پایان هایپرلوپ وان رقم می‌خورد


جایی می‌خواندم که وقتی “ارتباطات” و “انرژی” تغییر کند، یک عصر جدید از زندگی انسانی رقم می‌خورد. در نتیجه سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در این دو زمینه انجام می‌شود. سیستم Hyperloop ایده جاه‌طلبانه‌ای برای به‌روزکردن “ارتباطات” است. سیستمی که ایلان ماسک به آن اعتقاد داشت و درباره آن نوشت، حالا یک از بزرگترین بازیگرهای خود یعنی Hyperloop One را از دست می‌دهد، آن هم بدون محصول تجاری. به تازگی بلومبرگ درباره پایان هایپرلوپ وان گزارشی منتشر کرده است.

پایان هایپرلوپ وان

هایپرلوپ وان زمانی رویای ایجاد یک بستر حمل و نقل با سرعت بالا بین اروپا و چین را در سر می پروراند که بتواند در طول یک روز مسافر یا بار را از این سر جهان به آن سر دیگر برساند.

متاسفانه این یکی از اهدافی است که شرکت قادر به تحقق آن نخواهد بود. یکی از کارکنان پس از انتشار گزارش بلومبرگ در مورد بسته شدن Hyperloop One تأیید کرد که هایپرلوپ وان در حال تعطیل شدن است. این شرکت در سال 2014 پس از انتشار مقاله ایلان ماسک در مورد چشم انداز او برای فناوری‌های حمل و نقل هایپرلوپ تاسیس شد.

ایده هایپرلوپ

ایده هایپرلوپ

این شرکت در ابتدا قصد داشت حمل و نقل را هم برای بار و هم برای افراد ارائه کند. این ایده به شکل کپسول‌هایی است که از طریق لوله‌های فلزی مهروموم شده در فواصل طولانی و با سرعتی شبیه به هواپیما حرکت می کنند.

از سال 2017 تا 2022، به دلیل سرمایه گذاری گروه ویرجین ریچارد برانسون، به عنوان Virgin Hyperloop One شناخته می‌شد. اما ویرجین بی سروصدا نام تجاری خود را در سال گذشته کنار گذاشت.

این زمانی است که HyperLoop تصمیم گرفت از برنامه‌های خود برای حمل‌ونقل مسافران صرف نظر کند و بر ساخت یک سرویس حمل بار تمرکز کند. با این حال این شرکت اوایل سال گذشته بیش از 100 کارمند خود را به دلیل تغییر در اولویت ها اخراج کرد.

به گفته بلومبرگ، این شرکت مدتی است که با مشکلات مالی روبرو بوده و به ویژه هرگز قراردادی برای ساخت یک سیستم تجاری هایپرلوپ منعقد نکرده است. آنطور که دیده می‌شود، اکنون اکثر کارمندان باقیمانده خود را اخراج کرده و آنهایی که باقی مانده اند در تاریخ 31 دسامبر از کار بیکار خواهند شد. طبق گزارش ها، تا آن زمان، آنها بر فروش دارایی های Hyperloop One، از جمله ماشین آلات و مسیرهای آزمایشی آن نظارت می کنند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید با خروج یکی از بزرگترین بازیگران این بستر حمل‌ونقل، دیگر بازیگران کوچک هم از تلاش دست می‌کشند؟



منبع