7 جایگزین سالم برای تنقلات شور


اطلاعات زیادی در مورد هوس های غذایی و نحوه انجام آنها وجود دارد.

هوس خوردن میان وعده های شور می تواند بسیار گیج کننده باشد زیرا انسان به میزان مورد نیاز روزانه ما به سدیم نیاز دارد (RDA برای بزرگسالان 2300 میلی گرم است).

کریستا مگوایر ، RD ، CSSD ، مدیر تغذیه BeachBody می گوید: “بسیاری از مردم فکر می کنند بدن نیازهای مورد نیاز خود را دارد.”

او می گوید: “با این حال ، بیشتر اوقات ، این فقط یک هوس خاص برای یک وعده غذایی راحت است و اغلب شامل غذاهای شیرین یا شور است.”

وقتی میل به غذاهای میان وعده دارید ، محتمل ترین مقصر استرس و کسالت است.

اما عوامل دیگری که هیچ ارتباطی با نیاز بدن شما به مواد مغذی ندارند نیز می توانند باعث ایجاد هوس در مصرف نمک شوند.

مگوایر می گوید: هوس خوردن میان وعده های شور می تواند ناشی از “نوسانات هورمونی” باشد ، که ممکن است از استرس ، کم خوابی یا سندرم پیش از قاعدگی پیش از قاعدگی (PMS) تجربه کنید.

به جای فشار آوردن به چوب دستی ، این استراتژی های جایگزین را امتحان کنید.

1. علت را دریابید

مستقیم ترین راه برای مقابله با هوس های خود ، به ویژه اگر به طور منظم اتفاق می افتد ، رسیدن به علت اصلی است.

مگوایر می گوید: “ما اغلب سعی می کنیم با راه حل های کمک باند همه چیز را برطرف کنیم ، زمانی که باید برای حل مشکل اساسی عمیق تر عمل کنیم.”

بنابراین چند دقیقه وقت بگذارید و به اتفاقات زندگی خود فکر کنید.

شاید لازم باشد راه هایی برای دلسرد کردن یا سرگرمی خود پیدا کنید. همچنین ممکن است خواب کمتری داشته باشید.

همه این موارد در خارج از انبار راه حل دارند.

2. به آب برسید ، سپس دوباره ارزیابی کنید

آب موش در حال نوشیدن آب از یک بطری خارج است

جیم وایت ، RD ، ACSM XP ، صاحب استودیوی Jim White Fitness & Nutrition در ویرجینیا ، می گوید: “کم آبی بدن معمولاً باعث ایجاد تعادل الکترولیت می شود.”

“ولع به نمک راهی است که به شما می گوید آب بیشتری بنوشید تا تعادل مایعات بدن شما بازگردد” ، اما ما معمولاً این را اشتباه تفسیر می کنیم.

وایت می گوید تشخیص این دو مشکل است زیرا “آنها با یک مکانیسم مشابه در مغز کنترل می شوند”.

بنابراین وقتی نوبت به هوس های شور می رسد ، سعی کنید ابتدا مقداری آب بنوشید (شاید شما هم به آن نیاز داشته باشید) و ببینید آیا میل به نوشیدن برطرف می شود.

3. جایگزینهای کم سدیم پیدا کنید

چیپس تازه سیب زمینی خانگی

غذاهای میان وعده سالم بیش از هر زمان دیگری در دسترس هستند – برای پیدا کردن برخی از برچسب ها در راه به فروشگاه مواد غذایی مراجعه کنید.

ممکن است متوجه شوید که میان وعده های کم سدیم میل شما را برطرف می کند ، همانطور که روز خود را با نمک پر می کنید.

مگوایر می گوید: “اگر بتوانید میان وعده ها را زیر 200 میلی گرم سدیم نگه دارید ، فضای زیادی برای غذای شما باقی می گذارد و از محدودیت روزانه شما تجاوز نمی کند.”

کیک های پاپ کورنی لاغر ، تکه های سبزیجات خارج از مسیر Eaton Path یا Fitzoy Tangi Dijon برای اسکناس های پیش ساخته بدون دانه مناسب هستند.

به خاطر داشته باشید که میان وعده های شور واقعا در مورد هوس ها مشکلی ایجاد نمی شود. واقعیت این است که ما به هیچ سرویسی متصل نیستیم.

چه از یک میان وعده کم سدیم و چه از یک میان وعده سنتی شور لذت ببرید ، مصرف دقیق آن می تواند به شما در رسیدن به اهداف روزانه سدیم کمک کند.

4. تنقلات خود را با ادویه جات بچشید

نمک می تواند طعم غذا را افزایش دهد – اما ادویه ها همین کار را بدون سدیم انجام می دهند.

مگوایر پیشنهاد می کند از سبزیجات تازه و خشک شده و ادویه جات برای افزودن طعم بیشتر به میان وعده ها یا وعده های غذایی خود استفاده کنید.

هنگام انتخاب مخلوط ادویه جات مراقب باشید ، اما ممکن است حاوی نمک باشند.

5. میان وعده های بدون نمک و ترد را امتحان کنید

کاسه چیپس سیاه

بیشتر هوس های شور بر روی تنقلات ترد می چرخند ، که این سsال را ایجاد می کند: آیا نمک می خواهید یا کرانچ؟

شما می توانید از یک میان وعده بدون نمک و ترد راضی باشید – مخصوصا اگر در حال انجام استرس میان وعده هستید و به کاهش استرس کمک می کند.

وایت سبزیجاتی مانند هویج بچه یا کرفس مانند حمص ، آجیل و دانه های بدون نمک ، یا پاپ کورن هوایی پخته شده با گیاهان را به عنوان جایگزینی برای امتحان پیشنهاد می کند.

همچنین می توانید چیپس های سیاه بدون نمک ما را تهیه کنید.

6. عادت را ترک کنید

وایت می گوید: “اگر به رژیم غذایی با سدیم بالا عادت کرده اید ، بدن شما به طور طبیعی هوس غذاهای پر سدیم می کند ، زیرا دریافت آن اینگونه است.”

برخورد با برخی از هوس ها در حال حاضر ممکن است راه را کاهش دهد.

وایت میزان مواد غذایی بسته بندی شده را که می خورید ارزیابی می کند.

او می گوید: “راحتی میان وعده های بسته بندی شده ، توصیه های روزانه برای میزان مصرف سدیم را راحت تر می کند و در ولع مصرف کمک می کند.”

7. به دنبال یک میان وعده یا وعده غذایی متعادل باشید

شما ممکن است هوس کنید زیرا به غذا نیاز دارید (شگفت آور ، ما می دانیم).

به جای خوردن یک میان وعده نمکی که کربوهیدرات اصلی است ، یک وعده غذایی یا میان وعده را که همه ماکروها را متعادل می کند امتحان کنید تا مدت بیشتری سیر بمانید.

این شیرینی های کره بادام زمینی غیر پخته شیرین و شور هستند اما همچنین متعادل هستند تا قند خون شما را ثابت نگه داشته و اشتهای شما تحت کنترل باشد.

آیا به دنبال اطلاعات تغذیه ای تخصصی تری هستید؟ از BODNutrition.com دیدن کنید و بیاموزید که چگونه با استفاده از دو برنامه تغذیه ای خود ، 2B Mindset و Portion Fix ، برای طولانی مدت تغذیه سالم داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید