چه نوع برنج سالم تر است؟


حداقل دوجین نوع مختلف برنج در فروشگاه مواد غذایی برای انتخاب وجود دارد: طول دانه ، دانه کوتاه ، سفید ، قهوه ای ، باسماتی ، فوری ، تغییر شکل! کدامیک بهتر است؟

با برنج بجوشانید

تفاوتهای زیادی بین انواع مختلف برنج از نظر زمان پخت و بافت برنج پخته شده وجود دارد. بنابراین ، اگر در حال پخت غذا از دستور غذا هستید ، توجه به این نکته مهم است که دستور غذا چه نوع برنجی را درخواست می کند. جایگزینی انواع مختلف برنج می تواند نحوه تهیه دستور غذا را تغییر دهد – نه همیشه به روش صحیح.

انواع برنج

انواع مختلف برنج شامل موارد زیر است:


  • کرم دانه کوتاه بسیار پر سر و صدا است و نرم و چسبناک است. در مواردی مانند سوشی ، پائلا و ریزوتو استفاده می شود.
  • برنج دانه بلند نشاسته کمتری دارد بنابراین دانه های پخته شده بیشتر خشک و جدا هستند. اغلب در پلوها یا غذاهای دارای چندین سس استفاده می شود.
  • دانه متوسط ​​، همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید ، جایی در بین آن است.
  • یاسمن و باسماتی دانه های دانه بلند هستند که برای تولید طعم های متمایز رشد می کنند. آنها اغلب در غذاهای هندی و آسیایی تغییر می کنند.

همه این انواع برنج به صورت برنج سفید یا قهوه ای موجود است. در هر مورد ، قهوه ای جزء غلات کامل است ، در حالی که برنج سفید برای حذف جوانه و سبوس آسیاب می شود. برنج قهوه ای ضخیم تر و ضخیم تر از برنج سفید است و رسیدن آن حدود دو برابر بیشتر طول می کشد.

اما ما هنوز کار را تمام نکرده ایم!

همچنین انواع برنج غلات کامل را خواهید دید که سفید یا قهوه ای نیستند اما در عوض قرمز ، بنفش یا سیاه هستند. اینها دانه های زیاد مخصوص به اصطلاح آنتوسیانین هستند.

و در نهایت ، شما همچنین می توانید برنج فوری یا قابل تبدیل خریداری کنید. هر دوی اینها به صورت جزئی پخته و سپس خشک می شوند. اگر از برنج از قبل پخته استفاده می کنید ، مهم است که دستورالعمل های آماده سازی روی بسته را دنبال کنید.

این چیزی است که بیشتر در مورد مواد تشکیل دهنده و استفاده از انواع مختلف برنج صحبت می کند. اما فضاهای غذاخوری چطور؟

تفاوت های غذایی برنج چیست؟

از آنجا که برنج قهوه ای هر دو قسمت جوانه و سبوس دانه را درمان می کند ، منیزیم و سایر مواد معدنی زیادی دارد. همچنین قوی تر است. به عنوان مثال ، نصف فنجان برنج دانه بلند حداقل یک گرم فیبر است ، در حالی که نصف فنجان برنج قهوه ای 1.5 گرم است. به عنوان یک نقطه مرجع ، روزانه بین 25 تا 30 گرم فیبر به فروش می رسد.

اگرچه برنج کامل چربی کمی دارد ، اما برنج قهوه ای به دلیل محتوای چربی جوانه کمی بیشتر است. همه انواع برنج تقریباً به همان میزان پروتئین یا 2-3 گرم در هر وعده ارائه می دهند.

با این حال ، برنج سیاه و قرمز هر دو یک غذای مغذی را ارائه می دهند. آنتوسیانین ها که رنگدانه هایی هستند که رنگ عمیق این نوع برنج را ایجاد می کنند ، آنتی اکسیدان های قوی هستند.

میزان کالری انواع مختلف برنج از 90 کالری (برای باسماتی) تا 135 (برای برنج سفید دانه کوتاه) متغیر است. بیشتر این کالری از کربوهیدرات یا نشاسته تامین می شود.

(در اینجا یک نمودار است که مشخصات تغذیه ای رایج ترین انواع برنج را مقایسه می کند.)

برنج چگونه بر قند خون تأثیر می گذارد؟

به عنوان یک قاعده کلی ، برنج قهوه ای شاخص گلیسمی پایین تری نسبت به برنج سفید دارد. اما عوامل دیگری نیز وجود دارند که به خوبی نقش دارند. برنج دانه بلند نسبت به برنج دانه کوتاه بار گلیسمی کمتری دارد. به نظر می رسد از بین تمام برنج های سبوس دار ، باسماتی کمترین شاخص قند خون را در بین همه دارد. بنابراین ، از نظر میزان قند خون ، بهترین انتخاب برنج قهوه ای باسماتی است ، با برنج کوتاه سفید در انتهای دیگر طیف.

اما به خاطر داشته باشید که واکنش قند خون به غذاها در افراد مختلف بسیار متفاوت است. و جداول شاخص قند خون از آزمایش بر روی اعداد جداگانه جمع آوری شد. بنابراین ، اینها ممکن است ارزش محدودی داشته باشند.

عامل دیگری که با بار قند خون وارد می شود مقاوم در برابر نشاسته است. وقتی برنج پخته و سپس سرد می شود ، برخی از ستارگان به شکل نشاسته ای در می آیند که هضم غذا را رد می کند و به جای آن مانند یک فیبر عمل می کند. اثر ضد نشاسته بر کاهش بار قند خون تأثیر می گذارد. به همین دلیل ، برنج خرد شده یا اصلاح شده دارای بار گلیسمی کمتری نسبت به برنج تازه پخته شده است.

اما قبل از اینکه نگران این باشید که آیا باسماتی سفید می تواند قهوه ای دانه کوتاه را افزایش دهد یا شاید برنج دانه کوتاه سرد دارای اثر قند خون بالاتر یا پایین تری نسبت به برنج پخته و دانه بلند باشد ، باید این تفاوت ها را به ظاهر اضافه کنیم. اگرچه برخی از انواع برنج دارای میزان گلیسمی پایین تری نسبت به انواع دیگر هستند ، اما هیچ نوع برنجی را نمی توان در رژیم غذایی کم قند دریافت کرد.

در حقیقت ، مقدار برنجی که می خورید تأثیر بسیار بیشتری بر قند خون شما خواهد داشت. به همین دلیل مهم است که از کنترل بخش بیشتر استفاده کنید – صرف نظر از نوع برنجی که می خورید. برنج سرخ شده نصف فنجان یا به اندازه یک تکه یخ است.

چه نوع برنجی باید بخورید؟

اگرچه برنج قهوه ای کمی مغذی تر از برنج سفید است و شاخص گلیسمی پایین تری دارد ، اما وزن آن نیز سنگین تر و جونده تر است و ممکن است همیشه آنطور که شما می خواهید نباشد. ظاهر من این است: هرچه برنج بیشتری داشته باشید ، حداقل در مواقع زیادی از خوردن برنج قهوه ای سود بیشتری خواهید برد. اما اگر فقط گاه به گاه یا در مقادیر کم برنج می خورید ، تفاوت های تغذیه ای بین برنج سفید و قهوه ای آنقدر زیاد نیست که نگران باشید.

آیا برنج وحشی سالم است؟

اگر به دنبال برنج خوش طعم تری هستید ، ممکن است بخواهید هر چند وقت یکبار برنج خشک اضافه کنید. من قبلاً به آن اشاره نکرده ام ، هرچند این یک خویشاوند گیاهی برنج است (هر دو از نوع چمن هستند) ، اما برنج وحشی در کل کاملاً متفاوت است. این می تواند کمی طعم مزه دار باشد. (پس از آن ، احساسات بیشتر مردم در مورد برنج قهوه ای چنین است!) دانه ها دارای یک لایه خارجی استخوان گونه هستند که طعم کمی خردل دارد. برای من ، این نیمه راه بین نشاسته و سبزیجات است.

وعده های غذایی شامل برنج وحشی است

در مقایسه با برنج قهوه ای ، برنج وحشی سرشار از پروتئین و کربوهیدرات کم است – این بدان معناست که بار گلیسمی بسیار کمی دارد. همچنین دارای مقدار زیادی ویتامین A و اسید فولیک است اما مواد معدنی زیادی ندارد. و اگرچه چربی بسیار کمی دارد ، برنج وحشی همچنین منبع خوبی از امگا 3 است و نسبت امگا 3 به امگا 6 بالایی دارد ، که به طور خاص در این مقاله جدید به آن پرداخته ام.

برای کسانی که دوست دارند چند چیز را با هم مخلوط کنند ، برنج وحشی یک جایگزین جالب و مغذی برای برنج معمولی است. اما به جای جایگزینی آن با برنج معمولی ، پیشنهاد می کنم آن را در دستورالعملی که به طور خاص برای استفاده بیشتر از نقاط قوت منحصر به فرد شما تهیه شده است ، امتحان کنید. در اینجا پیوندی به برخی از دستور العمل هایی وجود دارد که برنج وحشی را برای شروع به کار می کنند.



دیدگاهتان را بنویسید