گلکسی زد فولد 6 با وزن و ضخامت به‌مراتب کمتر نسبت‌به نسل قبل معرفی خواهد شد


سری Galaxy Z Fold سامسونگ مسلماً تاکنون پرطرفدارترین گوشی‌های تاشو بوده‌اند. بااین‌حال، چندین مورد وجود دارد که گلکسی زد فولد در آن از رقبای خود عقب افتاده است؛ مواردی ازجمله وزن و ضخامت. گوشی‌های گلکسی زد فولد معمولاً وزن بیشتری دارند و ضخیم‌تر از دستگاه‌های تاشوی رقیب هستند. اکنون اما، طبق شایعه جدید از یک منبع مؤثق، گلکسی زد فولد 6 به این رویه پایان داده و با وزن و ضخامت به‌مراتب کمتری نسبت‌به نسل پیشین خود معرفی خواهد شد که می‌تواند در این زمینه رقبای خود را تهدید کرده و دل طرفداران را به‌دست آورد.

وزن و ضخامت گلکسی زد فولد 6

برای مثال Galaxy Z Fold 5 را درنظر بگیرید. وزن این گوشی 253 گرم است و ضخامت آن نیز در حالت تا شده به 13.4 میلی‌متر می‌رسد. در مقایسه، OnePlus Open و Huawei Mate X5 به‌ترتیب 239 گرم و 243 گرم وزن دارند. ضخامت آنها نیز به‌ترتیب 11.7 و 11.1 میلی‌متر است. خب، به‌نظر می‌رسد سامسونگ انتقادات را جدی گرفته و درحال کار بر روی بهبودهای اساسی در وزن و ضخامت گوشی تاشو بعدی خود، Galaxy Z Fold 6، است.

طبق دو پست جدید از Ice Universe در X، گلکسی زد فولد 6 تنها 239 گرم وزن و 12.1 میلی‌متر ضخامت در صورت تا شدن (5.6 میلی‌متر در حالت باز شده) خواهد داشت. این بدان معناست که گوشی تاشوی آینده 14 گرم سبک‌تر و 1.3 میلی‌متر نازک‌تر از مدل قبلی خود خواهد بود. این یک پیشرفت قابل‌قبول در یک نسل است.

وزن و ضخامت گلکسی زد فولد 6

وزن و ضخامت گلکسی زد فولد 6

با این کار، گلکسی زد فولد 6 ازنظر وزن و ضخامت با گوشی‌هایی مانند OnePlus Open و OPPO Find N3 مطابقت خواهد داشت. مهم‌تر از آن، این تغییر یکی از شکایات عمده کاربران از گوشی‌های گلکسی زد فولد را برطرف می‌کند و حس در دست گرفتن بهتری در هنگام استفاده از این گوشی می‌دهد. آیس یونیورس همچنین جزئیاتی در مورد نمایشگرهای داخلی و خارجی زد فولد 6 را نیز فاش کرده است.

طبق ادعای وی، گلکسی زد فولد 6 دارای صفحه‌نمایش داخلی 7.6 اینچی با نسبت‌تصویر 7:6 و صفحه‌نمایش بیرونی 6.3 اینچی با نسبت‌تصویر 22:9 خواهد بود. برای یادآوری، گلکسی زد فولد 5 دارای یک صفحه‌نمایش داخلی 7.6 اینچی با نسبت‌تصویر 5:6 و یک صفحه‌نمایش خارجی 6.2 اینچی با نسبت‌تصویر 23.1:9 است. این بدان معناست که نمایشگر داخلی گلکسی زد فولد 6 به اندازه گلکسی زد فولد 5 خواهد بود اما نسبت‌تصویر کوتاه‌تر و عریض‌تری دارد. نمایشگر خارجی نیز 0.1 اینچ بزرگتر خواهد بود و نسبت‌تصویر عریض‌تری نسبت‌به نسل قبلی خود خواهد داشت.

علاوه‌بر این، آیس یونیورس می‌گوید رزولوشن هر دو نمایشگر داخلی و خارجی بهبود یافته است. بنابراین، انتظار داشته باشید که نمایشگرهای داخلی و خارجی Galaxy Z Fold 6 وضوح بالاتری نسبت‌به Galaxy Z Fold 5 داشته باشند. تقریباً تمام رقبای Galaxy Z Fold 5 دارای نمایشگرهایی با تراکم پیکسلی بالاتر ارائه می‌دهند. بنابراین، این حوزه دیگری بود که سامسونگ از رقبا عقب افتاده بود اما به‌نظر می‌رسد این شرکت درحال رفع آن است.

این اطلاعات برای طرفداران گلکسی زد فولد و افرادی که منتظر نسل بعدی گلکسی زد فولد 6 هستند، خبر خوبی است.

نظر شما درباره وزن و ضخامت گلکسی زد فولد 6 چیست؟



منبع