تراشه ۳ نانومتری اگزینوس ۲۵۰۰ سامسونگ بهینه‌تر از Snapdragon 8 Gen 4 کوالکام خواهد بود


هر ساله و تا پیش از معرفی تراشه‌ها، شایعاتی درباره آن‌ها می‌شنویم. این شایعات به خصوص درباره مقایسه تراشه‌های اگزینوس و اسنپدراگون جالب توجه هستند. به تازگی گفته شده که تراشه ۳ نانومتری اگزینوس ۲۵۰۰ سامسونگ بهینه‌تر از Snapdragon 8 Gen 4 کوالکام خواهد بود.

تراشه ۳ نانومتری اگزینوس ۲۵۰۰ سامسونگ

سامسونگ در چند نسل اخیر تراشه‌های اگزینوس خود با مشکل بهینه‌گی انرژی و عملکرد دست و پنجه نرم می‌کرد، اما با تراشه‌های امسال گام بزرگی به جلو برداشت.

حالا و اگر شایعه جدید را باور کنیم، ممکن است تراشه پرچمدار جدید این شرکت کره‌ای، برترین محصول کوالکام در سال ۲۰۲۵ را پشت سر بگذارد و این واقعا ادعای بزرگی است.

بر اساس پست جدید منتشر شده شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) تراشه Exynos 2500 از رقیب خود Snapdragon 8 Gen 4 هم از نظر بهینه‌گی مصرف انرژی و هم عملکرد خام بهتر خواهد بود.

تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ امسال می‌تواند تا همپای با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ باشد، اما ظاهرا سامسونگ نسبت به رقیب امریکایی خود فضای بیشتری برای پیشرفت پیدا کرده است.

گفته شده که تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ بر اساس فناوری ۳ نانومتری ساخته می‌شود، در حالی که اسنپدراگون ۸ نسل ۴ احتمالا همچنان ۴ نانومتری باشد. طبیعتا انتظار داریم که یک تراشه پرچمدار ۳ نانومتری بهتر از یک تراشه ۴ نانومتری عمل کند.

گزارش‌های قبلی حاکی از آن بود که سامسونگ در حال آماده‌سازی ۲ مدل تراشه پرچمدار است که با اسم‌رمزهای زیر شناخته می‌شوند:

۱- Exynos 2500-A با پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای برای گوشی هوشمند

۲- Exynos 2500-B با پردازنده ۱۰ هسته‌ای برای تبلت و لپ تاپ

ما همچنین شنیدیم که سامسونگ ممکن است از واحد پردازش عصبی تنسور گوگل به جای NPU خود استفاده کند، اما برای تایید هر یک از این شایعات خیلی زود است. به این صورت باید قابلیت‌های هوش‌مصنوعی سامسونگ و گوگل بسیار مشابه یکدیگر عمل کنند.

ویدئو بنچمارک‌های تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ سامسونگ را روی گلکسی اس ۲۴ پلاس تماشا کنید

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید در این بازی طولانی مدت، بالاخره تراشه‌های سامسونگ می‌توانند جلوتر از تراشه‌های کوالکام بایستند؟



منبع