گوشی Realme GT3 شارژر ۲۴۰ وات را به بازار جهانی آورد


دو هفته پیش بود که ریلمی GT Neo 5 در ۲ مدل و با شارژر ۲۴۰ وات و ۱۵۰ وات معرفی شد. آن دستگاه در بازار چین ارائه می‌شود و Realme می‌خواهد شارژر ۲۴۰ وات خود را با یک دستگاه دیگر به بازار جهانی برساند. به همین دلیل در MWC 2023 می‌بینیم که گوشی Realme GT3 شارژر ۲۴۰ وات را به بازار جهانی آورده است.

گوشی Realme GT3

با این که Realme برنامه داشت شارژر ۲۴۰ بالاترین توان شارژ در MWC 2023 باشد اما شیائومی با شارژر ۳۰۰ وات ردمی آمد و گوی سبقت را ربود. به هر صورت این دستگاه ریلمی هنوز هم از خیلی از رقبا سریع‌تر شارژ می‌شود. هر چند اگر رکورد زیر ۵ دقیقه شارژر ۳۰۰ وات شیائومی را ثبت نکند اما زیر ۱۰ دقیقه را به شما می‌دهد.

بیاید ابتدا درباره قیمت Realme GT3 صحبت کنیم که برای مدل 8/128 گیگابایتی، قیمت اولیه 650 دلاری خواهد داشت. با توجه به این قیمت باید گفت یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ را شاهد هستیم که از بالاترین توان‌های شارژ پشتیبانی می‌نماید.

این گوشی از سه تراشه شارژ ۱۰۰ واتی برای دستیابی به راندمان انتقال 98.5 درصد در حین شارژ و ایجاد حاشیه ایمنی بیشتر استفاده می کند. این توان از یک شارژر دوگانه GaN تامین می‌شود که ابعاد آن به اندازه شارژر 150 واتی این برند است.

همچنین این گوشی با اولین کابل USB با جریان ۱۲ آمپری به صورت پیش‌فرض عرضه می‌شود. پیش از این تا به حال شرکت یا دستگاهی نیازی به چنین کابل USB نداشته است.

گوشی Realme GT3 یک باتری 4600 میلی آمپر ساعتی دارد که می تواند در حدود 9 دقیقه و 30 ثانیه به طور کامل شارژ شود. جالب این است که تنها در 80 ثانیه به 20 درصد می رسد و 50 درصد در 4 دقیقه شارژ خواهد شد. TÜV Rheinland این سیستم را آزمایش کرده و ایمنی آن را تایید می‌کند.

حتی اگر همیشه و فقط از حالت شارژ 240 وات استفاده کنید، باتری پس از 1600 چرخه 80 درصد ظرفیت اولیه خود را حفظ خواهد کرد.

خب، صحبت درباره فناوری‌های شارژ کافی است! نمایشگر این گوشی یک پنل ۱۴۴ هرتز OLED با پشتیباتی از استاندارد HDR10+ بوده که می تواند تا حداکثر روشنایی ۱۴۰۰ نیت و روشنایی معمول ۵۰۰ نیت را ارائه نماید.

این گوشی دارای یک محفظه بخار بزرگ 6580 میلی متر مربعی است که فقط برای خنک نگه داشتن تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ در حین بازی نیست. این محفظه بخار حدود 61.5 درصد سطح باتری را پوشش می دهد و به همراه 13 سنسور دما تضمین می کند که در هنگام شارژ در سطوح ایمن باقی بماند.

گویا نمی‌شود از موارد مربوط به باتری و شارژر دور شد! گوشی Realme GT3 دارای یک “سیستم رابط پالس” است، که یک نور RGB به شکل C را پشت قاب شیشه‌ای کنار برآمدگی دوربین نمایش می دهد و در هنگام شارژ استفاده می شود. اگر از باتری خالی شروع کنید، در طول 80 ثانیه اول، پالس قرمز خواهد داشت، سپس برای 7 دقیقه یا بیشتر بنفش می زند، سپس یک نور بنفش ثابت می گذارد زیرا باتری در آن نقطه کاملا شارژ می شود.

البته که این نوار LED برای نوتیفیکیشن‌ها و هنگام عکس‌برداری هم استفاده می‌شود. مثلا هنگام استفاده از تایمر شمارش معکوس 10 ثانیه‌ای، نور آبی، سفید و نارنجی متناوب پخش می‌شود. با انتخاب 25 رنگ، 2 نوع ریتم و 5 حالت سرعت نور می توانید نور را سفارشی کنید.

همانطور که گفته شد از چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ پشتیبانی می کند و اندروید 13 را با رابط کاربری Realme UI 4.0 عرضه می نماید.

در بخش تنظیمات دوربین دارای یک ماژول اصلی 50 مگاپیکسلی با حسگر تصویر 1/1.56 اینچی و پیکسل‌های 1.0 میکرومتر مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر حضور دارد. دوربین‌های بعدی یک 8 مگاپیکسلی فوق عریض با زاویه دید 112 درجه و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی است. به‌علاوه یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی در جلو قرار دارد.

قیمت ریلمی جی تی ۳

گوشی ریلمی جی تی ۳ در مدل‌های بسیار متنوع زیر موجود خواهد بود:

  1. ۱- ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
  2. ۲- ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی
  3. ۳- ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی
  4. ۴- ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی
  5. ۵- ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی

در حال حاضر فقط قیمت مدل ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی آن مشخص شده که برابر ۶۵۰ دلار است. نظر شما درباره این گوشی ریلمی چیست؟