۵ راه موثر برای جلوگیری از آلرژی فصلی


هنگامی که شما آلرژی فصلی دارید، سیستم ایمنی بدن شما سعی می کند با ترشح هیستامین با ماده ای که به آن حساس هستید مبارزه کند، که منجر به علائم ناراحت کننده می شود.

به گزارش همشهری، شست و شوی سینوس ها و بینی با نتی پات، اسپری، بطری و سرنگ یا پمپ های مخصوص طبق دستورالعمل ذکر شده یکی از راه های موثر برای کنترل آلرژی های فصلی است.

هنوز هفته آخر شهریور ماه نگذشته است که آبریزش بینی و چشم، عطسه و سرفه های آلرژیک شروع به حمله می کند و در برخی خانه ها مصرف دستمال کاغذی، دارو و دمنوش های ضد حساسیت افزایش می یابد. هنگامی که شما آلرژی فصلی دارید، سیستم ایمنی بدن شما سعی می کند با ترشح هیستامین با ماده ای که به آن حساس هستید مبارزه کند، که منجر به علائم ناراحت کننده می شود. این محرک‌ها می‌توانند انواع کپک‌ها، گرده‌ها و گیاهان باشند که همگی در اواخر تابستان افزایش می‌یابند و می‌توانند احساس کنیم که پاییز در راه است. عامل مهمی که آلرژی را از سرماخوردگی متمایز می کند این است که آلرژی باعث تب نمی شود. علائم آلرژی معمولاً با خارش همراه است، اما سرماخوردگی و آنفولانزا معمولاً با بدن درد و مشکلات معده و از همه مهمتر تب همراه است.

علائم آلرژی پاییزی
آبریزش و خارش و سوزش چشم، آبریزش و گرفتگی بینی، عطسه، سردرد، کهیر و بثورات پوستی، خارش گلو، سرفه و خس خس سینه، سیاهی زیر چشم و غیره. در موارد شدیدتر، مشکل در تنفس یا آنافیلاکسی که یک واکنش آلرژیک است. واکنش با احتمال مرگ

درمان آلرژی پاییزی
عاداتی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از تشدید علائم آلرژی اتخاذ کنید:

۱- سعی کنید در فصل اوج گرده در خانه بمانید. میزان گرده گل از ابتدای صبح تا ساعت ۱۰ بیشترین میزان است. پس بهتر است تا حد امکان در اواخر روز بیرون بروید.

۲- تا حد امکان از مصرف مواد محرک پرهیز کنید. پرهیز از گرد و غبار و گرده گل ها با ماندن در خانه در روزهای بادخیز، استفاده از ماسک، بستن شیشه های خانه و ماشین، دوش گرفتن و تعویض لباس به محض رسیدن به خانه، عدم آوردن کفش به داخل خانه و دوری از حیوانات خانگی می تواند از بروز واکنش های آلرژیک بکاهد. . کمک.

۳- مصرف دارو را ادامه دهید. ممکن است دو یا سه روز یا بیشتر طول بکشد تا داروی آلرژی اثر کند. همچنین در صورت بهبودی، مصرف دارو را قطع نکنید. میزان گرده در هوا متفاوت است و نباید فریب کاهش گرده را بخورید.

۴- تکنیک های شستشوی بینی را امتحان کنید. شستشوی سینوس ها و بینی با نتی پات، اسپری، بطری و سرنگ یا پمپ های مخصوص با روش های ابتدایی و طبق دستورات ذکر شده نیز از روش های موثر در کنترل آلرژی است.

۵- استرس خود را کنترل کنید. استرس می تواند آلرژی فصلی را در برخی افراد بدتر کند. تکنیک های کاهش استرس مانند تمدد اعصاب، تمرینات کششی ملایم، تنفس عمیق و غیره. می تواند آلرژی را کاهش دهد.”