امکان اتصال به شبکه 5.5G با آپدیت نرم افزاری به این گوشی‌های چینی اضافه می‌شود


دیروز برای شما در ترنجی نوشتیم که شیائومی 14 اولترا از شبکه 5.5G با سرعت 5 گیگابیت‌برثانیه پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که دستگاه مذکور با این قابلیت معرفی نشده بود. جالب است بدانید که امکان اتصال به شبکه 5.5G با آپدیت نرم افزاری به این گوشی‌های چینی از جمله پرچمدار جدید شیائومی اضافه می‌شود. البته همین‌جا متذکر می‌شوم که مراقب افراد سودجو باشید که با وعده‌های غیرواقعی از همین حالا روی این موج سوار نشود و وعده آپدیت شبکه 5.5G یا 5GA را به شما ندهند!

اتصال به شبکه 5.5G با آپدیت نرم افزاری

رقابت برای ارئه نسل بعدی شبکه مخابراتی با تلاش شیائومی، OPPO و Vivo داغ‌تر می‌شود. این نسل جدید نوعی پیشرفته‌تر از 5G است که با عنوان 5.5G یا 5GA شناخته می‌شود. می‌توانید این آیکون را در تصویر بالا روی خطوط آنتن گوشی Vivo ببینید.

بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده، شیائومی در حال آماده‌سازی برای ارائه آپدیت نرم افزاری در جهت اتصال شیائومی ۱۴ اولترا به شبکه 5.5G است. این آپدیت به صورت OTA عرضه خواهد شد. این همان حالت عادی است که برای شما نوتیفیکیشن آپدیت می‌‌آید و گوشی به صورت خودکار به‌روز خواهد شد.

این صرفا یک قابلیت نرم افزاری نیست. بلکه براساس توانایی تراشه Snapdragon 8 Gen 3 ممکن خواهد شد و این به‌روزرسانی توانایی آن تراشه را باز می‌کند.

اپراتور China Mobile اخیراً Xiaomi 14 Ultra را روی شبکه 5.5G آزمایش کرده و به سرعت دانلود 5132 مگابیت در ثانیه دست یافته است.

شبکه 5.5G که با نام 5G-A نیز شناخته می شود، به عنوان پلی بین شبکه فعلی 5G و نسل آتی 6G عمل می کند. این نسل میانی نوید بهبودهای قابل توجهی را می دهد که شامل  موارد زیر می‌شود:

  1. ۱- ۱۰ برابر افزایش سرعت دانلود
  2. ۲- تاخیر کمتر
  3. ۳- موقعیت یابی بهبود یافته
  4. ۴- قابلیت اطمینان شبکه بهتر در مقایسه با نسخه قبلی خود

اکثر گوشی‌های هوشمند که دارای تراشه‌های به‌روز اسنپدراگون 8 نسل 3 و دیمنسیتی 9300 هستند، قادر به پشتیبانی از 5.5G خواهند بود. این خبر پس از اعلام پشتیبانی کامل 5.5G از سری Find X7 توسط OPPO منتشر شد. همچنین Vivo گفت که گوشی‌های X FOLD3 و سری X100 به شبکه 5.5G وصل خواهند شد.

به این ترتیب این گوشی‌های چینی در چین به شبکه 5.5G متصل خواهند شد:

  1. ۱- شیائومی ۱۴ اولترا
  2. ۲- اوپو فایند ایکس ۷
  3. ۳- ویوو ایکس فولد ۳
  4. ۴- سری ویوو ایکس ۱۰۰

فکر می‌کنید این نسل مخابراتی چه زمانی به کاربران ایرانی خواهد رسید؟



منبع