8 8 جایگزین سالم برای قهوه اگر سعی می کنید کافئین را ترک کنید


به سختی می توان آن فنجان قهوه را کنار گذاشت. چه طعم غنی ، مزه دار ، تقویت کننده انرژی و یا مراسم زانو زدن باشد ، دلایل زیادی برای دوست داشتن قهوه وجود دارد.

اما گاهی اوقات ، قطع رابطه با چیزی که دوست دارید سالم تر است – و قهوه نیز از این قاعده مستثنی نیست. ممکن است متوجه شده باشید که کافئین شما را در شب بیدار نگه می دارد ، ممکن است بعد از آن احساس عصبی کنید ، یا ممکن است شرایط پزشکی داشته باشید که لازم است قهوه خود را محدود کنید. اگر در حال تجدید نظر در فنجان روزانه خود (یا دو) هستید ، یافتن جایگزین قهوه می تواند انتقال را آسان تر کند.

برای خواندن بسیاری از گزینه های سالم قهوه که هنوز طعم ، مزه یا مراسم مورد نظر شما را ارائه می دهند ، ادامه مطلب را بخوانید.

خوب و بد قهوه

فواید قهوه

یکی از بزرگترین مزایای نوشیدن قهوه ، افزایش سریع انرژی است. این به لطف یک محرک معروف به کافئین است.

با توجه به بررسی مطالعات انجام شده ، کافئین می تواند به شما در تفکر واضح تر و افزایش خلق و خو و هوشیاری از 37.5 به 450 میلی گرم (میلی گرم) در روز کمک کند. وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) تخمین می زند که یک فنجان قهوه سیاه دم کرده تقریبا 96 میلی گرم کافئین را تامین می کند.

بر اساس یک بررسی تحقیقی ، قهوه همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ملانوئیدین (رنگ های قهوه ای) و فنیل آلانین است. آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد محافظت می کنند. کارشناسان می گویند رادیکال های آزاد عامل اصلی زود انزالی و بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان و بیماری های قلبی هستند. بدن شما می تواند رادیکال های آزاد را از طریق استرس ، داروهای خاص ، دود سیگار و آلودگی هوا تجمع دهد.

اما تا آنجا که قهوه می تواند مفید باشد ، مضرات زانو بسیار زیادی دارد.

عوارض جانبی قهوه

استیسی سیمون ، MS ، RDN ، متخصص تغذیه ثبت شده در شهر نیویورک می گوید: “کافئین می تواند اضطراب را افزایش دهد ، باعث اضطراب شود و کیفیت و خواب را کاهش دهد.” او می گوید که بسیاری از مردم متوجه می شوند که قهوه خود باعث مشکلات گوارشی مانند ناراحتی دستگاه گوارش ، تهوع و رفلاکس می شود. همچنین می تواند برای برخی از افراد باعث نفخ شود.

فواید ترک قهوه

از آنجا که کافئین یک محرک است ، می توانید وابستگی به قهوه را افزایش دهید. اگر هر روز برای افزایش سطح آزادسازی انرژی خود به قهوه تکیه می کنید ، ممکن است عوارض جانبی را تجربه کنید که نتوانید مشکل خود را برطرف کنید. سیمون می گوید: “این را به عنوان نشانه ای از زمان پایان رابطه (یا حداقل ، تجدید نظر در وابستگی خود) در نظر بگیرید.” بنابراین سیمون می گوید انگیزه ای برای کاهش مصرف کافئین وجود دارد.

مراقب این عوارض جانبی دیگر قهوه باشید:

  • اختلال در خواب
  • عصبی بودن
  • سفرهای مکرر به دستشویی
  • ضربان قلب سریع
  • لرزش ماهیچه ها
  • مسائل مربوط به GI
  • تحریک پذیری

اگر از هر یک از این عوارض جانبی ناراحت هستید ، در عادت قهوه خود تجدید نظر کنید.

اگر باردار هستید ، ممکن است بخواهید قهوه را کنار بگذارید یا جایگزین قهوه پیدا کنید. کالج متخصصان زنان و زایمان آمریکا توصیه می کند که زنان باردار مصرف کافئین خود را به کمتر از 200 میلی گرم در روز محدود کنند. با پزشک خود مشورت کنید تا مشخص شود چه چیزی برای شما مناسب است.

چگونه کافئین را کنار بگذاریم یا قهوه را از بین ببریم

اگر برای نوشیدن قهوه آماده هستید ، با مخلوط کردن مقدار روزانه قهوه خود شروع کنید. این به شما این ایده را می دهد که چه زمانی و کجا باید کاهش دهید.

به عنوان مثال ، اگر معمولاً بیشترین مقدار قهوه را در صبح می نوشید ، سعی کنید به یک لیوان کوچکتر بروید. یا حجم نوشیدنی بعدی را برای ناهار خود در کافی شاپ کاهش دهید. اگر معمولاً آبجو سرد می نوشید ، که حاوی کافئین بیشتری نسبت به قهوه قطره ای است ، سعی کنید آن را برای شروع با یخ اضافی سفارش دهید. کلینیک مایو توصیه می کند که به تدریج کاهش دهید تا بدن شما بتواند به سطوح پایین کافئین عادت کند بدون این که از عوارض ترک بیش از حد رنج ببرد.

با این حال ، عوارض جانبی مانند سردرد و تحریک پذیری ممکن است ، بنابراین به آمادگی آن کمک می کند. “واکنش [the side effects] با هدف نوشیدن مقدار زیادی آب و لذت بردن از انرژی طبیعی ، مانند ورزش و زمان در معرض آفتاب ، ”می گوید سارا شلیچتر ، MPH ، لیست سطل RDN Tommy و صاحب Running for Nutrition.

گنجاندن گزینه های قهوه (همانطور که در زیر ذکر شده است) در برنامه معمول شما یکی دیگر از راه های عالی برای ترک عادت شما است.

7 جایگزین سالم برای قهوه برای امتحان کردن

1. چای مچا

ماتچا لاته

اگر صبح نوشیدنی گرم می خواهید ، کبریت را امتحان کنید. سیمون می گوید این یک نوع چای سبز پودری غنی از آنتی اکسیدان است که می تواند به کاهش التهاب کمک کند. می توانید این پودر را در آب داغ برای چای با طعم خاکی مخلوط کنید ، یا آن را به شیر یا جایگزین های شیر اضافه کنید تا یک لاته سبز پر جنب و جوش ایجاد شود.

علاوه بر این ، پژواک هایی که از مسابقه دریافت می کنید باعث می شود بدون شوک هایی که معمولاً با قهوه تجربه می کنید ، هوشیار باشید. سیمون می گوید: “Mecha حاوی اسید آمینه ای به نام L-theanine است که به شما انرژی آرام می دهد و تصادف نمی کند.” (این یکی از دلایلی است که شما l-theanine را در شیرینی آرام HUM پیدا می کنید.)

او می گوید توجه داشته باشید که مکا حاوی کافئین است ، اگرچه این مقدار بسیار کمتر از قهوه است.

2. آب میوه و سبزیجات تازه و اسموتی

مخلوط کردن یا استخراج میوه ها و سبزیجات تازه در آب میوه یا اسموتی یک راه عالی برای دریافت دوز جالب ویتامین ها و مواد معدنی در یک وعده است. ربکا والدز ، MS ، RDN ، متخصص تغذیه می گوید: “میوه های تازه ، مانند انواع توت ها ، موز و پرتقال و سبزیجات برگ دار ، مانند توت سیاه و اسفناج ، سرشار از ویتامین هایی هستند که به بدن شما در تبدیل غذا به سوخت کمک می کند.” اراده های انرژی نامیده می شود. ” او می گوید: “میوه ها همچنین حاوی گلوکز هستند که منبع سوخت مورد علاقه مغز شما است.”

اگر آبمیوه گیری یا مخلوط کن دارید ، با ترکیب های طعم دار مختلف بازی کنید تا چیزی را پیدا کنید که دوست دارید. (ما از این اسموتی ویتامین C یا اسموتی نارگیل آبرسان پوست خوشم می آید.)

3. قهوه کاسنی

اگر نمی توانید طعم قهوه را به اشتراک بگذارید ، قهوه کاسنی برای شما مناسب است. سیمون می گوید: “این نوشیدنی که از ریشه کاسنی تهیه شده است ، شبیه قهوه است ، طعم و بوی خوبی دارد ، اما بدون کافئین و اسیدیته ای که دانه های قهوه برای لیوان به ارمغان می آورد.”

ریشه کاسنی حاوی اینولین است ، یک پروبیوتیک که می تواند به بهبود سلامت روده و کاهش التهاب کمک کند. همچنین می تواند کنترل قند خون را بهبود بخشد: مطالعه ای در سال 2017 نشان داد که اینولین کاسنی به کنترل قند خون در موش های مبتلا به دیابت نوع 2 پس از هشت هفته کمک می کند. سیمون می گوید ، با این حال ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

شما می توانید قهوه کاسنی را در برخی از کافی شاپ ها پیدا کنید ، یا می توانید یک بسته پودر بخرید و آن را در خانه درست کنید. قهوه کاسنی اغلب با قهوه معمولی 50/50 مخلوط می شود ، که راهی عالی برای نصف کردن مصرف کافئین است. اما اگر می خواهید قهوه معمولی را کاملاً مخلوط کنید ، قبل از سفارش برچسب یا منو را بررسی کنید.

سیمون می گوید زنان باردار یا شیرده باید به طور کلی از کاسنی خودداری کنند.

4. سرکه سیب

قاشق غذاخوری سرکه سیب

کورتنی دی آنجلو ، MS ، RDN ، متخصص تغذیه ثبت شده در Fit Healthy Moma ، می گوید: “کمی کم است ، اما تحمل کنید”. بر اساس یک بررسی در سال 2014 ، سرکه سیب (ACV) با تخمیر شکر از سیب و تشکیل ترکیبی به نام استیک اسید ساخته می شود.

اسید استیک با ارائه بسیاری از مزایای مربوط به ACV اعتبار دارد. دی آنجلو می گوید: “با کمک به تنظیم سطح قند خون ، حفظ سطح انرژی و جلوگیری از خستگی ، انرژی بیشتری در طول روز به شما می دهد.”

ACV می تواند برای دندان های شما سخت باشد ، بنابراین مستقیم آن را نخورید. در عوض ، همانطور که توسط کلینیک کلیولند توصیه شده است ، مقدار کمی (بیش از 1 تا 2 قاشق چای خوری) محلول در آب گرم را توصیه نکنید.

5. چای چای

چای یک نوشیدنی شیرین و تند است که از هند سرچشمه گرفته است. از ترکیب چای سیاه با گیاهان معطر و ادویه جات مانند دارچین ، میخک و فلفل سیاه تهیه می شود.

سایمون خاطرنشان می کند: “با وجود اینکه هنوز یک نوشیدنی کافئین دار هستید ، کافئین کمی نسبت به یک فنجان قهوه صبحگاهی دارید.” “در مقایسه با یک فنجان قهوه ، فنجان چای شما حاوی حدود 25 میلی گرم کافئین است که می تواند بیش از 75 میلی گرم باشد.” این باعث می شود چای جایگزین مناسبی برای کاهش مصرف روزانه کافئین باشد ، در حالی که برخی از مزایای افزایش انرژی را نیز به دست می آورد.

آن را با کمی آب گرم و شیرین (اختیاری) آماده کنید ، یا یک چای لاته کف دار را امتحان کنید.

6. آب گرم با لیمو

آب لیمو ترش لیموناد

سیمون می گوید: “در حالی که مطمئناً به شما کافئین نمی دهد که از صبحانه لذت می برید ، لیموناد داغ به یک نوشیدنی محبوب برای شروع روز شما تبدیل شده است.”

فشردن کمی لیمو در یک لیوان آب گرم طعم تازه ای می بخشد ، که به شما کمک می کند تا بعد از یک خواب طولانی دوباره به آب بدن برسید. سیمون خاطرنشان می کند: لیموها منبع عالی آنتی اکسیدان ویتامین C هستند.

شما همچنین می توانید آن را سرد بنوشید ، اگرچه سیمون توصیه می کند آب را گرم کنید. او می گوید: “این یک جایگزین خوب و آرامش بخش برای یک فنجان قهوه صبح است.”

7. کامبوچا

کامبوچا یک نوشیدنی محبوب تخمیر چای است. مری ورتز ، MD ، RDN ، مشاور تغذیه Mommy Loves Best می گوید: “تردی نوشیدنی های ترش و میوه به من انرژی می دهد در وسط روز در بیشتر روزهای هفته.”

او می گوید که کامبوچا حاوی ویتامین B است که برای کمک به بدن در آزادسازی انرژی ضروری است. ملیسا میتری ، MS ، RDN ، متخصص تغذیه ثبت شده در Wellness Verge ، می گوید: این منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و پروبیوتیک ها است (باکتری های تقویت کننده سلامتی که برای معده متعادل به آن نیاز دارید). او می گوید این مواد مغذی می توانند به هضم غذا کمک کرده و انرژی مورد نیاز شما را بدون تصادف که معمولاً از کافئین دریافت می کنید ، تامین کنند.

هنگام خرید کامبوچا ، میتری توصیه می کند که گونه هایی با کمتر از 5 گرم شکر در هر وعده انتخاب کنید. یا ، سعی کنید خود را ایجاد کنید.

8. مکمل ها

.برای مرخصی اقدام کنید

اگر بدنبال افزایش انرژی هستید که معمولاً از کافئین موجود در قهوه دریافت می کنید ، می توانید برخی ویتامین ها و مکمل ها را برای آزادسازی ویتامین امتحان کنید. Uber Energy Reza HMU به طور خاص برای پشتیبانی از رله های انرژی طبیعی از طریق پشتیبانی آدرنالین طراحی شده است. این شامل ترکیبی از پنج سازگار مختلف است که به کاهش خستگی و ویتامین B برای متابولیسم گیرنده های خستگی کمک می کند. (به طور جدی ، این دارو با دوزهای موثر دارویی این گیاه قدرتمند بسته بندی شده است!) ترکیبات برجسته شامل alithro است که خستگی متوسط ​​جسمی و روحی را کاهش می دهد و L-tyrosine ، یک اسید آمینه است که به تسکین استرس کمک می کند و ممکن است به کاهش آثار جدی خستگی کمک کند. سطح انتقال دهنده های عصبی به دلیل استرس کاهش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید