شیائومی ۱۵ اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ خواهد بود؟


همیشه تعدادی از شرکای کوالکام در اجلاس سالانه Snapdragon Summit این شرکت ظاهر می‌شوند تا نشان دهند کدام یک از دستگاه های آنان، از چیپست پرچمدار جدید کوالکام برخوردار خواهد بود. با نگاهی به گذشته، متوجه می‌شویم که شیائومی معمولاً اولین شرکتی بوده که گوشی پریمیوم جدید خود را با تراشه اسنپدراگون معرفی می‌کند. به گفته یک منبع آگاه، سری Xiaomi 15 اولین گوشی های مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ خواهند بود.

احتمالا وان پلاس ۱۳ دومین گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۴ خواهد بود

به گفته افشاگر معروف اطلاعات، Yogesh Brar، در اواخر سال جاری میلادی شاهد رونمایی تراشه جدید کوالکام خواهیم بود. شیائومی با تبدیل شدن به اولین شریک کوالکام که پرچم‌دار اندرویدی خود را با تراشه این شرکت معرفی می‌کند؛ به حرکت بازاریابی درخشان خود ادامه خواهد داد. رونمایی از Xiaomi 15 به عنوان اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۴، توجهات زیادی را به سوی خود جلب خواهد کرد.

ادعا می‌شود که سری Xiaomi 15، اولین گوشی های مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۴ هستند. با این رفتار انحصاری، حتی ممکن است در پشت صحنه شاهد همکاری کوالکام و شیائومی برای بهینه‌تر کردن این تراشه و رسیده به بهترین تعادل بین عملکرد و کارایی باشیم. Yogesh Brar در ادامه اشاره می‌کند که پس از شیائومی، شرکت های OnePlus و iQOO برند هایی هستند که از گوشی پریمیوم ۲۰۲۵ خود با تراشه پرچمدار کوالکام رونمایی خواهند کرد.

همان‌طور که منبع این گزارش اشاره می‌کند، گوشی های OnePlus 13 و iQOO 13 به رقابت با Xiaomi 15 خواهند پرداخت. اگرچه سامسونگ یکی از نزدیک‌ترین شرکای کوالکام است و گوشی های زیادی را با تراشه های اسنپدراگون به فروش می‌رساند، اما عجیب که این شرکت هرگز اولین برندی نبوده که در Snapdragon Summit ظاهر می‌شود. جالب است تا ببینیم شیائومی، تلفن های هوشمند پرچمدار آینده خود را چگونه قیمت‌گذاری خواهد کرد. زیرا یکی از مدیران کوالکام قبلاً اعلام کرده بود که Snapdragon 8 Gen 4 گران‌قیمت‌ترین تراشه گوشی های هوشمند این شرکت خواهد بود.

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با هسته های Oryon در اواسط پاییز معرفی می‌شود

نظر شما همکاری نزدیک شیائومی و کوالکام چیست؟



منبع