میکروبیوم های سالم: 12 نکته برای حشرات متعادل در میکروبیوم های روده ، پوست ، دهان و جسم.


آیا خانه های خود را بیشتر از میکروبیوم می شناسید؟ چهار نوع اصلی میکروبیوم انسان وجود دارد که هر کدام برای سلامت کلی شما مهم هستند. در اینجا ، متخصصان توضیح می دهند که برای ایجاد میکروبیوم سالم چه کار می توانید انجام دهید.

در حال حاضر ، بر هیچ کس پوشیده نیست که برخی از باکتری ها در کنار شما وجود دارند و به سلامت توجه دارند. به گفته موسسه ملی بهداشت ، در حقیقت ، حاوی ده برابر میکروارگانیسم های سلول های بدن شما است و بین 1 تا 3 درصد از توده بدن شما را تشکیل می دهند. این چیز خوبیه. اینها برای سیستم ایمنی بدن ، سلامت دستگاه گوارش ، سلامت دهان و دندان ، سلامت پوست و بیشتر به طور کلی میکروبیوم انسان هستند. به طور خلاصه ، میکروبیوم منطقه ای از باکتری ها ، قارچ ها و پروتئین ها در بدن آن است. بنابراین ، میکروبیوم روده توجه زیادی را به خود جلب می کند ، اما سه میکروبیوم دیگر وجود دارند که به ویژه برای عملکرد کلی بدن شما مهم هستند. به غیر از میکروبیوم روده ، میکروبیوم پوست ، میکروبیوم داخلی و میکروبیوم دهانی همگی اثرات متفاوت و مفیدی دارند.

دریابید که هر یک از میکروبیوم های منحصر به فرد شما چگونه در سلامتی شما نقش دارند و مهمتر از همه ، چگونه می توانید میکروبیوم های خود را حفظ کرده و باکتری هایی را که آنها را تا حد ممکن پر می کند ، نگه دارید.

میکروبیوم های ضروری خود شما

میکروبیوم روده

زن با دست روی شکم

این چیست

مجموعه وسیعی از میکروب ها در دستگاه گوارش وجود دارد. در سالهای اخیر ، دانشمندان حتی بیشتر در مورد میکروبیوم شگفت انگیز روده -چگونگی نقش آن در الگوهای خواب ، پیری سالم ، عملکرد مغز و خلق و خوی و حتی ایمنی (مانند 70 درصد سیستم ایمنی بدن شما در روده) ، آشنا شده اند.

تا زمانی که عملکرد سیستم ایمنی در روده متمرکز باشد ، داشتن باکتری های خوب مهم است که به جلوگیری از التهاب و واکنش های آلرژیک در بدن کمک می کند. Christine Bishara ، MD ، کارمند اداری در منطقه نیویورک که در حال تمرین گروهی است که بر سلامت دستگاه گوارش تمرکز می کند ، توضیح می دهد که باکتری هایی که در روده مفید هستند یا پروبیوتیک ها برای غذا بستگی به پری بیوتیک ها دارند.

وی گفت: “اینها فیبرهای موجود در غذاهای گیاهی از جمله میوه ها ، سبزیجات و حبوبات هستند.” بنابراین در مورد آن فکر کنید: اگر غذاهای پری بیوتیک را در رژیم غذایی خود قرار ندهید ، ممکن است پروبیوتیک ها از عملکرد خود در حفظ سیستم ایمنی سالم و هضم جلوگیری کنند.

پروبیوتیک ها همچنین به فعال شدن روده کمک می کنند. دکتر بشاره افزود: “اگر ثبات روده به خطر بیفتد ، سموم می توانند از طریق ضعف موانع گوارشی به جریان خون نفوذ کرده و منجر به واکنش سیستم ایمنی شوند که این سموم را خطرناک می داند.” این واکنش ایمنی می تواند به سلول های بدن حمله کند ، که می تواند منجر به التهاب مزمن (و برخی علائم GI ناراحت کننده) شود. اما کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای کنترل میکروبیوم روده و جلوگیری از التهاب در وهله اول انجام دهید.

چگونه این کار را انجام دهیم TAREJ.

  • مطمئن شوید رژیم غذایی شما مملو از پری بیوتیک است. داشتن میکروبیوم روده متفاوت برای سلامت روده مهم است. این بدان معناست که برای تغذیه پروبیوتیک های خود در معده از غذاهای گیاهی فراوان استفاده کنید. دکتر بشاره می گوید: “خوردن حداقل 25 تا 30 غذای گیاهی مختلف در هفته را برای افزایش تنوع معده هدف قرار دهید.”
  • الکل و غذاهای فرآوری شده را محدود کنید. در حالی که نیازی به حذف کامل این موارد از رژیم غذایی خود ندارید ، الکل بخورید و غذاها را در حد اعتدال پردازش کنید. دکتر بشاره می گوید: “هر دو می توانند باکتری های مفید در روده ما را از بین ببرند و باعث ایجاد دیس بیوزیس شوند ، یک اختلال در میکروب های مفید و نامطلوب روده.” غذاهای بسیار قابل هضم نیز می توانند باعث رشد باکتری های روده شوند و به این عدم تعادل کمک کنند.
  • یک پروبیوتیک اضافی مصرف کنید. خوردن غذاهای تخمیر شده مانند کفیر ، کیمچی و میسو که حاوی پروبیوتیک های مورد نیاز شما هستند ، ایده خوبی است. شما همچنین می توانید از مکمل پروبیوتیک ، به ویژه مکمل حاوی انواع زیادی از بافیدوباکتریوم و باکتری لاکتوباسیلوس ، مانند Hut’s Gut Instinct ، برای افزایش این تنوع در میکروبیوم استفاده کنید. دکتر بشاره گفت: “این سویه های پروبیوتیکی مورد مطالعه قرار گرفته و مشخص شده است که با اصلاح برخی از مسیرهای التهابی ، نه تنها بر روده ما ، بلکه بر سیستم ایمنی بدن ما اثرات مفیدی دارد.”

میکروبیوم رنگی

نزدیک به پوست

این چیست

کیران میان ، دانشمند پزشکی و زیبایی مستقر در شهر نیویورک می گوید ، اگرچه شما نمی توانید ببینید ، اما قسمتی از باکتری ها ، قارچ ها و پروتئین ها روی پوست شما زندگی می کنند. اما احساس نکنید که باید برای یک صابون شتاب کنید. در حالی که ممکن است پوست شما با همه این میکروارگانیسم ها “تمیز” به نظر نرسد ، اما در واقع در تمام لایه های پوست سالم زندگی می کند.

دکتر میان گفت: “میکروبیوم را به عنوان یک سیستم ایمنی در نظر بگیرید.” از پوست در برابر میکروارگانیسم هایی که در واقع می توانند به شما آسیب برساند و باعث عفونت شود محافظت می کند ، که این امر آن را به یک عامل مهم در سیستم ایمنی (مانند میکروبیوم روده) تبدیل می کند. دکتر میان می افزاید: “میکروبیوم پوست همچنین سیستم ایمنی ما را آموزش می دهد تا تفاوت بین سرطان های بدخیم و خوش خیم را بیاموزد و ارتباط خود را با سیستم ایمنی ما برای جلوگیری از التهاب حفظ می کند.”

اگر چیزی در مورد میکروبیوم پوست طبیعی نباشد ، ممکن است آلرژی ، درماتیت آتوپیک و حتی عفونت های پوستی را تجربه کنید. شما باید یک میکروبیوم سالم داشته باشید که بتواند بین میکروارگانیسم های مفید و قوی تمایز قائل شود و التهاب ناشی از بیماری های التهابی پوست از جمله آکنه ، اگزما و پسوریازیس را تحت کنترل داشته باشید. تحقیقات جدید میکروبیوم روده و میکروبیوم پوست را در شرایطی که وضعیت روده نامیده می شود پیوند می دهد. دیس بیوزیس ، به ویژه در معده ، از رژیم های نامتعادل ، آلرژن ها یا حساسیت های غذایی ، می تواند باعث التهاب شود که منجر به آکنه شدید یا سایر بیماری های پوستی می شود.

چگونه این کار را انجام دهیم TAREJ.

  • تا جایی که می توانید ورزش کنید. وقتی عرق را تجزیه می کنید ، می تواند به عنوان یک پری بیوتیک عمل کرده و باکتری های خوبی را در میکروبیوم پوست شما ایجاد کند. دکتر میان می افزاید: “همچنین ، افزایش جریان خون در اثر ورزش برای کل پوست شما مفید است و اکسیژن تازه و مواد مغذی را تأمین می کند.” و علاوه بر این ، دوز تمرین اندورفین باعث کاهش کورتیزول هورمون استرس التهابی می شود که به پوست شما هیچ لطفی نمی کند.
  • در مورد ضدعفونی کننده دست از پا نزنید. در حالی که شستن دست ها در این مواقع که بیرون هستید و به آب و صابون دسترسی ندارید مهم است ، اما اگر می توانید کمک کنید در مصرف آن زیاده روی نکنید. دکتر میان گفت: چندین بار در روز استفاده از ضدعفونی کننده یا جایگزینی ضدعفونی کننده دست می تواند باکتری هایی را که برای میکروبیوم پوست شما مفید هستند از بین ببرد. توصیه می شود بعد از حمام رطوبت را برای محافظت از پوست روی دستان خود بمالید.
  • پروبیوتیک محلی یا خوراکی را امتحان کنید. محصولات مراقبت از پوست با ترکیبات پروبیوتیک تخمیر شده مانند کومبوچا و اسید لاکتیک می توانند به آرام شدن التهاب و حفظ میکرو فلور طبیعی پوست کمک کنند. همچنین می توانید از مکمل های پروبیوتیک و پری بیوتیک خوراکی مانند Skin Squad Pre + Probiotic برای تقویت رشد باکتری های سالم ، حمایت از هضم طبیعی و حمایت از پوست خود از طریق دستگاه گوارش استفاده کنید.

میکروبیوم زنانه

زنی که پاپایا در دست دارد

این چیست

ممکن است اطلاعات بیشتری در مورد میکروبیوم داخلی داشته باشید زیرا ما همیشه در مورد آن صحبت نمی کنیم ، اما این خود جایگاه مهمی در خود تعادل دارد. این زن همچنین به میکروارگانیسم ها تکیه می کند تا چیزها را سر جایش نگه دارد: اساساً چنین باکتری اولیه. فهیمه ساسان ، MD ، بنیاد OB-GYN Kindbody در نیویورک توضیح می دهد که “باکتری های سالم اولیه یک فرد سالم لاکتوباسیلوس هستند و تصور می شود که اسید لاکتیک تولید شده آنها در برابر عفونت محافظت می کند.

هدف از میکروبیوم جراحی حفظ pH اسیدی است. دکتر ساسان می گوید محیط اسیدی نمی تواند از رشد میکروارگانیسم هایی که باعث عفونت می شوند ، مانند واژینوز باکتریایی (BV) و عفونت های مخمری حمایت کند. برخی از علائم اختلال در باکتری های جراحی شامل خارش ، خواب آلودگی ، خارش و سوزش است. طبیعی است که باکتری های موجود در میکروبیوم داخلی تغییر کنند ، به ویژه در مراحل چرخه قاعدگی ، انواع مختلف فعالیت جنسی و با استفاده از وسایل جلوگیری از بارداری. به گفته موسسه ملی بهداشت میکروبیوم ، میکروبیوم در دوران بارداری به طور چشمگیری تغییر کرد تا به طور خودکار برای زایمان جراحی آماده شود.

چگونه این کار را انجام دهیم TAREJ.

  • کمتر بیشتر است. کارهای زیادی برای انجام دادن نمی توان انجام داد ، زیرا هر چیزی که بتواند تعادل pH بدن شما را مختل کند می تواند مانع از میکروبیوم جراحی نیز شود. بنابراین از هر نوع شیرین کننده یا محصولات “پاک کننده” خودداری کنید. دکتر ساسان می گوید: “واژن ها خود درمان می شوند.” او توصیه می کند که قسمت بیرونی واژن را با صابون غیر ساینده بشویید و از یک سواب پنبه ای برای تمیز نگه داشتن همه چیز تا حد ممکن استفاده کنید.
  • علائم را فراموش نکنید. معاینات منظم با OB-GYN شما برای تشخیص هرگونه عارضه خارجی با میکروبیوم شما کافی است ، اما در صورت بروز علائم عفونت شدید در داخل ، آنها را حذف نکنید. در صورت مشاهده هر نوع خونریزی غیرطبیعی ، درد جنسی ، تحریک یا ترشح ، پزشک خود را ملاقات کنید.
  • پروبیوتیک مصرف کنید دکتر ساسان می گوید: مصرف پروبیوتیک های خوراکی بخشی از برنامه معمول شما است – این می تواند به شما در حفظ یک پوشش داخلی سالم کمک کند. این می تواند مانند خوردن غذاهای بیشتر با پروبیوتیک ها ، به ویژه شیر ، یا مصرف پروبیوتیک مانند گروه خصوصی باشد ، که برای کمک به تعادل میکروبیوم داخلی و ارتقاء عملکرد بهتر ادرار ارائه شده است.

میکروبیوم دهان

زن با دهان باز خندید

این چیست

آخرین میکروبیوم مهم وجود دارد و آن در دهان شما است. در مخاط دهان قرار دارد که تمام بافت لثه ، زبان و داخل گونه ها را می پوشاند. سلامت دهان شما به باکتری های خوب بستگی دارد تا از دهان شما در برابر میکروب هایی که باعث خارش ، التهاب لثه و سایر بیماری های لثه می شوند محافظت کند. De Freitas ، MD ، بنیانگذار و مدیر زیستی شرکت Onogen می گوید: غذاهایی مانند روی ، آهن و منگنز به تقویت ایمنی کمک می کنند ، بنابراین شما به مقدار زیادی از این مواد مغذی در رژیم غذایی خود احتیاج دارید (سبزیجات ، غلات کامل و سبزیجات را در نظر بگیرید). دکتر فریتاس می افزاید ، میزان ویتامین D شما نه تنها برای سلامت میکروبیوم دهان ، بلکه برای جلوگیری از دندانهای حساس (دندانهای شما استخوانی هستند و استخوانها به ویتامین D نیاز دارند) و لثه های ضعیف مهم است.

فاکتور میکروبیوم دهان شما به ویژه در سیستم ایمنی بدن شما نقش دارد. دکتر فریتاس گفت: “این مانعی بین جامعه و میزبان است.” باکتری های مناسب در میکروبیوم سالم دهان به مبارزه با عفونت های مخمر ، پروتئین ها و باکتری های مضر کمک می کند.

چگونه این کار را انجام دهیم TAREJ.

  • خمیردندان طبیعی را امتحان کنید. دکتر Freitas توصیه می کند حتی اگر به دنبال افزایش سلامت میکروبیوم دهان خود هستید ، خمیردندان رایگان بدون فلوراید بدهید. تا زمانی که فلوراید ضد میکروب باشد ، می تواند باکتری های مضر موجود در میکروبیوم دهان را نیز از بین ببرد.
  • ویتامین D اضافه کنیدبه دکتر همچنین می توانید مقداری ویتامین D را از غذاهایی مانند ماهی آزاد و دیگر ماهی های چرب و محصولات لبنی غنی شده با ویتامین ها دریافت کنید.
  • از پری بیوتیک ها و پروبیوتیک ها استفاده کنید. دکتر فریتاس می گوید: “برای دندان ها و لثه ها ، پروبیوتیک های خوراکی می توانند از تأثیر پروتئین ها و آلاینده ها بر فعالیت ضد میکروبی جلوگیری کنند.” و سپس پری بیوتیک ها ، که می توانید در مکمل هایی مانند Squad Skin و حتی در غذاهای غنی از فیبر پیدا کنید ، آن پروبیوتیک ها هستند که میکروبیوم های شما را در تعادل نگه می دارند.



دیدگاهتان را بنویسید