پنج فایده مهم دانه چیا


AllDay General, Chia Seeds, Health

دانه های چیا غذای اصلی آزتک ها و مایاها تا به امروز است. دانه‌های چیا به دلیل توانایی‌شان در تامین انرژی ارزشمند هستند. با وجود تاریخچه آن به عنوان یک غذای اصلی، دانه های چیا تنها به محبوب ترین ابر غذای دوران مدرن در کشور ما تبدیل شده اند. در چند سال گذشته، محبوبیت آن افزایش یافته است. در حال حاضر توسط افراد آگاه در سراسر جهان مصرف می شود.

ارزش غذایی دانه چیا

یک وعده (۳۰ گرم) حاوی دانه چیا است

آ. فیبر: ۱۲ گرم

ب. پروتئین: ۳ گرم.

ج چربی: ۸ گرم (۴ گرم از آن امگا ۳ است).

دکتر.. کلسیم: ۱۹ درصد از RDI.

ه. منگنز: ۳۱ درصد از RDI.

F. منیزیم: ۳۱% از RDI.

g فسفر: ۳۷ درصد از RDI.

دانه چیا همچنین حاوی مقدار مناسبی روی، ویتامین B، پتاسیم، ویتامین B1 (تیامین) و ویتامین B2 است. این دانه ها معادل ۲۹ گرم یا حدود دو قاشق غذاخوری مواد مغذی هستند. این مقدار کم تنها ۱۳۸ کالری و ۱ گرم کربوهیدرات قابل هضم را فراهم می کند.

دانه چیا سرشار از آنتی اکسیدان است:

دانه های چیا با محتوای آنتی اکسیدانی بالایی که دارند می درخشند. با این حال، این فواید مکمل های آنتی اکسیدانی قابل بحث است. برخی از محققان موافق هستند که دریافت آنتی اکسیدان ها از غذاها می تواند اثرات مثبتی بر سلامت بدن داشته باشد. مهمترین آنتی اکسیدان ها با تولید رادیکال های آزاد مبارزه می کنند. که می تواند به مولکول های سلولی آسیب برساند و به پیری و بیماری هایی مانند سرطان و مشکلات قلبی کمک کند.

همچنین بخوانید: ویاگرا و الکل: آیا می توان سیلدنافیل را با الکل مصرف کرد؟

دانه چیا حاوی کربوهیدرات های فیبر است:

یک اونس (۳۰ گرم) دانه چیا حاوی ۱۱ گرم کربوهیدرات است. البته ۱۰ گرم از این فیبر فیبری است که بدن انسان آن را هضم نمی کند. فیبر قند خون را افزایش نمی دهد و نیازی به حذف انسولین ندارد. با این حال، به خانواده کربوهیدرات ها تعلق دارد. اثرات سلامتی آن اساساً با اثرات کربوهیدرات های قابل هضم مانند نشاسته و شکر متفاوت است.

کربوهیدرات قابل هضم این محتوا فقط ۲ گرم در هر اونس (۳۰ گرم) است که نسبت به اکثر آنها بسیار کم است. اگر اضافه کنید به افزایش وزن نیز کمک می کند بهترین پودر پروتئین برای افزایش وزن سپس بیشتر از آنچه فکر می کنید کمک خواهد کرد. این باعث می شود که این دانه ها به دلیل محتوای بالای فیبر محلول در این دانه ها به یک غذای کم کربوهیدرات تبدیل شوند. به راحتی می تواند ۱۰-۱۴ برابر وزن خود آب جذب کند. ژل مانند شده و در معده منبسط می شود.

دانه های چیا سرشار از پروتئین با کیفیت بالا هستند:

دانه چیا حاوی مقدار مناسبی پروتئین از نظر وزنی است. آنها حاوی حدود ۱۲ درصد پروتئین هستند که در مقایسه با اکثر غذاها بسیار بالاست. این دانه ها همچنین دارای تعادل مناسب اسیدهای آمینه ضروری در خود هستند. بنابراین بدن شما می تواند از محتوای پروتئین خود بهره مند شود.

پروتئین فواید بسیاری برای سلامتی دارد و تا حد زیادی مفیدترین ماده مغذی کاهش وزن در این دانه ها است. خوردن مقادیر زیاد پروتئین می تواند اشتهای بدن را کاهش دهد. نشان داده شده است که افکار وسواسی را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد. و میل به میان وعده در شب ۴۰٪.

دانه چیا سرشار از چندین ماده مغذی مهم استخوان است:

دانه چیا سرشار از بسیاری از مواد مغذی است که برای سلامت استخوان ها مهم هستند. این شامل کلسیم، فسفر، منیزیم و پروتئین است. محتوای کلسیم در استخوان ها به ویژه چشمگیر است – ۱۹٪ از RDI در یک اونس (۲۹ گرم). گرم به گرم، این مقدار به طور قابل توجهی بالاتر از اکثر محصولات لبنی است.

در نتیجه می توان این دانه ها را منبع خوبی برای کلسیم برای افرادی دانست که لبنیات را در برنامه غذایی خود قرار نمی دهند.

نتیجه

اگر شما هم وزن سالم می خواهید و کم وزن هستید. سپس می توانید دانه چیا را نیز به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اما با این، اگر از یک فایل استفاده کنید بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزنو بیشتر به شما کمک خواهد کرد. می توانید از این دانه ها در کاشت، شیک و غیره استفاده کنید. پس این دانه ها را اضافه کنید و از فواید آن لذت ببرید.