سری گلکسی اس ۲۳ سامسونگ یک قابلیت مهم اندروید را هنوز ندارد


شاید فکر کنید که با خرید پرچمدارهای به‌روز، همواره همه قابلیت‌های موجود را دارید. شاید هم باید اینطور باشد اما خب نیست! مثلا سری گلکسی اس ۲۳ سامسونگ یک قابلیت مهم اندروید را هنوز ندارد. هر چند ما انتظار این موضوع را داشتیم اما حالا تایید شده است.

غیبت آپدیت بدون مزاحمت در گلکسی اس ۲۳

آپدیت بدون مزاحمت اندروید (معادل Android Seamless Updates) به گوشی‌های اندرویدی اجازه می‌دهد آپدیت را در پس‌زمینه نصب کرده و وقتی شما به انتخاب خود، دستگاه را ری‌استارت کردید این آپدیت اعمال شود.

مزیت این ویژگی آن است که یک لایه ایمنی را فراهم می کند چرا‌ که به راحتی می توانید به وضعیت قبلی برگردید. در این روش آپدیت روی یک پارتیشن جداگانه نصب شده است و امکان بازگشت به نسخه قبلی سیستم‌عامل را به شما می‌دهد. همچنین از آنجا که مراحل نصب به‌روزرسانی در پس‌زمینه انجام می‌شود، مزاحم کاربران نشده و به آن‌ها این امکان را می دهد که از گوشی خود در حین نصب به روز رسانی استفاده کنند.

امسال و همچنان سامسونگ این قابلیت را برای محصولات خود و حتی سری پرچمدار گلکسی S23 ارائه نمی‌کند.

البته ما انتظار این موضوع را هم داشتیم. اگر به یاد داشته باشید حدود ۳ ماه پیش در ترنجی برای شما نوشتیم که رابط کاربری One UI 6.0 قابلیت آپدیت بدون مزاحمت را به گلکسی‌های سامسونگ خواهد آورد. در حال حاضر گلکسی S23 با رابط کاربری One UI 5.1 عرضه می‌شود و این قابلیت را ندارد.

رابط کاربری One UI 6.0 قابلیت آپدیت بدون مزاحمت را به گلکسی‌های سامسونگ خواهد آورد

با بررسی‌های انجام شده توسط 9To5Google مشخص شد که گلکسی اس ۲۳ اولترا برنامه‌های Inware و Treble Info که داده‌های سیستم را برای گزارش اطلاعات و به‌روزرسانی‌های بدون مزاحمت بررسی می‌کنند، در دسترس نیستند.

سامسونگ سال‌ها است که به‌روزرسانی‌های بدون مزاحمت اندروید را ارائه نمی‌کند و نبودشان در رابط کاربری این شرکت جای تعجب ندارد. سامسونگ این ویژگی مهم اندروید را به دلیل نگرانی در مورد فضای ذخیره‌سازی نادیده می‌گیرد، زیرا ویژگی به‌روزرسانی‌های بدون مزاحمت اندروید، فضای ذخیره‌سازی را کاهش می‌دهد.

البته این مسئله حداقل برای پرچمدارهای این برند چندان مهم نیست زیرا سامسونگ در خانواده گلکسی اس ۲۳ (به جز مدل پایه) حداقل 256 گیگابایت حافظه داخلی را ارائه می دهد.

علاوه بر این، می‌تواند حجم اپلیکیشن‌های سامسونگ را کاهش دهد، زیرا آنها بیش از 50 گیگابایت فضای گلکسی اس 23 اولترا را اشغال می‌کنند، که به طور قابل‌توجهی بیشتر از گلکسی اس 22 اولترا سال گذشته است. آن دستگاه بیش از 30 گیگابایت را برای فایل‌های سیستمی استفاده می‌کرد.

نظر شما چیست؟ این قابلیت برای شما اهمیت دارد؟ مهم‌ترین اهمیتش عدم غیرقابل‌استفاده‌شدن دستگاه در حین آپدیت است.