مدیتیشن به مدت ۲۰ دقیقه می تواند به شما کمک کند اشتباهات کمتری داشته باشید


تحقیقات نشان داده است که مدیتیشن می تواند به شما کمک کند تا کمتر مرتکب اشتباه شوید. این مطالعه آزمایش کرد که چگونه مدیتیشن مشاهده باز، که آگاهی را بر افکار، احساسات، یا احساساتی که در بدن و ذهن ایجاد می‌شوند متمرکز می‌کند، چگونه فعالیت مغز را به گونه‌ای تغییر می‌دهد که نشان‌دهنده افزایش در تشخیص خطا است.

به گفته یکی از محققین، علاقه به ذهن آگاهی و مراقبه از آنچه علم می تواند از نظر فواید و اثرات اثبات کند، پیشی می گیرد. شگفت آور است که فقط یک جلسه مدیتیشن هدایت شده می تواند باعث ایجاد تغییراتی در فعالیت مغز در افرادی شود که قبلا هرگز مدیتیشن نکرده اند.

نتایج مطالعه نشان می دهد که انواع مختلف مدیتیشن می تواند اثرات عصبی شناختی متفاوتی ایجاد کند. انواع خاصی از مدیتیشن تنها بر یک چیز تمرکز می کنند، معمولاً تنفس، اما مراقبه مشاهده باز کمی متفاوت است. این نیاز به تمرکز درونی بر هر چیزی که در بدن و ذهن اتفاق می افتد دارد. هدف این است که آرام بنشینید و بدون غرق شدن در جزئیات از جایی که ذهن در حال سفر است آگاه باشید.

بیش از ۲۰۰ نفر برای آزمایش اینکه چگونه مدیتیشن مشاهده باز بر نحوه تشخیص و پاسخ به خطاها تأثیر می گذارد، استخدام شدند. آزمودنی ها از طریق ۲۰ دقیقه مراقبه مشاهده باز آموزش داده شدند در حالی که فعالیت در مغز با الکتروانسفالوگرافی اندازه گیری شد. سپس شرکت کنندگان یک تست حواس پرتی مبتنی بر کامپیوتر را تکمیل کردند.

EEG می‌تواند فعالیت در مغز را در سطح میلی‌ثانیه شناسایی کند، بنابراین اندازه‌گیری‌های دقیقی از فعالیت عصبی در مقایسه با پاسخ‌های صحیح بلافاصله پس از وقوع خطا به دست آمد. یک سیگنال عصبی خاص تقریباً نیم ثانیه پس از یک خطا به نام مثبت بودن خطا رخ می دهد و با تشخیص آگاهانه خطا همراه است. محققان دریافتند که قدرت سیگنال پس از یک جلسه مدیتیشن افزایش می یابد.

نتایج مطالعه نشان می دهد که فقط ۲۰ دقیقه مدیتیشن چه کاری می تواند انجام دهد تا توانایی مغز برای تشخیص و توجه به اشتباهات را تقویت کند.

انواع مختلف اطلاعات مراقبه

منبع تصویر – informationisbeautiful

آیا می خواهید از تصاویر ما در سایت خود استفاده کنید؟ برای جاسازی کد روی تصویر کلیک راست کنید

سریعترین رژیم لاغری