قیمت پیکسل 8a گوگل فاش شد: گران‌تر از نسل قبل


اطلاعات زیادی درباره Pixel 8a به بیرون درز کرده است. رندر ها، جزئیات طراحی این گوشی هوشمند را نشان می‌دهند. این دستگاه حتی در تبلیغ رسمی Google Fi نیز مشاهده شده بود. تاکنون قیمت پیکسل 8a گوگل یک راز بود؛ در حال حاضر اما اطلاعاتی درباره قیمت این تلفن هوشمند، فاش شده است.

پیکسل 8a قیمتی بیش از ۵۰۰ دلار خواهد داشت

یک افشاگر اطلاعات قیمت پیکسل 8a را در یک فروشگاه کانادایی مشاهده کرده است. نسخه ۱۲۸ گیگابایتی Pixel 8a با قیمت ۷۰۸.۹۹ دلار کانادا (۵۱۳ دلار آمریکا) به دست کاربران خواهد رسید. نسخه ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی این تلفن هوشمند نیز با قیمت ۷۹۲.۹۹ دلار کانادا (تقریباً معادل ۵۷۵ دلار آمریکا) قابل تهیه خواهد بود. مدل ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی Pixel 7a با قیمت ۵۹۹ دلار کانادا (۴۴۰ دلار آمریکا) به دست کاربران رسید. بنابراین، پیکسل 8a تقریباً ۱۰ درصد گران‌تر از مدل قبلی خود است.

قیمت Pixel 8a

قیمت Pixel 8a

طراحی Pixel 8a از طریق افشاگری ها و رندر های متعدد فاش شده است. این تلفن هوشمند دارای ماژول دوربین نواری شکل و گوشه های گرد است. طراحی کلی آن مشابه Pixel 8 به نظر می‌رسد. این دستگاه در چهار رنگ مختلف به دست کاربران خواهد رسید.

یکی از بزرگ‌ترین ارتقا های پیکسل 8a، استفاده از یک صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی است. این اولین بار است که گوگل در گوشی های سری A خود به سراغ استفاده از نمایشگری با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی می‌رود. گفته می‌شود که این دستگاه دارای یک صفحه نمایش ۶.۱ اینچی OLED بوده که توانایی تولید حداکثر روشنایی ۱,۴۰۰ نیت را دارد.

پیکسل 8a گوگل مانند پیکسل ۸، از تراشه Tensor G3 برخوردار خواهد بود. البته گوشی مذکور، از نسخه آندرکلاک شده این چیپست استفاده می‌کند. این دستگاه همچنین دارای ۸ گیگابایت حافظه رم و تراشه امنیتی Titan M خواهد بود. Pixel 8a به طور پیش‌فرض با اندروید ۱۴ به دست کاربران خواهد رسید.

گوشی Pixel 8a گوگل با دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی از راه می‌رسد

انتظار می‌رود که این گوشی میان‌رده آینده گوگل مانند نسل قبل از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی برخوردار باشد. دوربین سلفی Pixel 8a وضوح ۱۳ مگاپیکسلی خواهد داشت. البته انتظار می‌رود که این تلفن هوشمند از برخی از ویژگی های جدید دوربین Pixel 8 مانند Best Take و Magic Eraser بهره‌مند شود.

شایعه شده که Pixel 8a دارای باتری ۴,۵۰۰ میلی‌آمپری بوده و از شارژ سریع ۲۷ واتی (به همراه شارژ بی‌سیم ۷.۵ واتی) پشتیبانی خواهد کرد. این یک ارتقاء قابل‌توجه است. زیرا که Pixel 7a تنها از شارژر ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کرد. همچنین شایعاتی در مورد بهبود ویژگی «آمار باتری» وجود دارد که جزئیاتی مانند تاریخ تولید، چرخه شارژ و سلامت باتری را نشان می‌دهد.

تصویر زنده پیکسل 8a حاشیه نمایشگر نسبتاً زیاد و پنل پشتی مات این گوشی را نشان می‌دهد

نظر شما درباره Pixel 8a چیست؟



منبع