۷ نکته مفید برای تناسب اندام برای افراد بالای ۴۰ سال – شما باید سالم باشید


یادت می آید زمانی که فقط ۱۸ سال داشتی؟ شما قبول دارید که انرژی ای که در جوانی در شما جریان داشت بسیار ارزشمند است. اما متأسفانه با بالغ شدن شما این تغییر می کند.

بسیاری از افراد مسن با افزایش سن از یک عارضه جسمی یا دیگری شکایت دارند. این امر به ویژه در افرادی که به تازگی از مرز ۴۰ عبور کرده اند رایج است. به این دلیل است که بدن یک فرد ۴۰ ساله مانند دو دهه قبل چربی نمی سوزاند.

این بدان معنا نیست که اقدامات عملی برای تنظیم بدن شما برای حفظ فرم بدون توجه به سنی که در حال چرخش هستید وجود ندارد.

در اینجا برخی از مفیدترین نکات تناسب اندام برای افراد بالای چهل سال آورده شده است.

۱. تا جایی که امکان دارد بیرون بروید

اگر در مناطقی زندگی می کنید که هوا سرد است، استفاده از فعالیت های داخل خانه مفید است. می توانید زمانی را صرف بازدید از موزه ها، گالری ها، مراکز هنری و کتابخانه ها کنید. یافتن مکان‌های رایگان زیادی که می‌توانند شما را مورد توجه قرار دهند، غیرعادی نیست.

با این حال، اگر خیلی تمایلی به حضور در داخل خانه ندارید، فقط در اطراف منطقه خود قدم بزنید. هوای تازه برای سلامتی شما معجزه می کند.

۲. همیشه قبل از ورزش بدن خود را گرم کنید

با افزایش سن، ماهیچه‌ها و تاندون‌های شما انعطاف‌پذیرتر می‌شوند و این می‌تواند منجر به آسیب شود. با این حال، گرم کردن بدن به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه می تواند به شما در جلوگیری از آسیب قبل از ورزش کمک کند. این یکی از مهمترین نکات تناسب اندام برای افراد بالای چهل سال است. در واقع، گرم کردن بدن نباید کاری باشد که قبل از تمرین انجام دهید، بلکه باید اولین بخش از تمرین شما باشد.

۳. لذت ببرید

با افزایش سن، ممکن است بخواهید به جای ورزش کردن در باشگاه، زمان بیشتری را با دوستان و خانواده بگذرانید. این هم خوبه!

فقط به یاد داشته باشید که تا می توانید از زندگی لذت ببرید. در ورزش ها، سرگرمی ها، رقصیدن، آواز خواندن و سایر فعالیت هایی که باعث شادی شما می شود شرکت کنید.

۴. همه چیز خوب است

غذایی که می خورید می تواند بر جوان بودن شما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، خوردن فست فود به این معنی است که شما پوند اضافی را در اطراف وسط خود ذخیره می کنید. از سوی دیگر، غذاهای سالم مانند میوه ها، سبزیجات، گوشت بدون چربی و ماهی می توانند به کاهش وزن، کاهش کلسترول و کاهش خطر بیماری قلبی کمک کنند.

نکات تناسب اندام برای افراد بالای 40 سال

۵. تمرینات قدرتی سبک انجام دهید

هنگامی که شما بیش از ۴۰ سال سن دارید، باید تمرینات قدرتی خود را با تغییراتی که با افزایش سن در بدن شما اتفاق می‌افتد هماهنگ کنید. بنابراین، مردان و زنان بالای ۴۰ سال باید رویکرد متفاوتی نسبت به همسالان جوانتر خود در تمرینات قدرتی داشته باشند. افراد بالای ۴۰ سال باید حداکثر سه بار در هفته تمرینات قدرتی سبک انجام دهند.

۶. محدودیت های خود را بشناسید

خودتان را فراتر از توانایی های جسمی یا ذهنی خود فشار ندهید. سعی نکنید کاری را انجام دهید که می دانید نباید انجام دهید. بدترین حالت، ممکن است صدمه ببینی یا به کسی صدمه بزنی. درعوض، سرعت بخشیدن به خود در حالی که مرزهایی که قبلا انجام نداده‌اید را کنار می‌زنید، سودمند است. با این حال، اگر از نتیجه عشق جدید خود به صخره نوردی یا غواصی مطمئن نیستید، بهترین کار این است که از متخصصان سؤال بپرسید.

۷. تمرینات دیگر را امتحان کنید

بسیاری از تمرینات دیگر وجود دارد که می توانید با افزایش سن انجام دهید. می توانید تمریناتی مانند زنگ شنا، رقص، یوگا، تمرینات هالتر، شنا و هنرهای رزمی را امتحان کنید. این تمرین‌ها تمرین‌هایی با وزن متوسط ​​و با تکرار متوسط ​​هستند که با افزایش سن، قدرت و انعطاف‌پذیری مورد نیاز بدن شما را فراهم می‌کنند.

کمترین

انجام فعالیت بدنی منظم برای هر گروه سنی ضروری است. با این حال، ضروری است که بدانید در یک سن خاص چه چیزی برای شما بهترین است. این بیش از ۴۰ کارت تناسب اندام که در بالا مورد بحث قرار گرفت به شما کمک می کند تا با افزایش سن به عنوان یک کمانچه تناسب اندام بمانید.

سریعترین رژیم لاغری