گلکسی تب اس ۱۰ اولترا سامسونگ، احتمالا با تاخیر عرضه خواهد شد.


سامسونگ طی سال‌های اخیر، برنامه منظمی برای عرضه تبلت‌های پرچمدار خود نداشته است. برای همین ما هنوز مطمئن نیستیم که سری جدید گلکسی تب‌ها چه زمانی عرضه خواهد شد. اما آخرین شایعات ادعا می‌کنند که غول کره‌ای در مسیر توسعه مدل اولترای تبلت خود به مشکل خورده است و احتمالا این یعنی گلکسی تب اس ۱۰ اولترا سال میلادی آینده، در کنار سری گوشی‌های اس ۲۵ معرفی خواهد شد.

جزئیات مشکل سامسونگ برای توسعه گلکسی تب اس ۱۰ اولترا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

مشخص نیست که مدل‌های ارزان‌تر سری تب اس ۱۰ در کنار برادر بزرگ‌تر خود، معرفی خواهند شد یا خیر؛ اما اکانتی در ایکس(توییتر سابق) با نام «کرو» ادعا می‌کند که که مدل اولترای تبلت سامسونگ سال آینده در کنار سری بعدی گوشی‌های پرچمدار این شرکت معرفی خواهد شد.

اخرین مرتبه‌ای که سامسونگ گوشی‌ها و تبلت‌های پرچمدارش را همزمان با هم معرفی کرد، سال ۲۰۲۲ بود که خانواده گلکسی اس ۲۲ و سری گلکسی تب اس ۸ در یک مراسم، معرفی شدند. احتمالا سامسونگ قصد دارد محصولات ۲۰۲۵ خود را با همین الگو معرفی کند. اما افشاگر مورد نظر، اشاره‌ای به جزئیات مشکل کره‌ای‌ها برای توسعه تبلت جدیدشان نمی‌کند.

گلکسی تپ اس ۱۰ اولترا

گلکسی تپ اس ۱۰ اولترا

سامسونگ برای انتخاب پردازنده تبلت بعدی خود، گزینه‌های جذابی دارد!

کوالکام به تازگی از پردازنده‌های اسنپدراگون ایکس الیت و اسنپدراگون ایکس پلاس پرده برداری کرده است و رونمایی از اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را هم برای ماه اکتبر برنامه ریزی می‌کند. کره‌ای‌ها نیز در نظر دارند تا اگزینوس ۲۵۰۰ را در دو مدل هشت و ده هسته‌ای معرفی کنند. مدل اول برای گوشی‌ها و دومی برای تبلت‌ها و لپتاپ ها طراحی شده است.

با این اوصاف و درنظر گرفتن ابعاد غول پیکر گلکسی تب اس ۱۰ اولترا، این تبلت ظرفیت کافی برای خنک کردن تمام پردازنده‌هایی که نام بردیم را دارد. اما متاسفانه به نظر می‌رسد سامسونگ در انتخاب پردازنده مناسب، مردد است. کره‌ای ها می‌توانند با انتخاب پردازنده خودشان از پرداخت مبالغ هنگفت به کوالکام، جلوگیری کنند.

اما این تصمیم تبلت پرچمدار سامسونگ را برای رقابت با آیپد‌های جدید اپل که قرار است با پردازنده M3 معرفی شوند، دست خالی می‌گذارد. استفاده از پردازنده‌های کوالکام نیز قیمت این محصولات را بشدت افزایش می‌دهد. در هر صورت، بنظر می‌رسد سامسونگ راه سختی پیش روی خود دارد و تصمیم‌ این شرکت، تاثیر بزرگی روی هویت تبلت‌هایش و جایگاه آنها در بازار می‌گذارد.

نظر شما چیست؟ اگر جای سامسونگ بودید برای تبلت‌های سری Galaxy Tab S10 کدام مسیر را انتخاب می‌کردید؟





منبع