عذرخواهی اپل بابت تبلیغ جنجالی آیپد پرو؛ لغو کمپین‌های تبلیغاتی آن


اپل تاکنون برخی از به‌یادماندنی‌ترین تبلیغات ویدیویی را ارائه کرده است، اما آخرین آن‌ها یعنی تبلیغ «Crush» نسل جدید آیپد پرو، آن‌طور که بایدوشاید مورداستقبال کاربران واقع نشد. این ویدئو تعداد زیادی از ابزارهای خلاقانه را نشان می‌دهد که توسط یک پرس هیدرولیک خرد می‌شوند و به‌جای آن‌ها، یک iPad Pro در انتهای آن ظاهر می‌شود. تبلیغ جنجالی آیپد پرو واکنش‌های شدیدی را در رسانه‌های اجتماعی به‌همراه داشت که درنهایت باعث شد اپل با انتشار بیانیه‌ای رسمی، از بابت انتشار آن عذرخواهی کند.

عذرخواهی اپل بابت تبلیغ جنجالی آیپد پرو

اپل امروز به انتقادات پاسخ داده و با اعلام این‌که «از هدف خود بازماندیم»، به‌صورت عمومی عذرخواهی کرده است.

تبلیغ «Crush» خرد کردن آلات موسیقی، رنگ‌ها، لنزهای دوربین، کتاب‌ها، شخصیت‌های فیلم، مجسمه‌ها و موارد دیگر را به تصویر می‌کشد. ایده این است که کارهای خلاقانه‌ای که با این ابزارها صورت می‌گیرد را می‌توان با آیپد نیز انجام داد، اما این مفهوم اصلاً به مذاق کاربران خوش نیامده است.

عذرخواهی اپل بابت تبلیغ جنجالی آیپد پرو

عذرخواهی اپل بابت تبلیغ جنجالی آیپد پرو

در بیانیه‌ای به Ad Age در روز پنجشنبه، Tor Myhren، معاون ارتباطات بازاریابی اپل، بابت این موضوع عذرخواهی کرد:

«خلاقیت، DNA ما در اپل است و برای ما بسیار مهم است که محصولاتی را طراحی کنیم که خلاقیت را در سرتاسر جهان تقویت کنند. هدف ما این است که همیشه راه‌های بی‌شماری را که کاربران بیان می‌کنند و ایده‌های خود را ازطریق آیپد زنده می‌کنند، جشن بگیریم. ما با این ویدیو هدف اصلی خود را از دست دادیم و متأسفیم.»

تبلیغ “Crush” روز سه‌شنبه در حساب رسمی X تیم کوک و کانال یوتیوب اپل پست شد. این تبلیغ هنوز به‌صورت عمومی منتشر نشده بود و اپل اکنون می‌گوید که برنامه‌هایش برای نمایش این تبلیغ در تلویزیون را لغو کرده است. بااین‌حال، درحال‌حاضر این ویدیو همچنان در هر دو پلتفرم زنده است.

 

 

 

Ad Age می‌گوید که این تبلیغ توسط اپل در داخل خود این شرکت ساخته شده است، نه توسط یک آژانس تبلیغاتی خارجی.

نظر شما درباره تبلیغ جنجالی اپل چیست؟ آیا آن را خلاقانه می‌دانید و یا حس‌وحال کنار گذاشتن برخی ابزارهای نوستالژیکی که خود آیپدها نیز هنوز به‌طور کامل نتوانسته‌اند با آن‌ها جایگزین شوند را دارید؟





منبع