کاهش انتظار فروش هدست اپل به یک‌پنجم تخمین‌های قبلی


پیش‌بینی فروش هدست Reality Pro اپل برای سال جاری حدود ۱ میلیون دستگاه بود. با این حال و بنابه‌دلایل مختلف شاهد کاهش انتظار فروش هدست اپل با یک‌پنجم تخمین‌های قبلی هستیم. این یعنی احتمالا بازار به محصول جدید اپل واکنش مثبتی نشان ندهد.

کاهش انتظار فروش هدست اپل

حدس زدن زمان عرضه رسمی هدست واقعیت افزوده اپل بسیار دشوار است. پیش از این، پیش‌بینی می‌شد که این هدست حدود یک میلیون دستگاه فروش را برای سال ۲۰۲۳ ثبت کند.

برآوردهای جدید فروش اما تصویری تاریک را نشان می دهد. گفته می‌شود که احتمالا فروش هدست اپل در سال ۲۰۲۳ بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دستگاه خواهد بود.

اگرچه اپل بارها اظهار نظر کرده که کاملاً به آینده واقعیت افزوده متعهد است، به نظر نمی رسد بازار آماده پذیرش چنین محصولی باشد. به گفته مینگ-چی کو، انتظار می‌رود که این هدست AR بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دستگاه فروش داشته باشد. این یک افت قابل توجه نسبت به پیش‌بینی ۵۰۰ هزاردستگاهی وی است.

پیش‌بینی فروش هدست اپل توسط Kuo در حال حاضر کمتر از آن چیزی است که مارک گورمن از بلومبرگ با عدد ۱ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی کرده بود.

چرا پیش بینی فروش هدست اپل کاهش دارد؟

دلیل تخمین فروش کمتر Kuo، احتمال تاخیر مجدد در عرضه هدست AR اپل است. گزارش قبلی بیان می‌کرد که قرار است این هدست در مراسم WWDC 2023 معرفی شود. با این حال گفته می‌شود مشکلات تولید دسته جدید محصولات اپل همچنان ادامه دارد.

گفته شده که حتی تیم طراحی به تیم کوک و جف ویلیامز هشدار دادند که هدست برای عرضه آماده نیست، اما طبق گزارش ها، هر دوی این مدیرها بر خلاف توصیه‌های تیم عمل کردند و ممکن است در نهایت هزینه تصمیم عجولانه خود را بپردازند.

با نگاهی به تخمین‌های کو احتمال قیمت بالای ۴ هزار دلاری برای این هدست وجود دارد. اگر ۳۰۰ هزار دستگاه از آن به فروش برسد درآمد ۱.۲ میلیارد دلاری برای اپل دارد که خوب است اما نسبت به تاریخچه عرضه محصولات جدید اپل، نمی‌توان گفت که یک موفقیت محسوب می‌شود.

آنطور که گفته می شود یک نمونه اقتصادی از این هدست با قیمت حدود ۱۰۰۰ دلار در سال آینده عرضه خواهد شد. با فرض موفقیت نسل اول و ارائه دلایل خرید به مصرف‌کنندگان، شاید این دسته از محصولات بتوانند موفق شوند.

۱۰ سال پیش گوگل عینک Google Glass را با قیمت ۱۵۰۰ دلار عرضه کرد یک شکست تمام عیار شد. حال باید دید که پس از یک دهه پیشرفت سرسام‌آور فناوری، دقت اپل و قیمت بالای هدست آن، خروجی کار چه خواهد شد.