عنوان پرفروش‌ترین گوشی جهان به آیفون ۱۵ پرو مکس رسید


طبق گزارش Counterpoint Research، اپل و سامسونگ به تسلط خود بر بازار جهانی تلفن های هوشمند ادامه می‌دهند؛ و هر ده جایگاه «فهرست پرفروش‌ترین گوشی های جهان در سه ماهه اول ۲۰۲۴» را به دست آورده‌اند. این لیست نشان‌دهنده تمایل کاربران به خرید گوشی های گران‌قیمت‌تر است. هفت مدل از ده دستگاه قابل مشاهده در این لیست، در بازه قیمتی ۶۰۰ دلار یا بالاتر قرار می‌گیرند.

گلکسی S24 Ultra پنجمین گوشی پرفروش جهان است

اپل، با آیفون ۱۵ پرو مکس توانست عنوان پرفروش‌ترین گوشی جهان را به دست آورد. تمامی چهار مدل سری iPhone 15 را می‌توان در لیست منتشر شده از سوی Counterpoint Research مشاهده کرد. سه جایگاه اول متعلق به جدیدترین گوشی های اپل است. آیفون ۱۴ نیز در رتبه چهارم دیده می‌شود. محبوبیت مدل های پرو آیفون غیرقابل انکار است و به فروش سه ماهه ابتدایی ۲۰۲۴ اپل کمک می‌کنند. آیفون های پرو به نیروی محرکه درآمد اپل تبدیل شده‌اند و اکنون بیش از ۶۰ درصد فروش را تشکیل می‌دهند.

لیست ده گوشی پرفروش دنیا

همان‌طور که منبع این گزارش اشاره می‌کند، سامسونگ با سری گلکسی اس ۲۴ خود، موفق به کسب دو جایگاه در لیست «پرفروش‌ترین گوشی های جهان» شده است. Galaxy S24 Ultra در رتبه پنجم و پس از آیفون ۱۴ دیده می‌شود.

اما به نسخه استاندارد این سری به اندازه مدل اولترا محبوب نبوده و تنها موفق به تصاحب جایگاه نهم شده است. به طور کلی، عملکرد خوب سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ به پیشرفت های Galaxy AI نسبت داده می‌شود که سطح جدیدی از تجربیات مبتنی بر هوش مصنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در میان اعضای سری iPhone 15، نسخه پلاس کمترین تقاضا را داشته است. این گوشی در جایگاه هشتم دیده می‌شود. می‌توان چند تلفن هوشمند اقتصادی و میان‌رده سامسونگ را نیز در این لیست مشاهده کرد. به عنوان مثال، Galaxy A15 5G در جایگاه ششم قرار گرفته و Galaxy A54 5G نیز در رتبه هفتم قرار دارد. لازم به ذکر است که جایگاه هم نیز به Galaxy A34 5G رسیده است.

آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس رسماً معرفی شدند: فریم تیتانیومی، USB-C و لنز پریسکوپی در پرو مکس

گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ رسما معرفی شد: ۷ سال آپدیت اندروید و نمایشگر تخت

نظر شما درباره تسلط اپل و سامسونگ بر بازار گوشی های هوشمند چیست؟



منبع