نسخه دوم پیش نمایش اندروید 15 اکنون از ارتباط ماهواره‌ای به‌طور رسمی پشتیبانی می‌کند


گوگل به‌تازگی نسخه دوم پیش نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 15 را برای گوشی‌های سری پیکسل خود منتشر کرده است. نسخه جدید بر اساس نسخه اولیه پیش نمایش در ماه گذشته است، اما مانند نسخه قبلی، هدف اصلی آن توسعه‌دهندگانی است که برنامه‌ها را برای اندروید 15 جدید آماده می‌کنند. انتظار می‌رود نسخه بتا عمومی در ماه آوریل منتشر شود.

نسخه دوم پیش نمایش اندروید 15

تغییر بزرگ در Android 15 DP2 پشتیبانی آن از اتصال ماهواره‌ای در سطح سیستم‌عامل است. اندروید 15 اکنون دارای عناصر رابط کاربری است که برای اطمینان از تجربه کاربری ثابت برای دستگاه‌های متصل به ماهواره‌ها طراحی شده است.

برنامه‌ها همچنین می‌توانند تشخیص دهند که آیا دستگاه شما از شبکه ماهواره‌ای استفاده می‌کند و عملکرد آن را بر اساس آن تنظیم کنند. خدمات پیام‌رسانی اصلی مانند SMS/MMS و برنامه‌های RCS ازپیش نصب‌شده نیز می‌توانند از اتصالات ماهواره‌ای برای ارتباط استفاده کنند.

ارتباط ماهواره‌ای نسخه دوم پیش نمایش اندروید 15

ارتباط ماهواره‌ای نسخه دوم پیش نمایش اندروید 15

علاوه‌بر این، Android 15 DP2 مدیریت فایل‌های PDF را در برنامه‌ها آسان‌تر می‌کند. توسعه‌دهندگان اکنون می‌توانند رندر برای فایل‌های PDF محافظت‌شده با رمز عبور، حاشیه‌نویسی و قابلیت‌های جستجو، ویرایش و انتخاب در سند را شامل شوند.

به‌روزرسانی‌های رندر PDF ازطریق به‌روزرسانی‌های Google Play ارائه می‌شوند و به نسخه‌های اصلی اندروید بستگی ندارند. گوگل همچنین می‌گوید که تجربه مشاهده PDF باید سریع‌تر باشد و از منابع کمتری در Android 15 استفاده کند.

دیگر پیشرفت‌های قابل‌توجه در Developer Preview 2 شامل تجربه پرداخت روان‌تر NFC و اصلاحات در تعویض خودکار زبان برای تشخیص صدا است.

همچنین اکنون توسعه‌دهندگان می‌توانند نحوه نمایش برنامه‌شان را بر روی صفحه‌نمایش کوچک‌تر گوشی‌های تاشو عمودی، مانند نمایشگر بیرونی گلکسی زد فلیپ 5، سفارشی کنند. گوگل می‌گوید «این صفحه‌ها آن‌قدر کوچک هستند که نمی‌توان آن‌ها را به‌عنوان اهدافی سازگار برای اجرای برنامه‌های اندروید درنظر گرفت»، اما این قابلیت همچنان در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد.

HDR headroom Control

HDR headroom Control

علاوه‌بر این، برای بهبود تجربه‌های صوتی، گوگل استاندارد بلندی صدای جدیدی را معرفی می‌کند که باید ناهماهنگی‌ها را هنگام جابه‌جایی بین محتوای صوتی مختلف کاهش دهد.

درنهایت، سفارشی‌سازی بیشتر در حالت Do Not Disturb وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد قوانین خاصی را اولویت‌بندی کنند و اقداماتی مانند صفحه‌نمایش سیاه‌وسفید، حالت شب و کم‌نور کردن والپیپر را فعال کنند.

نظر شما درباره نسخه دوم پیش نمایش اندروید 15 چیست؟



منبع