درخواست افزایش قیمت اینترنت به میزان ۲ برابر توسط اپراتورهای مختلف از رئیس جمهور


ماجرای تعرفه اینترنت در ایران شرایط عجیبی دارد. اپراتورهای با محدودکردن شدید بسته‌های اینترنتی، کاربران را کلافه کرده‌اند. از سوی دیگر آن‌ها خود را حق‌به‌جانب می‌دانند و که ما افزایش قیمت متناسب با تغییر نرخ ارز را نداشته‌ایم. در این بین به تازگی نامه‌ای منتشر شده که درخواست افزایش قیمت اینترنت به میزان ۲ برابر توسط اپراتورهای مختلف از رئیس جمهور را نشان می‌دهد.

افزایش قیمت اینترنت به میزان ۲ برابر

این نامه که تعداد قابل توجهی از اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت ثابت و همراه در آن حضور دارند، ادعاهای عجیبی هم دارد.

به گفته اپراتورها، نیمی از مردم (!) شامل افشار کم برخوردار، ماهانه مصرفی کمتر از ۲ گیگابایت (!) برای خدمات دیتای همراه دارند. آنها همچنین به رئیس جمهور اعلام کرده‌اند در صورت موافقت با افزایش تعرفه، برای حمایت از اقشار کم برخوردار امکان ارائه بسته های رایگان و ارزان قیمت برای این قشر از کاربران با هماهنگی و مدیریت دولت محترم فراهم است.

مشخص نیست که این مصرف ماهانه کمتر از ۲ گیگابایت برای بیش از نیمی از مردم (!) دقیقا چطور محاسبه شده است. یا اینکه چطور می‌خواهند اقشار کم درآمد را شناسایی کنند تا بسته رایگان یا ارزان قیمت ارائه نمایند!

اپراتورهای اینترنت ثابت و همراه برای افزایش تعرفه خدمات به رئیس جمهور نامه زدند. آنها با گلایه از عدم افزایش تعرفه اینترنت طی 5 سال گذشته، خواهان تغییر تعرفه‌ها شدند.

آنها با بیان اینکه نسبت تعرفه اینترنت به قدرت خرید در کشورهای پیرامون، چندین برابر در ایران است، به طور رسمی از رئیس جمهور خواستند تا تعرفه بسته‌های دیتا همراه بالاتر از دو گیگابایت، صد درصد افزایش یابد.

جالب اینجاست که آن‌ها به این موضوع اشاره نمی‌کنند که خدمات اینترنت ارائه شده در ایران نه از نظر سرعت و نه از نظر آزادی دسترسی کامل به اینترنت، قابل مقایسه با کشورهای پیراموان ایران نیست!

آنها با تأکید براینکه عمده درآمد ایراتور از مشترکین پر مصرف است، اعتقاد دارند این افراد هیچ گونه حساسیتی در خصوص افزایش تعرفه آن هم به میزان حتی دوبرابری ندارند و پرداخت یارانه به این بخش از محل درآمدهای اپراتور یا دولت هیچ ضرورتی ندارد.

تصویر این نامه متاسفانه بی‌کیفیت بوده اما اینجا می‌توانید آن را ببینید:

اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت ثابت و همراه زیر چنین تقاضایی را از رئیس جمهور داشته‌اند:

  1. ۱- مخابرات ایران
  2. ۲- همراه اول
  3. ۳- مبین‌نت
  4. ۴- ایرانسل
  5. ۵- رایتل
  6. ۶- های‌وب
  7. ۷- شاتل
  8. ۸- آسیاتک

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید افزایش ناگهانی ۱۰۰ درصدی تعرفه اینترنت چه بازخوردی از سوی کاربران بگیرد؟



منبع