کوالکام Snapdragon X Plus برای محصولات ویندوزی در راه است


حدود ۵ ماه از رونمایی اسنپدراگون X Elite کوالکام می‌گذرد. این شرکت با تراشه جدید پرچمدار خود، قدرت‌نمایی جدی در بخش لپ‌تاپ‌های ویندوزی داشت. به تازگی خبر می‌رسد که محصول جدید از این تراشه‌ساز امریکایی برای کامپیوترهای شخصی در راه است. کوالکام Snapdragon X Plus تلاش دارد تا برای محصولات ویندوزی یک گزینه عمومی‌تر باشد.

تراشه کوالکام Snapdragon X Plus

مدل SKU برای تراشه جدید مورد نظر X1P است. با توجه به اینکه Snapdragon X Elite با مدل SKU به قرار X1E عرضه شد، منطقی است که انتظار داشته باشیم که این تراشه جدید دارای نام Snapdragon X Plus باشد.

کوالکام حداقل از ماه فوریه در حال آزمایش تراشه‌های X1P44100 و X1P46100 بوده است. این دو تراشه دارای مودم داخلی Snapdragon X65 5G هستند. متاسفانه ما در حال حاضر اطلاعات دیگری در مورد معماری تراشه‌ها نداریم.

می‌توانیم انتظار داشته باشیم که هسته‌های X Elite پایه‌ای برای X Plus باشند، اما این فقط حدسی است که ما داریم. گزارش Winfuture عنوان می‌کند که احتمالا مدل پلاس یک نمونه ۱۰ هسته‌ای باشد. در صورت صحت این صحبت، این تراشه همانطور که از نامش پیداست باید یک نمونه پایین‌رده‌تر نسبت به X Elite باشد که یک مدل ۱۲ هسته‌ای است.

انتظار می‌رود هسته‌های سفارشی ARM کوالکام رقابت معناداری را برای تراشه های ARM اپل به ارمغان بیاورند. به این ترتیب عمر باتری بهتر،‌ دمای کمتر و در نتیجه وزن و ضخامت کمتر در محصولات ویندوزی همه‌گیرتر خواهد شد.

همچنین کوالکام می‌تواند با استفاده از NPUهای خود هوش‌مصنوعی را با سرعت بیشتری به محصولات دسکتاپی اضافه کند. در کنار آن اتصالات 5G مناسبی هم برای ارتباطات همیشگی وجود خواهد داشت.

اسنپدراگون X Elite کوالکام رسماً معرفی شد: قدرت‌نمایی جدی در بخش لپ‌تاپ‌های ویندوزی

نظر شما چیست؟ منتظر تراشه جدید کوالکام برای محصولات ویندوزی هستید؟



منبع