چگونه می توان رماتیسم را در خانه کنترل کرد؟



به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیف، روماتیسم یک بیماری خود ایمنی است که در ابتدا به بافت های سینوویال اطراف مفاصل حمله می کند. بیماری های خودایمنی باعث می شود که سیستم ایمنی بدن بافت های خود را با مهاجمان خارجی مانند باکتری ها و ویروس ها اشتباه بگیرد. سیستم ایمنی بدن به اشتباه پادتن هایی را برای یافتن و از بین بردن مهاجمان تولید می کند. همچنین این بیماری سیستمیک توانایی تاثیر گذاشتن بر کل بدن را دارد و می تواند به بسیاری از اندام های مختلف مانند قلب، ریه ها یا سایر بافت ها مانند ماهیچه ها، غضروف ها و رباط ها حمله کند. روماتیسم گاهی اوقات شدید همراه با تورم و درد مزمن است و می تواند باعث ناتوانی دائمی شود.

علائم روماتیسم

شروع زودرس روماتیسم مفاصل کوچک مانند انگشتان دست و پا را تحت تاثیر قرار می دهد. بسیاری از افراد احساس می کنند که این پوزیشن ها گرم، خشک یا متورم هستند و این علائم گهگاه مشاهده می شود و برای چند روز افراد را آزار می دهد و برای مدتی آنها را تسکین می دهد.

با گذشت زمان، علائم می تواند بدتر شود و باعث تغییر شکل انگشتان دست و پا شود. همچنین، این بیماری می تواند در مفاصل بزرگتر مانند شانه، زانو و باسن پیشرفت کند. روماتیسم می تواند در عرض ۲ سال آسیب قابل توجهی به مفصل وارد کند.

سایر علائم روماتیسم عبارتند از:

خستگی
دمای پایین
درد و سفتی بیش از ۳۰ دقیقه در صبح یا بعد از نشستن
کم خونی
کاهش وزن
آرتریت روماتوئید همچنین به طور قابل توجهی خطر حمله قلبی و سکته را افزایش می دهد زیرا می تواند به پوشش محافظ قلب به نام پریکارد آسیب برساند.

درمان خانگی روماتیسم

داروهای گیاهی برای درمان خانگی روماتیسم مفاصل دست، زانو و مچ پا:

درمان‌های خانگی را می‌توان در کنار درمان‌های پزشکی معمولی استفاده کرد. به یاد داشته باشید که همیشه در مورد عفونت های مکرر و بدتر شدن علائم با پزشک خود صحبت کنید.

دارچین:

دارچین به دلیل خاصیت ضدالتهابی که دارد در تسکین علائم روماتیسم موثر است، علاوه بر این، این گیاه در تسکین درد به ویژه در هوای سرد زمستان موثر است.

مواد مورد نیاز:

پودر دارچین: نصف قاشق چایخوری
عسل (اختیاری)
روش استفاده:
از پودر دارچین حدود ۲ تا ۴ گرم هر روز به عنوان ادویه استفاده کنید یا برای نتیجه بهتر آن را با عسل ترکیب کنید.

هشدارها:

دارچین را به مقدار زیاد مصرف نکنید زیرا می تواند برای سلامتی شما مضر باشد. این گیاه را در زنان باردار یا شیرده استفاده نکنید زیرا یک واکنش نامطلوب بالقوه به لخته شدن خون طبیعی در بدن دارد و ممکن است با داروهای رقیق کننده خون تداخل داشته باشد.

درخت بید :

پوست درخت بید دارای خواص ضد التهابی است و باعث تسکین فوری دردهای مرتبط با روماتیسم می شود، بیشتر شبیه آسپرین عمل می کند اما طبیعی تر است و عوارض جانبی کمتری دارد و پوست درخت بید در کاهش تب، مفاصل موثر است. سفتی و درد در عضلات.

مواد مورد نیاز:

بید خشک

روش استفاده:
چوب بید خشک شده را مستقیماً با دندان بجوید تا از خواص آن بهره مند شوید، همچنین می توانید دمنوش گیاهی بید درست کنید.

بید خشک را در آب جوش بریزید و پس از مخلوط شدن از صافی رد کنید. سپس آن را مستقیماً روی نواحی آسیب دیده بمالید. همچنین می توانید پودر این درخت خشک شده را به خمیر یا غذا اضافه کنید و با مصرف منظم آن در وعده های غذایی خود از خواص آن بهره ببرید. این گیاه را می توان به صورت کپسول های دارویی همراه با آب برای تسکین درد مصرف کرد.

هشدارها: پوست درخت بید حاوی سالیسین است که مصرف آن در مقادیر زیاد کشنده است زیرا کلیه ها را مسدود می کند، بنابراین در استفاده از این روش مراقب باشید و از آن برای افراد زیر ۱۶ سال استفاده نکنید. بزرگسالان باید ۱ تا ۲ قاشق چایخوری پودر بید را در ۸ اونس آب دم کرده و ۳ تا ۴ بار در روز بنوشند.

فلفل سیاه:

فلفل سیاه به دلیل دارا بودن کپسایسین در تسکین درد در روماتیسم و ​​التهاب موثر است، علاوه بر این از این ماده در کرم ها به عنوان یک عامل ضد التهاب استفاده می شود.

مواد مورد نیاز:

فلفل سیاه ۵ تا ۱۰ میلی گرم

روش استفاده:

برای افزایش جذب مواد مغذی روزانه ۵ تا ۱۰ میلی گرم فلفل سیاه به غذا اضافه کنید، استفاده از فلفل سیاه همراه با زردچوبه به نتیجه بهتر کمک می کند. همچنین می توانید روغن فلفل را روزانه مصرف کنید.

هشدارها:

معمولاً استفاده از فلفل سیاه برای درمان روماتیسم بی خطر است، اما برخی از مبتلایان به روماتیسم ممکن است تورم یا ناراحتی شکم را تجربه کنند. فلفل سیاه را استنشاق نکنید زیرا می تواند باعث التهاب راه هوایی، بی اکسیژنی و تورم شود. زنان باردار، مادران شیرده و دیابتی ها نباید در حین مصرف دارو از این ادویه استفاده کنند. قرص ها را ۳ تا ۴ ساعت پس از مصرف فلفل سیاه مصرف کنید. اگر از بیماری های خودایمنی رنج می برید مراقب باشید.

چای سبز:

چای سبز به دلیل داشتن پلی فنول دارای خواص ضد التهابی و محافظت کننده از مفاصل است. علاوه بر این آنتی اکسیدان های موجود در آن مهمترین نقش را در بهبود سیستم ایمنی و درمان روماتیسم ایفا می کند.

مواد مورد نیاز:

چای سبز تازه
یک تکه لیمو

روش استفاده:

چای سبز تازه را دم کنید تا از طعم طبیعی آن لذت ببرید یا چای را به مدت ۳ تا ۵ دقیقه در آب داغ بدون شکر اضافه کنید تا کالری در رژیم غذایی شما محدود شود. می توانید یک تکه لیمو نیز به آن اضافه کنید.

هشدارها:

چای سبز یک نوشیدنی سالم است، اما نباید در مصرف آن افراط کرد. اثرات چای سبز بر اختلالات سیستم ایمنی و التهاب تنها در حیوانات ثابت شده است. مصرف کوتاه مدت ممکن است نتایج فوری در علائم روماتیسم نشان ندهد.

سیر:

سیر ماده ای سالم با خواص ضد التهابی است که در درمان بسیاری از بیماری ها مفید است. سیر با جلوگیری از التهاب به کاهش علائم روماتیسم و ​​پیشرفت آن کمک می کند. همچنین می توانید بدون دارو به طور موثر بهبود پیدا کنید.

مواد مورد نیاز:

۲ حبه سیر خام
لیمو
عسل
اب

روش استفاده:

دو حبه سیر خام، یک لیمو پوست کنده و یک قاشق چایخوری عسل را خوب با هم مخلوط کنید و در هر زمانی از روز این مخلوط را بنوشید. همچنین می توانید دو حبه سیر را چرخ کرده و با ۲ قاشق غذاخوری عسل و کمی آب میل کنید. علاوه بر این، می توانید سیر را پوست بگیرید و مستقیماً روی محل روماتیسم بمالید.

هشدارها:

هنگام استفاده مستقیم از سیر روی پوست ممکن است احساس سوزش کنید.

زنجبیل:
همه ما می دانیم که زنجبیل به دلیل خاصیت ضد التهابی برای بسیاری از بیماری ها به ویژه حالت تهوع مفید است و همچنین به تسکین علائم روماتیسم کمک می کند.

مواد مورد نیاز:

انواع مختلف عصاره زنجبیل، اسانس، ژل، کرم موضعی، کپسول یا چای.

روش استفاده:
زنجبیل را به اشکال مختلف مانند روغن، کپسول، چای یا کرم موضعی به مقدار مناسب مصرف کنید. اما به یاد داشته باشید که آن را بعد از غذا یا همراه با غذا مصرف کنید. یک فنجان چای زنجبیل بنوشید یا آن را به غذای خود اضافه کنید تا کمی تقویت شود.

هشدارها:

مراقب باشید که یک مکمل زنجبیل ارگانیک با کیفیت بالا انتخاب کنید و از محصولات حاوی مواد افزودنی اجتناب کنید.

زردچوبه:

زردچوبه به دلیل خواص ضدالتهابی و کورکومین در تسکین روماتیسم موثر است. می توانید آن را به عنوان ادویه به غذای روزانه یا چای، شیر، مکمل و غیره اضافه کنید.

مواد مورد نیاز:

ریشه زردچوبه تازه / پودر زردچوبه
فلفل سیاه

روش استفاده:

می توانید زردچوبه را به رژیم غذایی خود، آب میوه یا هر وعده غذایی خود اضافه کنید. با له کردن ۱ تا ۳ گرم یا نیم اینچ ریشه زردچوبه و مقداری فلفل سیاه مخلوط درست کنید و روزانه ۳۰ میلی لیتر از این عصاره را برای تسکین درد مصرف کنید.

در حین پخت می توانید یک قاشق چای خوری زردچوبه هم اضافه کنید.

روش دیگر مصرف زردچوبه؛ ترکیبی از فلفل سیاه، زردچوبه و چربی های سالم. این دستورالعمل به افزایش جذب زردچوبه در بیماران روماتیسمی کمک می کند. شما باید با دوزهای کوچک مانند ¼ و نیم قاشق چای خوری شروع کنید. و اگر عوارض جانبی را تجربه نکردید، می توانید هر هفته به یک قاشق چایخوری افزایش دهید.

هشدارها: از زردچوبه زیاد در وعده های غذایی روزانه استفاده نکنید. زنان باردار و شیرده نباید از زردچوبه به عنوان دارو استفاده کنند. اگر از مشکلات کیسه صفرا، خونریزی، دیابت، بیماری ریفلاکس، شرایط حساس به هورمون، ناباروری مردانه و کمبود آهن رنج می برید، از مصرف این ادویه خودداری کنید. همچنین دو هفته قبل از جراحی مصرف آن را قطع کنید.

روش های دیگر درمان روماتیسم:

تغییر در رژیم غذایی:

یک رژیم غذایی ضد التهابی با اسید اگزالیک کم را در برنامه خود بگنجانید.

تست آلرژی غذایی:

می توانید برای تعیین اینکه کدام غذاها باعث ایجاد استرس در سیستم شما می شوند آزمایشی انجام دهید تا بتوانید آن غذاها را در رژیم غذایی خود کاهش دهید.

کاهش استرس:

راه هایی برای کاهش فعالیت های استرس زا پیدا کنید و از آرامش بیشتر لذت ببرید.

خواب خود را بهبود بخشید:

خواب با کیفیت، معمولاً ۸ تا ۹ ساعت در شب، کلید بهبود عملکرد مغز است.

غذاهای غنی از ویتامین B، منیزیم:

منیزیم به بهبود الگوهای سیگنالینگ قند خون و محافظت از سد خونی مغزی کمک می کند. بهترین غذاهای غنی از منیزیم و ویتامین های گروه B شامل سبزیجات سبز، لبنیات، کاکائو خام و دانه کدو تنبل است. همچنین می توانید برای افزایش سطح منیزیم خود از حمام نمک اپسوم استفاده کنید.

+ بهبود وضعیت بدن، مراقبت کایروپراکتیک با کیفیت بالا و بهینه سازی الگوهای تنفسی بسیار توصیه می شود.

استفاده از گیاهان آنتی اکسیدان:

زردچوبه، زنجبیل، پونه کوهی، سیر، ریحان، آویشن و رزماری را به طور منظم به عنوان دمنوش های گیاهی ارگانیک مصرف کنید.

پابرهنه راه رفتن:

در جامعه امروزی ما انسان ها توسط فرکانس الکترومغناطیسی سمی احاطه شده ایم و افزایش استرس در بدن ما باعث تغییر عملکرد انتقال دهنده های عصبی در بدن می شود و زمین را جذب می کند و ریتم های الکتریکی را متعادل می کند.

مکمل های امگا ۳:

مکمل های امگا ۳ و اسیدهای چرب برای ثبات قند خون، التهاب و کاهش درد حیاتی هستند.

پست :

روزه داری بیش از ۱۶ ساعت یکی از بهترین راه ها برای بهبود تولید میتوکندری است و بدن شما با افزایش و تقویت میتوکندری در طول روزه داری، کارایی انرژی را بهبود می بخشد. روزه گرفتن یکی از بهترین راه ها برای کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب است.

ویتامین دی:

ویتامین D خود را با قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا مصرف مکمل های با کیفیت بالا افزایش دهید.

تصفیه آب خانگی:

اجتناب از کلرید، فلوراید، آفت کش ها، فلزات سنگین و غیره بسیار مهم است، بنابراین روزانه آب تصفیه شده بنوشید.

استفاده از روغن های گیاهی:

محتویات و فواید اسانس ها به بهبود سطح اکسیژن و کاهش اثرات مضر استرس اکسیداتیو در بدن کمک می کند.

یک قطره روغن معطر را روی دستان خود بریزید و دستان خود را در آن غوطه ور کنید، استنشاق این روغن باعث تحریک مغز و افزایش جریان خون در جمجمه می شود.

سرزندگی با شدت کم:

عدم تحرک جریان مایع را در مفاصل کاهش می دهد و می تواند منجر به افزایش استرس اکسیداتیو در بدن شود. در طول روز، حرکات کم شدت زیادی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری سبک، بازی و غیره انجام می شود. به کاهش التهاب در بدن، تثبیت مفاصل و تشویق رشد نورون های جدید در مغز کمک می کند.

بهبود روده:

بهبود حرکات روده و سم زدایی بدن کلید درمان روماتیسم است.

انتهای پیام