شیائومی ۱۳ چند آپدیت اندروید دریافت خواهد کرد؟


شیائومی در زمینه ارائه آپدیت اندروید آن‌چنان نام خوش آوازه‌ای نیست. علاه‌براین‌که خیلی از گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی خود را با یک نسل قدیمی‌تر اندروید ارائه می‌کند، مدت پشتیبانی و سرعت ارائه آپدیت خوبی هم ندارد. با این حال در گوشی‌های پرچمدارش اوضاع کمی فرق می‌کند. به تازگی این شرکت اعلام کرده که شیائومی ۱۳ چند آپدیت اندروید دریافت خواهد کرد و کمی دلگرم کننده به نظر می رسد.

تعداد آپدیت های اندروید شیائومی ۱۳

سری شیائومی ۱۳ طبق معمول در آخرین روزهای سال ۲۰۲۲ برای بازار چین رونمایی شد. این خانواده شامل ۲ عضو پرچمدار Xiaomi 13 و Xiaomi 13 Pro بود و مدل اولترا هنوز معرفی نشده است.

در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۳ که در بارسلون درحال برگزاری است، این پرچمدارهای شیائومی برای بازار جهانی رونمایی شدند. وقتی صحبت بازار جهانی پیش می‌آید، نگاه کاربران به وضعیت نرم افزاری و تعداد به روزرسانی، تیزتر است.

شیائومی ۱۳

شیائومی ۱۳ پرو

شیائویم ۱۳ و ۱۳ پرو با اندروید ۱۳ پیش فرض عرضه می‌شوند. رابط کاربری شخصی سازی شده این برند به نام MIUI 14 روی این سیستم عامل قرار دارد. آنطور که این شرکت وعده داده است، ۳ سال آپدیت اساسی اندروید و ۵ سال آپدیت امنیتی ارائه خواهد کرد.

این یعنی Xiaomi 13 و Xiaomi 13 Pro باید تا و به صورت رسمی اندروید ۱۶ آپدیت شوند. همچنین تا اواخر سال ۲۰۲۷ آپدیت امنیتی اندروید را دریافت کنند.

اولین مرتبه‌ای نیست که شیائومی وعده ۳ سال آپدیت اساسی اندروید را می‌دهد اما ادامه این مسیر در سری Xiaomi 13 بد به نظر نمی‌رسد. البته که منتظر افزایش این مدت زمان پشتیبانی و افزایش تعداد دستگاه‌های قرارگرفته زیر این چتر پشتیبانی هستیم. مثلا شیائومی ۱۳ لایت که اسم خانواده پرچمدار این شرکت را دارد اما همین روزها با اندروید ۱۲ عرضه شده است که باعث ناامیدی است.

شیائومی 13 پرو و 13 با اسنپدراگون 8 نسل 2 و دوربین بهبودیافته لایکا رسما معرفی شدند

نظر شما درباره عملکرد شیائومی در زمنیه عرضه آپدیت چیست؟