امکان دانلود جانبی برنامه های آیفون ازطریق وب‌سایت با iOS 17.5 در اروپا فراهم شد


اپل امروز اولین نسخه بتای iOS 17.5 را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد و همان‌طور که انتظار می‌رفت، این به‌روزرسانی پشتیبانی از دانلود جانبی برنامه های آیفون از وب‌سایت‌های توسعه‌دهندگان در اتحادیه اروپا را ارائه می‌کند.

دانلود جانبی برنامه های آیفون ازطریق وب‌سایت با آپدیت iOS 17.5

در iOS 17.4، اپل به توسعه‌دهندگان اجازه داد تا برنامه‌های خود را ازطریق فروشگاه‌های برنامه جایگزین در اتحادیه اروپا ارائه دهند. اپل در ابتدا قصد داشت برنامه‌ها را فقط ازطریق این فروشگاه‌ها در دسترس قرار دهد، اما در ماه مارس، اپل اعلام کرد که درواقع پشتیبانی برای دانلود برنامه‌ها به‌طور مستقیم از وب‌سایت‌ها را نیز اضافه خواهد کرد.

برای ارائه یک برنامه برای دانلود از یک وب‌سایت در اتحادیه اروپا، توسعه‌دهندگان باید قوانین خاصی را رعایت کنند. توسعه‌دهندگان باید به‌مدت دو سال یا بیشتر در برنامه توسعه‌دهندگان اپل عضو باشند و باید یک برنامه با بیش از یک میلیون نصب اولیه در iOS در اتحادیه اروپا در سال قبل داشته باشند. سایر الزامات شامل ارائه به فرآیند تأیید اسناد رسمی اپل و انتشار سیاست‌های شفاف جمع‌آوری داده‌ها است.

سایدلود برنامه های آیفون با آپدیت iOS 17.5

دانلود جانبی برنامه های آیفون با آپدیت iOS 17.5

اپل به توسعه‌دهندگان مجاز یک API ارائه می‌دهد که به آن‌ها امکان می‌دهد برنامه‌های خود را برای دانلود ازطریق وب ارائه دهند. برنامه‌هایی که از این طریق دانلود می‌شوند، می‌توانند پشتیبان‌گیری، بازیابی و به‌روزرسانی شوند.

این اولین باری است که اپل دانلود مستقیم یک اپلیکیشن را از یک وب‌سایت مجاز می‌کند. پشتیبانی از این ویژگی به برنامه‌هایی مانند Spotify ،Fortnite و سایر برنامه‌ها اجازه می‌دهد که مستقیماً در آیفون دانلود شوند، درصورتی‌که توسعه‌دهندگان پشت این برنامه‌ها شرایط اپل را قبول کنند.

برنامه‌هایی که ازطریق وب ارائه می‌شوند نیازی به پرداخت کمیسیون به اپل ندارند، اما مشمول هزینه 0.50 یورویی Core Technology هستند.

مانند فروشگاه‌های برنامه جایگزین، دانلود برنامه از وب فقط در اتحادیه اروپا تحت شرایط DMA در دسترس است. توجه داشته باشید که برنامه‌ها را از این طریق تنها می‌توان در آیفون دانلود کرد و این تغییرات در آیپد اعمال نمی‌شود.

نظر شما درباره دانلود جانبی برنامه های آیفون ازطریق وب‌سایت توسعه‌دهندگان با آپدیت iOS 17.5 چیست؟



منبع