ماکت های سری آیفون ۱۶ را ببینید: طراحی جدید ماژول دوربین و مدل پرو مکس غول‌پیکر!


علیرغم امنیت بالای اپل (که مطمئناً بسیار بهتر از گوگل است)، اما حتی این غول فناوری کوپرتینویی نیز نمی‌تواند به طور کامل جلوی افشای اطلاعات را بگیرد. هم‌اکنون، تصویر ماکت های سری آیفون ۱۶ منتشر شده است. این ماکت ها نشان می‌دهند که سری iPhone 16 چه شکل و شمایلی خواهد داشت.

ماکت های سری iPhone 16 فاش شد: تأکید دوباره بر بازطراحی ماژول دوربین

تصاویر ماکت های سری آیفون ۱۶ توسط یک کاربر شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) با نام Sonny Dickson، منتشر شده است. ممکن است بین این دستگاه های ساختگی و نسخه های نهایی آماده فروش سری iPhone 16، تفاوت هایی وجود داشته باشد. اما باز هم این تصاویر، کلیات طراحی را به نمایش می‌گذارند.

ماکت های سری iPhone 16

اولین نکته‌ای که احتمالا متوجه خواهید شد این است که ماکت های آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس دارای یک ماژول دوربین بازطراحی شده هستند. به نظر می‌رسد که طراحی جزیره دوربین این دو گوشی آینده اپل، ترکیبی از طراحی ماژول دوربین آیفون ایکس (دو لنز دوربین به طور عمودی بر روی یکدیگر قرار گرفته بودند) و سری آیفون ۱۵ فعلی است. در حال حاضر نمی‌توان گفت که این طراحی زیباست یا نه. اما مطمئنا شاهد یک تغییر مهم در طراحی قاب پشتی گوشی های اپل هستیم.

با کمی دقت بیشتر، متوجه تغییرات بیشتری می‌شویم. در مرحله بعد، متوجه خواهید شد که چگونه آیفون ۱۶ پرو مکس در سمت چپ، دیگران برادران خود را کوچک نشان می‌دهد. ادعا می‌شود که این تلفن هوشمند آینده اپل دارای صفحه نمایش بزرگ ۶.۹ اینچی خواهد بود. این بزرگ‌ترین Pro Max تولید شده تاکنون است. آیفون ۱۵ پرو مکس که در سال ۲۰۲۳ معرفی شد، دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی بود. پس، این یک تغییر کوچک نیست.

همان‌طور که منبع این گزارش اشاره می‌کند، به غیر از دو نکته بالا، نمی‌توان تفاوت محسوس دیگری را در این ماکت ها مشاهده کرد. البته انتظار می‌رود که یک دکمه جدید در برخی از مدل‌ ها (احتمالاً برای کنترل دوربین) وجود داشته باشد. البته به‌نظر نمی‌رسد که این دکمه در دستگاه های ماکت، گنجانده شده باشد. از سوی دیگر، ما انتظار به‌کارگیری تراشه های جدیدی را در مدل های پرو داریم. احتمالا چند ویژگی هوش مصنوعی نیز در iOS 18 وجود خواهد داشت. مانند هر سال، بخشی از مشخصات دیگر نیز ارتقاء خواهند یافت.

آیفون ۱۶ پلاس در هفت رنگ متفاوت عرضه خواهد شد

ما انتظار داریم که سری iPhone 16 در ماه سپتامبر رونمایی شود. بنابراین زمان زیادی تا معرفی این تلفن های هوشمند پرچمدار آینده اپل باقی مانده است. احتمالا تا زمان رونمایی، شاهد انتشار اطلاعات بسیار بیشتری خواهیم بود.

نظر شما چیست؟ آیا این طراحی جدید ماژول دوربین آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس را می‌پسندید؟



منبع