گوشی جدید HMD با تراشه Snapdragon 7s Gen 2 در گیک‌بنچ مشاهده شد


به‌تازگی، کمپانی HMD از سه گوشی جدید ارزان‌قیمت با تمرکز بر قابلیت تعمیرپذیری رونمایی کرده است. تلفن های هوشمند سری Pulse از تراشه Unisoc T606 برخوردارند. هم‌اکنون اما بنچمارک Geekench نشان می‌دهد که گوشی جدید HMD با تراشه‌ای قدرتمندتر در راه است.

گوشی جدید HMD با تراشه‌ای قدرتمندتر از راه می‌رسد

گوشی جدیدی از برند HMD با اسم رمز «Tomcat» در میان داده های بنچمارک Geekench مشاهده شد است. این دستگاه در تست تک هسته‌ای موفق به کسب امتیاز ۹۶۵ شده و در تست چند هسته‌ای نیز امتیاز ۲,۶۲۵ را ثبت کرده است. داده های گیک‌بنچ نشان می‌دهند که این تلفن هوشمند دارای تراشه‌ای ۸ هسته‌ای با معماری ۴+۴ هسته است. فرکانس کلاستر پایه ۱.۹۶ گیگاهرتز بوده و ۴ هسته قدرتمند با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز کار می‌کنند.

با وجود آنکه لیست بنچمارک Geekench اشاره مستقیمی به نام تراشه در نظر گرفته شده برای گوشی جدید HMD نمی‌کند، اما مشخصات بالا نشان‌دهنده تجهیز این دستگاه به Snapdragon 7s Gen 2 است. امتیازات ثبت شده در گیک‌بنچ نیز همین ادعا را تایید می‌کنند. اسنپدراگون ۷ اس نسل ۲ از ۴ هسته Cortex-A78 و ۴ هسته Cortex-A55 برخوردار است. این چیپست ۴ نانومتری از پردازنده گرافیکی Adreno 710 بهره می‌برد. این تراشه از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی، فیلمبرداری 4K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و فیلمبرداری 1080p با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. البته در حال حاضر نمی‌دانیم که این تلفن هوشمند آینده HMD، دارای چه مشخصاتی خواهد بود.

همان‌طور که Gizmochina اشاره می‌کند، در حالی که Snapdragon 7s Gen 2 یک چیپست بالارده نیست، اما همچنان در مقایسه با تراشه هایی مانند Unisoc T606 یا Snapdragon 680 بسیار قدرتمندتر است. این گوشی هوشمند مجهز به اسنپدراگون ۷ اس نسل ۲ می‌تواند به عنوان یک دستگاه «متوسط تا بالارده» وارد بازار شود. مانند نوکیا ۸.۳ که در سال ۲۰۲۰ با Snapdragon 765G 5G معرفی شد.

سری گوشی‌های پالس برند HMD با ۳ عضو رسما معرفی شد

نظر شما درباره این تلفن هوشمند آینده HMD چیست؟



منبع