تاریخ برگزاری رویداد گوگل I/O 2024 اعلام شد: 25 اردیبهشت 1403


گوگل امروز به‌صورت رسمی اعلام کرد که کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان این شرکت، Google I/O، در روز سه‌شنبه، 14 مه 2024 برگزار خواهد شد. گوگل این تاریخ را پس از تکمیل پازل «Break the Loop» تأیید کرده است. انتظار می‌رود در این رویداد، اندروید 15 درکنار گوشی پیکسل 8a و سایر محصولات دیگر این شرکت به‌خصوص موارد متمرکز بر هوش مصنوعی، رسماً معرفی شوند.

رویداد گوگل I/O 2024

تاریخ رویداد I/O به‌طور سنتی روز سخنرانی اصلی را مشخص می‌کند که گوگل از آن برای رونمایی از ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جدید خود استفاده می‌کند. امسال I/O نباید متفاوت باشد و I/O 2024 با یک سخنرانی اصلی به میزبانی مدیرعامل گوگل، ساندار پیچای، در سالن آمفی‌تئاتر Shoreline در Mountain View، کالیفرنیا، آغاز خواهد شد. سپس این رویداد باید به گفتگوها و جلسات فنی متمرکز بر توسعه‌دهندگان تبدیل شود که به‌صورت آنلاین در دسترس است.

به‌دلایلی این بار گوگل تصمیم گرفت تا اعلام تاریخ I/O را به یک پازل منطقی با 15 سطح تبدیل کند. افرادی که زودتر از سایرین این پازل را تکمیل کردند، به تاریخ 14 مه رسیدند که دقیقاً 60 روز دیگر خواهد بود.

مشابه سال‌های گذشته، Google I/O 2024 به‌صورت زنده و به‌طور رایگان پخش خواهد شد و به همه علاقه‌مندان اجازه داده می‌شود به‌صورت مجازی در این رویداد شرکت کنند. همچنین تعداد محدودی از مخاطبان زنده نیز در سالن مراسم حضور خواهند داشت.

ثبت‌نام آنلاین این رویداد از امروز آغاز شده و رایگان است. ثبت‌نام به شرکت‌کنندگان این امکان را می‌دهد که ازطریق به‌روزرسانی ایمیل در مورد برنامه و محتوا به‌روز باشند. علاوه‌بر این، ثبت‌کنندگان می‌توانند یک پروفایل توسعه‌دهنده ایجاد کنند تا تجربه خود را شخصی‌سازی کرده و محتوای مرتبط با علایق خود را ذخیره کنند.

علاقه‌مندان به سخت‌افزار می‌توانند انتظار اعلامیه‌هایی را داشته باشند که پیرو روند سنتی گوگل در نمایش دستگاه‌های جدید در I/O ارائه می‌شود. رونمایی‌های گذشته شامل گوشی‌های سری پیکسل، کروم‌بوک‌ها و محصولات Nest بوده است. امسال نیز، شایعات به معرفی Pixel 8a اشاره می‌کنند، اما احتمالاً تیزرهایی را نیز برای محصولات آینده مانند Pixel Fold 2 و Pixel 9 نیز خواهیم داشت که در اوایل پاییز به‌صورت رسمی معرفی می‌شوند.

رویداد گوگل I/O 2024

رویداد گوگل I/O 2024

فراتر از سخت‌افزار، انتظار حجم زیادی از صحبت‌های پیرامون هوش مصنوعی را داشته باشید و مدل زبان پیشرفته گوگل، Gemini، احتمالاً در رأس این موارد قرار می‌گیرد. همچنین می‌توانیم منتظر رونمایی رسمی از اندروید 15 باشیم، همراه با بررسی عمیق احتمالی چشم‌انداز گوگل برای Android XR.

جزئیات بیشتر در مورد این رویداد با نزدیک شدن به تاریخ 25 اردیبهشت مشخص خواهد شد.



منبع