ایجاد می کند که هضم و جذب برخی از مواد مغذی را کند می کند.” فیبر محلول چند وظیفه ای واقعی است. باکتری های خوب را در روده تغذیه می کند ، کلسترول را با مسدود کردن جذب کلسترول در رژیم غذایی کاهش می دهد و هضم کربوهیدرات ها را کند می کند ، که به ثابت ماندن قند خون کمک می کند.

این زوج در حال تهیه شام ​​هستند

فواید فیبر محلول

در واقع ، روشهای زیادی برای کمک به سم زدایی فیبرهای محلول و کمک به دفع سموم وجود دارد.

از روده سالم پشتیبانی می کند

اول ، از آنجا که از باکتری های خوب در روده تغذیه می کند ، فیبرهای محلول برای یک میکروبیوم سالم روده مفید است. به گفته روئن ، این بر بسیاری از اندام های دیگر بدن ما ، از جمله سم زدایی ، کبد و کلیه ها ، تأثیر می گذارد. رووین می گوید: “باکتری های سالم در روده ما از سد روده محافظت می کنند و ایمنی داخل دستگاه گوارش را افزایش می دهند.” “از کبد و کلیه ها در برابر باکتری ها و التهاب محافظت می کند و به این اندام ها اجازه می دهد عملکرد سم زدایی خود را بهتر انجام دهند.”

علاوه بر این ، معده شما خون را به کبد و کلیه ها می رساند ، بنابراین هر دو اندام مستقیماً تحت تأثیر سلامت میکروبیوم روده قرار می گیرند.

عملکرد آنتی اکسیدانی را افزایش می دهد

ابی ویشیل ، متخصص تغذیه و FWDP Are می گوید: فیبر محلول همچنین به افزایش فعالیت آنتی اکسیدان ها برای کاهش بار نیتروژن در کلیه ها کمک می کند ، ماده ای رایج که بدن شما باید از شر آن خلاص شود. “این شامل تولید و جریان صفرا می شود.” ما برای جذب ویتامین های محلول در چربی به صفرا نیاز داریم و همانطور که قبلاً ذکر شد ، به دفع سموم و مواد زائد از بدن کمک می کند.

به تعادل هورمونی کمک می کند

فیبر همچنین در سم زدایی هورمون های اضافی به بدن شما کمک می کند. به طور خاص ، ارتباط روشنی بین فیبر و استروژن وجود دارد. “بسیاری از استروژن بدن ما در روده است. ویشیل می گوید: مصرف کم فیبر می تواند منجر به افزایش سطح استروژن شود ، زیرا فیبر به بدن کمک می کند استروژن اضافی را دفع کند. هم مردان و هم زنان ممکن است سطح بالایی از استروژن داشته باشند ، که گاهی اوقات برتری استروژن نیز نامیده می شود. در موش صحرایی ، اغلب در اواسط زندگی و در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) رخ می دهد و می تواند علائمی مانند نفخ ، چرخه قاعدگی نامنظم و حساسیت به سینه را ایجاد کند. در مردان ، سطوح بالای هورمون استروژن با مشکلات تناسلی و اختلال نعوظ ارتباط دارد.

بنابراین چگونه کار می کند؟ فیبر با کاهش میزان جذب شده در روده بزرگ به پاکسازی استروژن اضافی کمک می کند. در مورد فیبرهای محلول ، به ویژه ، به ما کمک می کند احساس طولانی تری داشته باشیم زیرا هضم غذا را کند می کند. به همین دلیل رژیم های غنی از فیبر با مدیریت وزن سالم ارتباط دارند. سلول های چربی استروژن تولید می کنند ، بنابراین حفظ وزن سالم می تواند به کاهش سطوح بالای استروژن کمک کند.

غذاهای غنی از فیبر محلول

اگر سعی می کنید غذاهای فیبر محلول بیشتری در رژیم غذایی خود بگنجانید ، گزینه های زیادی برای انتخاب دارید.

برترین غذاهای فیبر محلول از Rouen و Vichil عبارتند از:

  • جو دوسر
  • میوه های خانواده مرکبات
  • موز
  • سیب
  • هویج
  • جوانه بروکسل
  • لوبیا خشک
  • تخم کتان و چیا
  • آووکادوها
  • سیب زمینی و سیب زمینی شیرین
  • میوه های خشک مانند انجیر و زردآلو
  • پوسته سلیوم (اغلب در مکمل های فیبر یافت می شود)
بلغور جو دوسر با موز

وی گفت: “هنگامی که انتظار دارید مصرف فیبر محلول خود را افزایش دهید ، موارد خاصی را باید در نظر داشته باشید.”

به آرامی شروع کنید.

رووین می گوید: “اگر در حال حاضر رژیم غذایی پر فیبر ندارید ، مهم است که به تدریج میزان فیبر خود را افزایش دهید.” “خوردن بیش از حد فیبر قبل از عادت بدن شما می تواند علائم گوارشی ناراحت کننده ای ایجاد کند.” (ترکیب آنزیمی آنزیمی مانند HUM’s Flatter Me ، که دارای چهار آنزیم ویژه برای کمک به هضم فیبر است ، می تواند به شما در تسهیل تبدیل کمک کند.)

هیدراته بمانید.

به گفته روئن ، هر زمان که میزان فیبر خود را افزایش دهید ، می خواهید میزان مصرف آب خود را نیز افزایش دهید. این به فرایند هضم شما کمک می کند تا فیبر را پردازش کند و به این معنی است که کمتر احتمال دارد که پشت سر بگذارید ، نفخ و گاز داشته باشید.

در مورد افزودن غذاهای خاص استرس نداشته باشید.

رووین توصیه می کند: “به جای تمرکز بر غذاهای فردی ، رژیم متفاوتی را با محوریت غذاهای گیاهی مانند میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، حبوبات و آجیل و دانه ها دنبال کنید.” “این غذاها همه منابع خوبی از فیبر هستند و حاوی ترکیبی از فیبرهای محلول و نامحلول هستند که بدن ما برای رشد و حمایت از مهار و سلامت کلی بدن نیاز دارد.”

دیدگاهتان را بنویسید