شیائومی ۱۳ لایت هم در MWC 2023 رونمایی خواهد شد؟


در حالی که ما دعوتنامه رسمی رویداد شیائومی در WMC 2023 را داریم اما هیچ تایید رسمی برای این که چه محصولات از آن‌ها در آن‌جا رونمایی می‌شوند، نداریم. برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی‌بر عرضه جهانی سری Xiaomi 13 است و برخی هم به رونمایی از شیائومی ۱۳ لایت اشاره دارند.

شیائومی ۱۳ لایت

حدود ۱ ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم شیائومی ۱۳ لایت در کنسول گوگل پلی مشاهده شد. بر اساس آن گزارش باید گفت که Xiaomi 13 Lite در حقیقت نسخه ری‌برند شده شیائومی CIVI 2 است.

امروز یک منبع هندی ادعا می کند که قیمت، در دسترس بودن و مدل گلوبال شیائومی ۱۳ لایت را که در اروپا عرضه خواهد شد را دارد. طبق انتظار، شیائومی ۱۳ لایت، ارزان ترین عضو سری Xiaomi 13 خواهد بود.

در حالی که شیائومی برنامه خود را برای عرضه Xiaomi 13 Lite تأیید نکرده است، گزارش جدید مدعی است که شیائومی 13 لایت در کنار شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو در MWC 2023 عرضه خواهد شد.

منبع این گزارش ادعا می کند که شیائومی شیائومی 13 لایت با قیمت 549 یورو و حداقل 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد. به طور معمول، گوشی های هوشمند میان رده شیائومی با مدل 128 گیگابایتی شروع می شوند، بنابراین اگر این موضوع در مورد شیائومی 13 لایت نیز صادق باشد، تعجب نخواهیم کرد.

به عبارت دیگر، 549 یورو می تواند گران ترین مدل شیائومی 13 لایت باشد، نه ارزان ترین آن. برای مقایسه باید گفت که قیمت مدل چین شیائومی ۱۳ برابر معادل ۵۷۵ دلار بود.

گفته می‌شود که این گوشی در دو رنگ عرضه خواهد شد که شبیه به شیائومی 13 پرو است. با توجه به اشتراکات ذکر شده بین شیائومی CiVi 2 باید گفت که شاید شیائومی ۱۳ لایت از مشخصاتی چون چیپست اسنپدراگون 7 نسل 1 و صفحه نمایش 120 هرتز AMOLED بهره ببرد.

شیائومی Civi 2 با تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۱ و دوربین سلفی دوگانه معرفی شد

نظر شما چیست؟ منتظر شیائومی ۱۳ لایت هستید؟ هر چند شیائومی ۱۱ لایت در ایران به خوبی فروخت اما شیائومی ۱۲ لایت نتوانست موفقیت آن را تکرار کند و عرضه بسیار محدودی داشت.