فواید L-Thenin برای خواب ، استرس و سلامت روان


Gaby Vaca-Flores ، RDN ، CLE ، مزایای l-theanine ، نحوه کاهش احساس استرس و اینکه چرا باید بخشی از برنامه بدون استرس شما باشد را توضیح می دهد.

اگر به طور مرتب استرس دارید ، احتمالاً تمام تکنیک های کاهش استرس موجود در کتاب را امتحان کرده اید. آیا برای چیزی آماده هستید که احتمالاً آن را امتحان نکرده اید؟ L-theanine یکی از بهترین اسرار تغذیه است. اسیدهای آمینه به دلیل توانایی در کمک به افراد در احساس آرامش و راحتی محبوبیت زیادی پیدا کرده اند.

در اینجا برخی از مزایای L-Theanine ، نحوه تأثیر آن بر مغز و ایمنی و دوز مورد نیاز شما را مشاهده می کنید.

L-theanine چیست؟

L-theanine یا به اختصار تئانین یک اسید آمینه با خلق و خوی موثر و مزایای شناختی است. در برگهای چای سبز و سیاه و برخی از انواع قارچ یافت می شود. اما به احتمال زیاد شما به طور طبیعی اسیدهای آمینه زیادی در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید. به همین دلیل است که در مکمل ها به اشکال متمرکزتر نیز یافت می شود. L-theanine جزء اصلی مکمل های استرس است زیرا باعث آرامش و آرامش می شود.

L-theanine چگونه کار می کند؟

مطالعات متعددی نحوه تأثیر L-theanine بر فعالیت مغز را مورد بررسی قرار داده است.

در طول رویدادهای استرس زا ، ارتباطات مغزی تنظیم شده با خلق و خو ، مانند GABA ، ممکن است دچار اختلال شوند. L-theanine کار می کند تا سطح آنها را به محدوده سالم بازگرداند. علاوه بر این ، تئانین ممکن است سایر فرستنده های “بدون هزینه” مانند دوپامین و سروتونین را افزایش دهد.

از طرف دیگر ، L-theanine سطح فرستنده های تحریک کننده را کاهش می دهد که می تواند احساس استرس را افزایش دهد. به عنوان مثال ، L-theanine می تواند تولید بیش از حد گلوتامات ، یک ماده شیمیایی مغزی مرتبط با اختلالات حسی مرتبط با سن را که می تواند واکنش استرس بدن را مختل کند ، مهار کند.

آلفا تینین همچنین امواج مغزی را تحریک می کند. افزایش فعالیت آلفا در مغز می تواند تمرکز و آرامش را بهبود بخشد.

فواید ال تیانین

Theinine توجه را به اثرات تقویت کننده خلق و خوی خود جلب می کند. با این حال ، مزایای L-theanine فراتر از احساس آرامش است.

خواب بهتر

محققان معتقدند که تئانین بر خواب تأثیر اضطراب آور (یا تسکین دهنده استرس) دارد. برای داشتن یک خواب خوب ، بدن باید آرام باشد. برخلاف داروهای خواب سنتی که دارای اثرات مضطرب کننده هستند ، L-theanine باعث بهبود کیفیت خواب بهتر بدون ایجاد آرامش می شود.

در حقیقت ، یک مطالعه منتشر شده در مجله کالج تغذیه آمریکا نشان داد که 200 میلی گرم ال تیانین کیفیت خواب را بهبود می بخشد.

یک مطالعه جداگانه اثرات تیانین بر سلامت روان را مورد بررسی قرار داد. از آنجا که خواب ضعیف می تواند پیامد ثانویه استرس باشد ، همین محققان تأثیر ال تیانین بر کیفیت خواب را نیز مورد بررسی قرار دادند. شرکت کنندگان پس از یک مکمل چهار هفته ای متوجه کاهش مشکلات کیفیت خواب مانند تأخیر و اختلال در خواب شدند.

مهارتهای شناختی گسترده

on Rat روی کار تمرکز دارد

ما معمولاً کلمات “هشدار” و “راحتی” را که در یک جمله استفاده می شود نمی شنویم. با این حال ، L-theanine این امکان را فراهم می آورد که در شرایط سخت هم احساس آرامش و هم تمرکز داشته باشید.

یک مطالعه نشان داد که شرکت کنندگانی که 200 میلی گرم تئانین در روز مصرف می کردند ، پیشرفت چشمگیری در توجه ، عملکرد و زمان واکنش نشان دادند.

در مطالعه دیگری به بررسی تأثیر ال تیانین بر اتصال به کافئین پرداخته شد. جالب است که محققان دریافتند 97 میلی گرم تئین همراه با 40 میلی گرم کافئین به شرکت کنندگان کمک می کند تا در فرآیندهای شناختی استرس زا و خلوص بهتر تمرکز کنند. شرکت کنندگان در مطالعه همچنین گزارش هایی در مورد بهبود هوشیاری و کاهش خستگی ارائه کردند.

کاهش استرس

زنانی که بستنی می خورند

بیشتر تحقیقات روی L-theanine نقش آن را به عنوان یک عامل درمانی در برابر استرس مورد بررسی قرار داده است. مهمتر از همه ، داده های تحقیق نشان داده است که اثرات مثبت تینین بر افراد مبتلا به استرس مداوم وجود دارد.

در واقع ، مرور سیستماتیک ادبیات نشان داده است که دوزهای 200-400 میلی گرم L-theanine استرس را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. یکی دیگر از بررسی های سیستماتیک اخیر تأیید کرد که میزان استرس در افرادی که شرایط استرس زا را تجربه می کنند کاهش می دهد.

علاوه بر این ، نباید فراموش کنیم که تئانین می تواند به بهبود خواب شبانه کمک کند ، که بدون شک می تواند بر سطح استرس تأثیر بگذارد.

بر خلاف بسیاری از راه حل های ضد استرس ، L-theanine می تواند بدون خواب آلودگی راحتی ایجاد کند.

چه کسی باید L-theanine را امتحان کند؟

L-theanine ممکن است برای افرادی که اغلب احساس استرس می کنند مفید باشد. علاوه بر این ، اگر مشکل دارید ، thanin می تواند مفید باشد:

  • داشتن خواب خوب و با کیفیت
  • برو بخواب
  • متمرکز ماندن یا مه مغزی
  • خواندن یا اطلاعات را به خاطر بسپارید
  • احساس هوشیاری

عوارض جانبی و دوز L-theanine

با توجه به ادبیات مربوطه ، هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای از مصرف L-theanine وجود ندارد.

در واقع ، سازمان غذا و دارو تینین را به عنوان یک مکمل غذایی به طور کلی بی خطر (GRAS) طبقه بندی کرده است. علاوه بر این ، نوشیدن چای های حاوی L-theanine مانند چای سبز یا چای سیاه نیز بی خطر است. همچنین ، چای دارای خواص مفیدی برای سلامتی است ، بنابراین همیشه یک افزودنی خوب به برنامه معمول شما وجود دارد.

قبل از تهیه یک قابلمه چای ، به خاطر داشته باشید که یک فنجان حاوی حدود 20 میلی گرم L-theanine است. با این حال ، اکثر مطالعات دوز روزانه بالینی 200 میلی گرم را نشان داده اند. به همین دلیل ، توصیه می شود برای حداکثر نتایج ، مکمل تینین را مصرف کنید.

اگر به دنبال مکمل حاوی تیانین هستید ، مطمئن شوید که دوز م effectiveثر پزشکی دارد. HUM’s Calm Sweet Calm حاوی 200 میلی گرم L-theanine و همچنین سازگار Ashwagandha است که به مدیریت هورمون استرس کورتیزول کمک می کند. اگر می خواهید متابولیسم را افزایش داده و میل به غذا را کاهش دهید ، HUM’s Counter Cravings را که حاوی 200 میلی گرم L-theanine برای افزایش راحتی است ، امتحان کنید.

نظر نهایی

L-theanine یک اسید آمینه است که شهرت زیادی در کمک به مردم در احساس آرامش و راحتی دارد. بر خلاف تجویز آن ، تئانین می تواند استرس را بدون بی حالی تسکین دهد. بسیاری از مطالعات تأثیر تانفین بر خلق و خو و شناخت را تأیید می کنند. به این ترتیب ، کارشناسان آن را یک راه حل مطمئن و م toثر برای استرس می دانند. از آنجا که نتایج به مقادیر زیادی ال تیانین نیاز دارد ، مکمل راهی است که باید پیش بروید.

دیدگاهتان را بنویسید