هواوی پرفروش‌ترین برند بازار چین شد: بازگشت به تاج و تخت پادشاهی


هواوی توانسته پرفروش‌ترین برند بازار چین شود. تاج و تخت باز هم به دست هواوی رسیده و عنوان برترین برند بازار گوشی های هوشمند چین را کسب کرده است. این شرکت توانسته برند هایی مانند اپل، اوپو، ویوو و..‌. را پشت سر بگذارد.

اپل به رتبه پنجم بازار گوشی های هوشمند چین سقوط کرد

هواوی، این غول فناوری چینی، با وجود تحریم های مداوم از سوی آمریکا توانسته بازگشتی جسورانه داشته باشد. هواوی به پرفروش‌ترین برند بازار چین تبدیل شده و سایر رقبا را (از جمله اپل) پشت سر گذاشته است. طبق گزارش Canalys، هواوی در چند وقت اخیر شاهد افزایش فروش تلفن های هوشمند خود بوده است. این شرکت در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی موفق به فروش ۱۱.۷ میلیون دستگاه، در بازار چین، شده است.

هواوی پورا ۷۰ اولترا

هواوی پیورا ۷۰ اولترا

همان‌طور که منبع این گزارش اشاره می‌کند، فروش هواوی نسبت به سال گذشته، ۷۰ درصد افزایش یافته است. از سوی دیگر اما اپل به رتبه پنجم سقوط کرد. زیرا که میزان فروش این غول فناوری آمریکایی در بازار چین ۲۵ درصد کاهش یافت. فروش اوپو و ویوو نیز در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، کمتر از قبل بود. نکته جالب اما عملکرد آنر است. این برند که زمانی زیرمجموعه هواوی بود، توانسته افزایش فروش ۹ درصدی را در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی ثبت کند.

چین بزرگ‌ترین بازار گوشی های هوشمند جهان است. این یک بازار بسیار رقابتی است. رقابت در بین ۶ برند برتر بسیار نزدیک است. در حقیقت، فاصله زیادی میان سازندگان گوشی های هوشمند این لیست، وجود ندارد. گفته می‌شود که دلیل اصلی بازگشت هواوی به رتبه اول و کسب عنوان پرفروش‌ترین برند بازار چین، به دلیل عرضه اولین گوشی مجهز به شبکه 5G این برند (سری میت ۶۰) با تراشه اختصاصی خود هواوی است. این شرکت همچنین به تازگی از سری پیورا ۷۰ رونمایی کرده که توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

سری هواوی Pura 70 در چهار مدل رسماً معرفی شد

نظر شما چیست؟ آیا هواوی می‌تواند در آینده، این موفقیت را در بازار جهانی نیز تکرار کند؟



منبع