هواوی در یک قدمی رتبه یک بازار موبایل چین – چارک اول سال ۲۰۲۴


دیروز برای شما درباره کاهش فروش ۱۹ درصدی آیفون های اپل در کشور چین همزمان با افزایش فروش هواوی در ترنجی خبری منتشر کردیم. آن گزارش برای چارک اول سال ۲۰۲۴ بود که توسط موسسه پایش بازار Counterpoint Research منتشر شد. حالا اما باید گفت که بر اساس گزارش موسسه IDC برای همین بازه زمانی، هواوی در یک قدمی رتبه یک بازار موبایل چین قرار دارد.

رشد ۱۱۰ درصدی هواوی در بازار موبایل چین

شرکت پایش بازار International Data Corporation یا IDC امروز گزارش بازار گوشی‌های هوشمند چین برای سه ماهه اول 2024 را ارائه کرد. بر اساس این گزارش، آنر و هواوی در کشور خود، جایگاه اول و دوم را دارند. در حقیقت هواوی فقط با اختلاف ۰.۱ درصدی دوم شده است و هر دو برند سهم تقریبا ۱۷ درصدی از بازار را کسب کرده‌اند.

بازار چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ شاهد فرو ۶۹.۲۶ میلیون دستگاه گوشی هوشمند بود. این اعداد نشان‌دهنده رشد ۶.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

برند آنر با 17.1 درصد سهم بازار یک رشد 13.2 درصدی داشته است. ظاهرا گوشی‌های تاشو و سری Honor Magic 6 به فروش بهتر این برند کمک کرده‌ است.

هواوی از زمان عرضه سری Mate 60 در اواسط سال گذشته، به سرعت در حال بازیابی سهم بازار از دست رفته خود است. هواوی ۱۷ درصد سهم بازار دارد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۰ درصد رشد دارد. سری هواوی نوا ۱۲ بدون شک نقش مهمی در این موفقیت داشته و یک سوم کل فروش هواوی برای این سری بوده است.

هواوی نوا ۱۲ پرو و نوا ۱۲ اولترا با تراشه‌های Kirin رسما معرفی شدند

هواوی نوا ۱۲ و نوا ۱۲ لایت رسما معرفی شدند

 

شایان ذکر است که مشکلات زنجیره تامین برای هواوی همچنان وجود دارد که توانایی این برند را برای برآوردن تقاضای بازار محدود می‌کند. با این حال احتمالا سری Huawei Pura 70 بتواند حتی شرایط را برای این برند بهتر کند.

جایگاه سوم و چهارم را Oppo و اپل به ترتیب با 15.7 و 15.6 درصد سهم بازار تصاحب کرده‌اند. با این حال، رشد سالانه برای این دو شرکت و در بازار چین مثبت نیست.

فروش OPPO نسبت به مدت مشابه سال قبل 15.5 درصد و فروش اپل 6.6 درصد کاهش یافته است.

و در نهایت برند vivo با 14.6 سهم بازار در جایگاه پنجم قرار گرفت که نسبت به سال قبل 4.8 درصد افزایش داشته است.

موسسه IDC گزارش می‌دهد که اپل با توجه به سناریوی فعلی در بازار، قیمت های خود را تغییر داده است. با این حال ممکن است با رقابت فزاینده‌ای از سوی برخی از برندهای دیگر در چین مواجه شود.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید هواوی می‌تواند در کل سال ۲۰۲۴ حداقل در بازار چین به رتبه اول دست پیدا کند؟



منبع