۵ نکته ارزشمند مدیریت استرس در محل کار – شما باید سالم باشید


حتی اگر کارتان را دوست داشته باشید، استرس اتفاق می افتد. همیشه چیز بدی نیست – مقدار معقول استرس حس فوریت را القا می کند که شما را برای رسیدن به اهدافتان ترغیب می کند. همزمان، به طور طبیعی هیچ کس نمی خواهد احساس استرس کند!

وقتی استرس طاقت فرسا می شود، می تواند از نظر جسمی، ذهنی و احساسی ظاهر شود. به همین دلیل است که یادگیری مدیریت استرس به طور مناسب بسیار مهم است، اما اغلب گفتن آن آسان تر از انجام آن است. امیدت رو از دست نده! چند قدم موثر وجود دارد که می توانید برای کاهش استرس منفی بردارید، یا حداقل مانند یک رئیس با آن رفتار کنید!

در اینجا پنج نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا آرام، آرام و جمع باشید، مهم نیست که چه روز کاری شما را در مسیر قرار می دهد.

۱. ریشه های استرس خود را مشخص کنید

عوامل استرس زا همیشه بلافاصله قابل تشخیص نیستند، به خصوص در محیط کاری که شامل مسئولیت های مختلف است. فرض کنید احساس خستگی می کنید. این یک شروع است، اما چرا آیا احساس می کنید بیش از حد کار می کنید؟

آیا رهبر تیم شما بیش از توانایی شما کار می کند؟ آیا وظایف را به درستی برنامه ریزی و سازماندهی نکرده اید؟ آیا با مدیریت زمان مشکل دارید؟ آیا سایر کارمندان به کار خود ادامه نمی دهند؟

وقتی دقیقا مشخص کردید چرا اگر احساس خستگی می کنید، می توانید تغییرات مثبتی را برای کاهش یا حتی حذف این عوامل استرس زا ایجاد کنید.

علاوه بر شناسایی علت کلی استرس، این مفهوم را فراتر ببرید و لحظات خاصی را که در آن احساس استرس می کنید، پیگیری کنید. به هر حال، استرس می‌تواند از جهات مختلف به‌طور هم‌زمان به وجود بیاید – ممکن است این چیزی نباشد که باعث می‌شود شما احساس خستگی کنید.

دفعه بعد که احساس استرس کردید، لحظه ای را به ثبت افکار خود اختصاص دهید. نوشتن آن روشی موثر برای یادگیری در مورد عوامل استرس زا است، اما فقط اذعان ذهنی آن می تواند واقعا کمک کند. وقتی استرس اتفاق افتاد کجا بودی؟ داشتی چیکار میکردی؟ آیا شخص دیگری درگیر بود؟ آیا این قبلا اتفاق افتاده است؟ هر چند وقت یک بار اون اتفاق میفته؟ چه واکنشی نشان دادید؟

هنگامی که واقعاً شروع به تمرکز بر روی دلیل احساس استرس خود کردید، انجام تنظیمات – جزئی یا عمده – برای کاهش وقوع این حوادث و کاهش دفعات آنها تا زمانی که کاملاً از بین بروند، بسیار آسان‌تر می‌شود.

هنگام ایجاد تغییرات، ارتباط ضروری است. محترم باشید، اما در صورت لزوم قاطع باشید. سلامت روان شما اولویت شماره یک است. از این گذشته، اگر سلامت روانی شما آسیب ببیند، غیرممکن است که یک کارمند و بازیکن تیم قوی باشید.

اکثر سرپرستان می‌دانند که کارکنان شاد بهره‌ورتر هستند و روحیه ضعیف برای یک کارمند می‌تواند بر کل تیم تأثیر بگذارد، بنابراین ایجاد تغییرات مثبت واقعاً یک برد-برد برای همه افراد درگیر است. اگر رئیس شما حاضر به همکاری با شما نیست سلامت روان خود را در اولویت قرار دهیدممکن است زمان آن رسیده باشد که به دنبال گزینه های تجاری دیگر باشید.

۲. عادات سبک زندگی سالم را در پیش بگیرید

عادت های خانه اغلب بر احساس شما در محل کار تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، اگر فایلی دریافت نکردید استراحت شب بخیرممکن است در محل کار احساس اضطراب کنید. حتی صرفاً نخوردن صبحانه می تواند شما را تا زمان استراحت ناهار گرسنه نگه دارد!

جسمی، ذهنی و سلامت روانی دست به دست هم می دهد، بنابراین قدرت را نادیده نگیرید غذای سالم بخورهیدراته ماندن، دوری از مواد مضر، استراحت شبانه خوب و ورزش منظم.

علاوه بر اینکه از نظر فیزیکی با خودتان خوب رفتار می کنید، سعی کنید نگذارید کشمکش های روحی و روانی شما را مشخص کند. اگر اجازه دهید استرس می تواند به یک پیشگویی خود تحقق بخش تبدیل شود – استرس در مورد استرس بسیار واقعی است! با خود مهربان و بخشنده باشید و به یاد داشته باشید که شما فقط یک انسان هستید. استرس برای همه اتفاق می افتد. تو تنها نیستی.

۳. برای بهبود کار گروهی گام بردارید

غالبا ، بهترین کارمند هم هست فشرده شده است افسر در اکثر موقعیت های شغلی، یک تیم قوی موثرتر از یک عضو تمام ستاره است. اگر احساس می کنید بار زیادی را حمل می کنید، سعی کنید سطح اطرافیان خود را بالا ببرید.

راه های زیادی برای رسیدن به این هدف وجود دارد. عملکرد تیمی دلپذیر و فعالیت های مدیریت استرس می تواند به ایجاد وحدت و دیدگاه های جدید برای تیم کمک کند. سعی کنید در مواقعی که کارمندان مشکل دارند به آنها کمک کنید و آنها را الگو قرار دهید. حتی چند کلمه تشویق واقعاً می‌تواند به انگیزه دادن به کارمندانی که کم‌موفق هستند، الهام‌بخش و با انگیزه هستند کمک کند.

۴. با اهداف و انتظارات واقع بین باشید

استرس خود تحمیلی بسیار واقعی است. به عنوان یک حرفه ای، طبیعی است که بخواهید تلاش زیادی برای پیشرفت در حرفه خود انجام دهید. مشکل این است که اگر مراقب نباشید، اشتیاق و انگیزه های با نیت خوب می تواند علیه شما باشد. بسیار مهم است که با خود و همکارانتان واقع بین باشید تا در نهایت شمع را از دو طرف آتش نزنید.

با خود مهربان باش درک کنید که همه محدودیت هایی دارند. در حالی که سخت کوش بودن قابل تحسین است، کار بیش از حد فقط نتیجه معکوس خواهد داشت. اهداف و انتظارات معقول را تعیین کنید. از دستیابی بیشتر به آن احساس خوبی خواهید داشت، و زمانی که یک قدم به جلو بردارید، این فقط روی کیک است.

همانطور که ضرب المثل قدیمی می گوید، اغلب بهتر است باهوش تر کار کنید تا سخت تر کار کنید، به خصوص اگر سخت کوشی شما به قیمت سلامت روحی و روانی شما تمام شود.

۵. با کسی صحبت کنید

در حالی که برخی در حال نوازش هستند مهارت های مدیریت اضطراب و استرس به تنهایی مهم است، تلاش برای مدیریت استرس به تنهایی می تواند یک کار استرس زا باشد! انسان ها اجتماعی هستند. صحبت کردن با یک دوست، یکی از اعضای خانواده یا همکار واقعاً می تواند به درست کردن کار کمک کند و به شما یادآوری کند که چه چیزی واقعاً در زندگی مهم است.

علاوه بر اعتماد به افرادی که می شناسید، صحبت با یک متخصص سلامت روان می تواند بسیار مفید باشد. هر فردی منحصر به فرد است و هیچ رویکرد یکسانی برای مدیریت استرس و سایر کشمکش های رایج ذهنی و عاطفی وجود ندارد. یک متخصص واجد شرایط می تواند به شناسایی محرک های شما کمک کند و همچنین توصیه های شخصی در مورد چگونگی غلبه بر آنها ارائه دهد.

در حالی که جستجوی راهنمایی های حرفه ای ممکن است غیرضروری به نظر برسد اگر هر از گاهی احساس استرس می کنید، مهم است که به یاد داشته باشید که استرس می تواند باعث ایجاد و تشدید بسیاری از مشکلات جسمی، روحی و عاطفی دیگر شود، به خصوص اگر کنترل نشود. ایجاد تغییرات در حال حاضر تنها نتایج مثبتی در آینده به همراه خواهد داشت.

روزی یک عدد مصرف کنید

خلاص شدن از شر استرس تقریبا غیرممکن است، اما حتی تغییرات کوچک نیز می تواند نتایج بزرگی به همراه داشته باشد. رشد فورا برای چشم انسان قابل درک نیست. تلاش مداوم برای ادامه اصلاح مسیر برای ماندن در مسیر درست نیاز دارد. سعی کنید وقتی عصبی هستید هوشیار باشید، چند نفس عمیق بکشید و سپس ببینید برای رفع آن چه کاری می توانید انجام دهید. مدیریت استرس اغلب یک مهارت آموختنی است – هر چه بیشتر تمرین کنید، بهتر است.