4 مرحله برای جلوگیری از پرخوری


آیا سعی می کنید زیاد غذا خوردن را کنار بگذارید؟ با ایجاد یک رابطه متعادل با غذا ، می توانید از خوردن بیشتر دست کشیده و در کنار غذا احساس راحتی بیشتری کنید.

پرخوری شایع ترین اختلال خوردن در ایالات متحده است. تحقیقات نشان می دهد که 1.25 درصد از زنان از اختلالات خوردن و 42 درصد از مردان از اختلالات خوردن رنج می برند.

به همین دلیل ، بسیاری از اعضای ما هنگام پیوستن به جامعه هودینگ Mindful Nutrition در حال تلاش برای متوقف کردن غذا هستند. گاهی اوقات باعث می شوند احساس سردرگمی ، ناامیدی و درماندگی کنیم.

ما هرگز نمی خواهیم اعضای جامعه ما چنین احساسی داشته باشند و نمی خواهیم هیچ کس در جامعه ما چنین احساسی داشته باشد.

بنابراین به خواندن ادامه دهید تا بدانید پرخوری چیست و چگونه می توان از آن جلوگیری کرد.

چگونه پرخوری را متوقف کنیم

وقتی متوجه شدید که چرا زیاد غذا می خورید ، می توانید از این مراحل برای شکستن چرخه و ایجاد تعادل بیشتر با غذا استفاده کنید.

1. به علائم گرسنگی و احساس رضایت گوش دهید

علائم اشتها و رضایت ما در طول روز و هر روز به ما اعلام می شود. آنها توسط دو هورمون تنظیم می شوند – گرلین (هورمون اشتها) و لپتین (هورمون مکمل).

این هورمون ها به همراه بسیاری از مکانیسم های دیگر در بدن ما ، به ما می گویند چه زمانی گرسنه و چه زمانی سیر هستیم. وقتی به این سیگنال ها گوش می دهیم ، می توانیم از گرسنگی شدید و کمال شدید دوری کنیم.

به نظر می رسد آسان است ، درست است؟

خوب ، بسیاری از موقعیت ها وجود دارد که می توانیم وارد آن شویم که به ما اجازه نمی دهد این سیگنال ها را به آسانی که تصور می شود بشنویم. شاید شما رژیمی دارید که می گوید ما می توانیم فقط سه بار در روز غذا بخورید. یا شاید شما به طور متناوب روزه می گیرید و با وجود گرسنگی صبحگاهی ، خودتان را مجبور می کنید تا ظهر منتظر بمانید. ممکن است احساس گرسنگی کنید اما ممکن است در مورد حجم کار خود نیز استرس داشته باشید و بنابراین در طول زمان ناهار به کار خود ادامه دهید تا به کار خود ادامه دهید.

آیا به نظر شما یکی از این صحنه ها آشنا است؟

وقتی این کار را انجام می دهیم ، اغلب احساس گرسنگی شدید می کنیم. سرانجام ، ما به نقطه شکست “مجارستان” رسیدیم و در نهایت ، چیزی برای خوردن تهیه کردیم. چون ما هستیم بنابراین گرسنگی را کنار بگذارید و علائم گرسنگی ما از کنترل خارج شود ، خوردن بعد از نقطه کمال بسیار راحت تر است.

این اغلب زمانی اتفاق می افتد که قسمت پرخوری شروع می شود.

وقتی به طور مرتب علائم گرسنگی و رضایت را می شنویم ، می توانیم قسمت هایی را که برای ما مناسب است بخوریم ، که مانع از تکرار غذا یا خوردن کمتر در طول زمان می شود.

2. با دقت غذا بخورید

به نظر می رسد آسان است ، اما تفاوت را ایجاد می کند.

خوردن با دقت یک ورزش است که به شما امکان می دهد رابطه سالم با غذا داشته باشید و همچنین با عادات غذایی خود مصمم تر باشید.

وقتی غذا با دقت خورده می شود ، ما حاضر ، آگاه و درگیر فرایند خوردن هستیم.

برعکس ، وقتی در حال خوردن احمقانه هستیم ، حواسمان پرت می شود ، نادان هستیم و از روند غذا خوردن ناراضی هستیم.

خوردن بی فکر اغلب با پرخوری همراه است. تحقیقات نشان داده است که در غیاب مغز ، عادات و رفتارهای خوردن و آشامیدن بیشتر نقض می شود.

برای جلوگیری از پرخوری ، با دقت غذا را شروع کنید و هرگونه مشکلی را هنگام غذا خوردن برطرف کنید. به جای غذا خوردن جلوی تلویزیون ، تلفن یا هنگام خواندن کتاب ، فقط خوردن این باعث افزایش آگاهی شما می شود و شنیدن علائم گرسنگی و رضایت را آسان تر می کند (همانطور که در بالا بحث کردیم).

3. اخلاق را از غذا حذف کنید

آیا تا به حال در مورد رعایت اخلاق غذایی چیزی شنیده اید؟

اگرچه این عنوان ممکن است برای شما جدید باشد ، اما فکر می کنم شما این مفهوم را قبلاً درک کرده اید.

تعیین اخلاق غذایی فرآیند درک غذا به عنوان خوب یا بد ، درست یا غلط است. افرادی که به غذا اخلاق می دهند اغلب بر این باورند که وقتی غذای “خوب” می خورند ، خوب هستند. در عوض ، هنگامی که آنها غذایی می خورند که آن را “بد” می دانند ، بد هستند و باید احساس خجالت کنند.

آشنا به نظر می رسد؟ یه حسی داشتم

وقتی در چرخه اخلاق غذایی قرار می گیریم ، متداول ترین گام بعدی برای افراد محدود کردن غذای “بد” و ترویج غذای “خوب” است.

مشکل در این است که ما همیشه و منظورم این است که در نهایت به خوردن غذاهایی می پردازیم که سعی می کنیم آنها را محدود کنیم. و چون اخلاق در حال بازی است ، می توانیم کنترل خود را از دست بدهیم.

غذایی که می نوشیم بسیار زیبا به نظر می رسد – درست مانند این که به یک بچه کوچک گفته شود نمی تواند آب نبات را روی تخته چوبی قرار دهد! این طبیعت انسان است.

بنابراین وقتی در نهایت آن غذاهای “بد” و شرم آور را می خوریم ، به احتمال زیاد قسمت های پرخوری را تجربه می کنیم و بسیار فراتر از علائم رضایت خود غذا می خوریم. ما مقدار زیادی از آن را می خوریم ، به سختی آن را احساس می کنیم زیرا کاملاً احمقانه است ، پس از آن احساس استرس ، خجالت ، گناه و ناراحتی می کنیم.

واکنش ها؟ دیگر هرگز غذاهای “بد” نگویید و به غذاهای “خوب” بازگردید. فقطبه این چرخه محدود و محدود است.

با حذف اخلاق از تصویر ، دیگر غذاهای خوب ، غذاهای بد ، درست یا غلط وجود ندارد. غذا فقط غذا است. وقتی می خواهیم ، می توانیم آنچه را که می خواهیم به شیوه ای آرام ، خنک و جمع آوری شده انتخاب کنیم.

4- رژیم متعادل را تمرین کنید

تا کنون توصیه کرده ام که از رژیم یا برنامه ای پیروی نکنید. همچنین توصیه می کنم به اشتها و رضایت شخصی خود گوش دهید ، با دقت غذا بخورید و اخلاق را از غذا حذف کنید.

ممکن است با خود فکر کنید ، “خوب اریکا ، پس اگر در هر زمان که چیزی بخورم ، چگونه به اهداف سلامتی و تناسب اندام خود خواهم رسید؟” ، اینجاست که تعادل ایجاد می شود.

در اینجا در Nutrition Striped ، ما رژیم غذایی متعادل را به عنوان فرایند اولویت بندی تغذیه و لذت بردن از رژیم غذایی خود تعریف می کنیم. جایی که غذا خوب یا بد نیست ، بلکه فقط مغذی ، لذت بخش یا ترکیبی از هر دو است.

این به شما این امکان را می دهد که هر زمان که می خواهید آنچه را که واقعاً می خواهید بخورید تا هوس را متوقف کرده و از وقوع چرخه در نتیجه محرومیت یا احساس گناه جلوگیری کنید.

شما می توانید برای لذت و همچنین برای سلامت جسمی خود غذا بخورید. این یک الگوی غذایی پایدار و سازگار ایجاد می کند که به شما احساس عالی می دهد.

برای کنار گذاشتن پرخوری چه باید کرد

برای جلوگیری از پرخوری ، اولین قدم این است که رابطه خود را با غذا درمان کنید.

ایجاد یک رابطه متعادل با غذا به شما امکان می دهد غذای مغذی و متعادل بخورید که واقعاً از آن لذت می برید. به شما این امکان را می دهد که به علائم اشتها و رضایت خود گوش دهید و از چرخه رژیم غذایی خارج شوید. همچنین احساس قدرشناسی و همدلی قوی برای خود و بدن خود ایجاد خواهید کرد.

این دقیقاً همان چیزی است که ما به افراد آموزش می دهیم تا در سیستم تغذیه مغز ما انجام دهند. ما اقدامات لازم را برای بهبود رابطه شما با غذا انجام می دهیم. ما به شما می آموزیم که چگونه یک رابطه جدید ایجاد کنید که امکان رشد ، ثبات و حمایت را فراهم کند.

می توانید از کارگاه آموزشی رایگان ما دیدن کنید تا بدانید چگونه می توانید با انتخاب غذای خود تعادل بیشتری داشته باشید تا بتوانید از خوردن غذا و رژیم غذایی رهایی یابید ، وزن متعادلی داشته باشید و با بدن خود رابطه مثبت برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید