نینتندو سوییچ ۲ احتمالا از ایکس باکس سری اس قوی تر خواهد بود


بر اساس گزارشی جدید، کنسول مورد انتظار نینتندو سوییچ ۲ در حالت داک بسیار قوی تر چیزی است که شایعات قبلی به آن اشاره کردند. اما این کنسول نیز مشابه نسخه فعلی در صورت جدا شدن از داک خود، دچار افت عملکرد محسوسی می‌شود.

نینتندو سوییچ ۲ بسیار قوی‌تر از انتظارات اولیه ما می‌باشد

به گزارش notebookcheck کنسول دستی جدید نینتندو، احتمالا اواخر سال ۲۰۲۴ یا اوایل ۲۰۲۵ معرفی خواهد شد. شایعات قبلی تا حدودی از برنامه نینتندو برای سوییچ ۲ پرده برداشتند. به عنوان مثال طی گزارشی با خبر شدیم که ژاپنی‌ها قصد دارند برای بهبود عملکرد کنسول دستی خود، از فناوری DLSS انویدیا استفاده کنند.

اکنون نیز کانال یوتیوب  Moore’s Law is Dead یا به اختصار MLID مدعی است که طی مصاحبه با تعدادی از کارمندان انویدیا، موفق به کسب اطلاعات جدیدی درباره سوییچ ۲ شده است. MLID طی یک مصاحبه بیان می‌کند که نینتندو قصد دارد کنسول بعدی خود را با قدرت اسمی ۴ ترافلاپس عرضه کند؛ این مقدار دو برابر انتظارات گذشته ما می‌باشد. با این شرایط، نینتندو سوییچ ۲ می‌تواند در حد کنسول‌هایی مثل ایکس باکس سری اس و پلی استیشن ۴ پرو ظاهر شود.

نینتندو سوییچ ۲

اما درست مانند نسل اول سوییچ، حد اکثر عملکرد کنسول جدید، فقط هنگام اتصال به داک در دسترس می‌باشد. به عنوان مثال، نینتندو سوییچ ۱ در حالت متصل به داک، ۰.۳۹ ترافلاپس قدرت دارد. اما این عدد در حالت دستی(جدا از داک) به ۰.۱۵ ترافلاپس کاهش پیدا می‌کند. افشاگران انتظار دارند که سوییچ ۲ نیز دارای شرایط مشابهی باشد. این کاهش عملکرد به کنسول کمک می‌کند تا عمر باتری بهتری داشته باشد و ساکت‌تر و خنک‌تر کار کند.

آیا برای معرفی جدید نسل بعدی نینتندو سوییچ، هیجان زده هستید؟



منبع